Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 07:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :D Jeg vil godt høre om der er nogle der har set nogle midtjyske hvide vintergækker?? MVH Jesper/Grævling UNDSKYLD at der før stod påskeliljer

Senest rettet af Jesper-8832 18 mar 2010 18:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
...

Senest rettet af SteeLx^ 18 mar 2010 13:04, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
LULZ

det er vintergækker

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
HAHA, det er det sq da os... epic fail!

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jesper-8832 skrev:
Hej :D Jeg vil godt høre om der er nogle der har set nogle midtjyske hvide påskeliljer?? MVH Jesper/Grævling

Kan ikke svare på dit spørgsmål. Men kunne