Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 21:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia-addicts!

Først og fremmest vil jeg sige tak for et godt forum og tak til de mange aktive brugere der altid er hjælpsomme - også selvom de har svaret på spørgsmålene et utal af gange. :roll: Det er beundringsværdigt! :wink:

Et par hjemmedrenge og jeg afholder på fredag vores første LSA trip.
Jeg har - som den (IMO) mest ansvarlige af os - læst en hel del tråde på forummet, og syntes nu det var på tide at være en pestilens og poste mine egne "maskerede" spørgsmål i form af en check-liste til vores trip. Håber nogle vil råbe op hvis der er noget der ikke er som det skal være. :D

Vi har alle tænkt os at indtage mellem 7 og 10 frø - vi laver IKKE ekstrakt. Det er for tidskrævende og for bøvlet.
(Mange vil sikkert være uenige - beklager)

Vi faster 3-4 timer inden indtagelse og provianterer med SuperBrugsens samlede udvalg af ingefær-produkter, ymer (ikke bred :roll: ), Panodil Zapp og en god ryger (dog kun påtænkt benyttet i yderste konsekvens - vi er alle temmelig klar på at være skudt af på LSA og ikke så meget andet)

Planen er som følger:

-Vi piller skallen af frøene, evt. skaber dem helt rene med en skarp kniv.
-Skyller og renser dem i en blanding af vand og groft salt (Som foreslået af Xpert)
-Vi tørrer + knuser frøene og bomber dem som Georgien. (Hvilket ordspil :roll: )

Er der kritiske/vigtige punkter vi, i jeres mening, har overset/fejlfortolket eller udeladt?

Beklager de elendige sprog-jokes. Forsøgte, men kunne ikke lade være.
Mvh Oberst Picollo

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Bare lige et par hurtige pointers med på vejen, det virker ellers ganske fornuftigt.

Hvad søren vil i bruge Panodil Zapp til?
Sørg for at være et sted hvor i ikke bliver forstyrret.
Den gode ryger har Xpert flere gange skrevet forstærker effekten af LSA, samtidig med det er kvalmestillende, så jeg tvivler på det vil fjerne fokus fra trippet hvis i ryger en joint undervejs.

Knus dem evt. med en peberkværn - det er nogle små hårde sataner.

Medlem
Brugeravatar

Hvad er din(jeres) baggrund med psykedelika? 7-10 frø er en god sjat IMO. Og ved du hvilken slags ryger det er(indica/sativa)? Ved nu heller ikke om jeg ville bombe dem.. Mit første LSA trip tog lang tid om at sparke i gang, så jeg ville måske også anbefaleat faste lidt længere ved evt. oral indtagelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Flak skrev:
Bare lige et par hurtige pointers med på vejen, det virker ellers ganske fornuftigt.

Hvad søren vil i bruge Panodil Zapp til?
Sørg for at være et sted hvor i ikke bliver forstyrret.
Den gode ryger har Xpert flere gange skrevet forstærker effekten af LSA, samtidig med det er kvalmestillende, så jeg tvivler på det vil fjerne fokus fra trippet hvis i ryger en joint undervejs.

Knus dem evt. med en peberkværn - det er nogle små hårde sataner.

Panodil Zapp skulle mest af alt bare være mod evt. mavesmerter (måske mere de psykiske end de fysiske :wink: )
Set og setting er 100% på plads. Gennem oplevelser på flere forskellige rusmidler er dette blevet en af mine absolutte mærkesager. (Vi snakker isoleret lejlighed, stearinlys, dejlig musik og plads til at udfolde sig kreativt.)
Måske fik jeg formuleret det omkring den gæve hashish lidt for stramt. Vi er alle habile hash rygere, så muligheden foreligger stadig. Vi vil se tiden an.
Peberkværnen er taget til efterretning!

Takker ærbødigt for din interesse 8)

Junior medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Hvad er din(jeres) baggrund med psykedelika? 7-10 frø er en god sjat IMO. Og ved du hvilken slags ryger det er(indica/sativa)? Ved nu heller ikke om jeg ville bombe dem.. Mit første LSA trip tog lang tid om at sparke i gang, så jeg ville måske også anbefaleat faste lidt længere ved evt. oral indtagelse.

Vi vil overveje at faste længere. 3-4 timer var nok bare lidt et skud i tågen. Havde måske håbet på en kommentar som denne, who knows :D
Uha. Det er et godt spørgsmål - for vi har ikke købt vores galar endnu. Direkte afhentet fra lejren i Thy :arrow: Så om det er indica eller sativa kan jeg INTET bud give på. Men STANDARD er det i hvert fald ikke :mrgreen:

Jeg har leget med pscylosobin flere gange. Salvia Divinorum en enkelt gang. Ellers er vi habile hashrygere med fortid i både MDMA og amfetamin. Grønne er vi ikke, men erfarne ville måske være lige i overkanten :roll:

7-10 virkede bare som et nogenlunde gennemsnit. Nogle ville sikkert anbefale syv som et minimum.

Hvis du ikke skulle bombe dem, hvad ville du så gøre med dem? :?:

Junior medlem

Jeg er en af de heldige, som på fredag skal indtage disse HBWR-frø sammen med den gode oberstpiccolo, og jeg er den eneste af os tre som INGEN erfaring har med andet end hash (i alle afskygninger, doser og indtagelsesmetoder) så jeg er den mest GRØNNE af os 3, hvad angår psykoaktive stoffer.

Jeg har derfor også lige nogle spørgsmål til dette fantastiske board og denne endnu mere fantastiske tråd:

Er ens trip bedre hvis man indtager alle sine frø på samme tid, eller kan man med fordel indtage først 3, vente en time og så nappe 3 igen? eller vil det resultere i en "flad" rus?

Er det en fordel at lade frøene ligge i vand i køleskabet i et døgn inden indtagelse, eller er det blot en smagssag?

Vil det ikke være en fordel at drikke en masse vand sammen med, og efter indtagelse - i henhold til at formindske mavesmerter?

Junior medlem
Brugeravatar

:stupid:
... Broder Dun - din grønskolling. Jeg har jo sagt at jeg ikke tror på at opbevare frøene i et glas vand i køleren.
Backup? Anyone?

Vand er godt og sundt for krop og sjæl. Hvis jeg ser dig vride dig i smerte skal jeg nok hente en sjat til dig.

Junior medlem

oberstpicollo skrev:
:stupid:
... Broder Dun - din grønskolling. Jeg har jo sagt at jeg ikke tror på at opbevare frøene i et glas vand i køleren.
Backup? Anyone?

Vand er godt og sundt for krop og sjæl. Hvis jeg ser dig vride dig i smerte skal jeg nok hente en sjat til dig.

Idet jeg ved at du vil køre med en højere dosis på en betydeligt mindre mavesæk, spørger jeg også mere som et led i min LSA-førstehjælpsuddannelse, end på min egen maves' vegne ..

anywho - nogle eksperter der kan kaste noget mere lys på sagen? vi vil jo alle gerne have det bedste ud af vores første gang med disse frø..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Broder Dun, det minder mig om Clockwork Orange. Og I lyder næsten ligesådan :wink:

Nå, til sagen:
I kan lave et mildt ekstrakt ved at lade pulveriserede frø stå i vand for derefter at si dem fra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her kommer nogle guldkorn på listeform. Bare åben munden!

- Hvis I ikke gider at lave en ordentlig ekstraktion (med ethanol osv), så lad helt være IMO. Lad være med at lægge frøene i et glas vand i køleren som And siger. Knus og bomb :!:

-Ryg en masse hash under trippet; især coming up.

-Især den første time efter indtagelse er der risiko at brække sig; jo længere man kan holde det nede jo bedre; så start trippet med at ligge afslappet på ryggen, indtil I får det bedre.

-Musik, frugt, ro, og lækker juice fra fx Irma føles himmelsk under trippet.

Medlem
Brugeravatar

oberstpicollo skrev:
GangsterMark skrev:

Vi vil overveje at faste længere. 3-4 timer var nok bare lidt et skud i tågen. Havde måske håbet på en kommentar som denne, who knows :D
Uha. Det er et godt spørgsmål - for vi har ikke købt vores galar endnu. Direkte afhentet fra lejren i Thy :arrow: Så om det er indica eller sativa kan jeg INTET bud give på. Men STANDARD er det i hvert fald ikke :mrgreen:

Jeg har leget med pscylosobin flere gange. Salvia Divinorum en enkelt gang. Ellers er vi habile hashrygere med fortid i både MDMA og amfetamin. Grønne er vi ikke, men erfarne ville måske være lige i overkanten :roll:

7-10 virkede bare som et nogenlunde gennemsnit. Nogle ville sikkert anbefale syv som et minimum.

Hvis du ikke skulle bombe dem, hvad ville du så gøre med dem? :?:

Mht. cannabis: Gå efter en god indica! Det synes jeg er det bedste til et førstegangstrip og det var også det jeg røg under mit første LSA trip. Desuden "bedøver" det kroppen bedre og, efter min personlige teori, er det rigtigt godt mod mavesmerterne.

Jeg har aldrig fået prøvet Salvia, men jeg synes at LSA og Psilocybin er to vidt forskellige størrelser, så jeg synes faktisk en dose på 5 frø er fint. Jeg tog ekstrakt fra omkring 5 frø første gang og fik en +++ oplevelse(som jeg endnu ikke har opnået på svampe). Lad ikke tankestrømme, mindfucks og hvad man ellers vil kalde det komme bag på dig eller dine kammerater.

Mht. at bombe: Jeg synes i skal prøve et vandekstrakt. Jeg foretrækker ekstrakt, men når jeg indtager oralt uden nogen dikkedarer knuser jeg frøene med skal og holder dem i munden et minuts tid. Jeg er ikke helt 100% om det gør det bedre, måske kan en anden opklare det, men hvis man kan få optaget LSA'en bedre og hurtigere på den måde er jeg all for it.

Prøv at se om i kan faste op til syv timer. Jeg synes HBWR er virkelig langsom om at komme i gang ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Man kan lave et groft ekstrakt af frøene ved at lade dem ligge i vand, men det vil ikke være nær så kraftigt udelukkende at indtage vandet, som at indtage de knuste frø. Indtager man både vand og frøene der ligger i, kan det resultere i et hurtigere onset, og ikke anden forskel (på godt og ondt).

Faste burde give et hurtigere onset - omvendt 'har kroppen mindre at stå imod med' for nu at sige det som en af mine psychonautvenner engang har gjort.

Og lad være med at ryge 'masser af hash' under come up. LSA er længe om at sparke ind, i skal regne med en times tid, måske mere, måske mindre. I hvert fald skal i ikke begynde at kæderyge joints i skuffelse over der ikke sker noget - det kommer til at tage røven på jer i den anden ende.

Jeg har ikke selv prøvet at redosere LSA, men jeg mener at have læst herinde det vil resultere i 'et fladere trip', som ikke vil peake på samme måde.

Og for lige hurtigt at runde den af, så er der altså ret stor forskel på 7 og 10 frø, i skal måske gøre jer klart hvor mange i regner med at indtage hver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vandekstraktion er ineffektiv og produktet er ubegribeligt væmmeligt at skulle drikke.

"Og lad være med at ryge 'masser af hash' under come up. LSA er længe om at sparke ind, i skal regne med en times tid, måske mere, måske mindre. I hvert fald skal i ikke begynde at kæderyge joints i skuffelse over der ikke sker noget - det kommer til at tage røven på jer i den anden ende."

Sikke noget vrøvl. Man ryger ikke i "skuffelse over der ikke sker noget", men for at undgå at brække det hele op for tidligt og derved gå glip af hele oplevelsen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Vandekstraktion er ineffektiv og produktet er ubegribeligt væmmeligt at skulle drikke.

Du har ret, smagen kan i værste tilfælde i sig selv have en kvalmeinducerende effekt.

Sikke noget vrøvl. Man ryger ikke i "skuffelse over der ikke sker noget", men for at undgå at brække det hele op for tidligt og derved gå glip af hele oplevelsen.

Ok, men så skriv dét, istedet for:
-Ryg en masse hash under trippet; især coming up.

Xpert har trods alt i adskillige posts skrevet hash forstærker effekten af LSA.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg forholder mig som ivrig observant til alt hvad i siger. :D

Ingen af os har lyst til at ryge en masse hash - så alt med formål og måde.
Vi ryger lidt til at tage smerterne og intet andet.

Tror vi holder os fra at opbevare det i vand. Som Moonage Daydreamer påpeger har jeg været af samme opfattelse. Hvis det ikke er videre givtigt for vores trip, vil jeg helst undgå den grimme smag.

Vi ender nok med at faste så godt vi nu kan op mod de 7 timer som GangsterMark foreslår. Og så supplere med vand, så der evt. er noget at kaste op, når vi når dertil.

We'll CRUSH & BOMB - og holde det i os så længe som muligt.

Mht. mindfucks og tankestrømme, så er jeg personligt helt afklaret på området. Nu vil jeg ikke sidde bag skærmen og være ubetinget ovenpå, men har haft temmelig voldsom tankespin på pscylocobin, i så høj grad at det tangerede det ukontrollerbare. Så jeg føler mig klar. Jeg lover samtidig at passe på Broder Dun :twisted: - og sørge for at han kommer godt ud af det mig sig selv og sin hjerne.

:stupid: - Hurra da for den smiley :mrgreen:

And :arrow: Mht. Clockwork Orange, har jeg aldrig set filmen - men skal jeg da få gjort så jeg ved hvad du mener :D

Medlem
Brugeravatar

"Og lad være med at ryge 'masser af hash' under come up. LSA er længe om at sparke ind, i skal regne med en times tid, måske mere, måske mindre. I hvert fald skal i ikke begynde at kæderyge joints i skuffelse over der ikke sker noget - det kommer til at tage røven på jer i den anden ende."

Jeg er ikke enig. Men jeg er så også af den opfattelse at man både drikker frørester og ekstrakt og evt. kan blande det op med en anden, mere smagfuld, væske.

Edit: Jeg synes personligt også at masser af frisk luft samt noget coca cola(væsken!) eller appelsinjuice er godt mod kvalmen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lav et "vand" ekstrakt. Brug ICE TEA, istedet for vand. Add evt. lidt citron. Det smager himmelsk, og med den dosis, så skal i nok få en god effect. Lad det trække i 2 dages tid.
Jeg oplevede selv en ekstrem kvalme. Den ville sikkert have været meget værre hvis jeg ikke havde lavet "estraktionen", hvis man overhovedet kan kalde det det. Dosen var den samme som jeres, og trippet var yderst givende.

Men jeres checkliste ser helt ok ud, og i skal ikke bekymre jer. I har alt hvad man behøver (Frø, joint og tag over hovedet)..

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Må man spørge, hvordan det gik?

Junior medlem
Brugeravatar

Der kommer snarligst en trip-rapport op til de nysgerrige.

Aftenen gik fint alt i alt. Vi fik med stor skuffelse ikke fat i hash i første omgang, hvilket vi fortrød grusomt senere hen. Lagde ud med at faste, dog med forbehold. Ingen indtog specielt meget mad i løbet af dagen, men dog enkelte stykker frugt, for ikke at nå et punkt hvor det blev ubehageligt at være sulten.

Vi indtog hver 5 frø uden ekstraktion af nogen art.
Vi oplevede INGEN mavesmerter overhovedet. Allerhøjest hvad der kan betegnes som let uro i maveregionen. Men decideret ubehag var der ikke noget af.

Personligt havde jeg, som den eneste med baggrund i psykedelika, den bedste oplevelse af frøene alene.
Ingen af de andre var særligt imponerede af frøenes effekt, men jeg selv havde en ganske fin oplevelse og første gang på LSA. Vi var dog enige om at der var en dejlig velvære forbundet med HBWR. Ingen af os oplevede tankestrøm. Slet ikke. Ingen større indsigt i tingene, trods forsøg.

Efter 4 timer supplerede vi alle med 4 frø.
Dette havde stort set ingen effekt, og SLET intet mærkbart peak. Efter den første indtagelse klokken 18.30 og de 4 supplerende klokken 22.30.
Klokken 3.00 fik vi fat i to gram hash, som virkelig satte spark i sagerne. Vi ærgede os grænseløst over ikke at have haft disse under come-up eller peak.

Vi oplevede, sikkert grundet trætheden, alle en RIGTIG ond stener. Med fastholdte blikke på samme punkter i flere minutter. Jvf. senere kommende trip-rapport.

Alt i alt var dosen på 5 frø i underkanten. 10 kunne måske have gjort det, men hvem ved. Dårlig høst/dårlig kvalitet. Havde vi haft hash under come-up havde 5 været perfekt og vi er alle enige om at trippet havde taget en fantastisk drejning.

Tusind tak til alle der har givet råd med på vejen. I har været til stor hjælp.

Mvh OberstPicollo, Broder_dun og HAPPYCAP-Floommy

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
prøv med 8 næste gang. det der med at fordoble dosen på psykedelika, kan være risky. LSA er et seriøst psykedelika i de rette doser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]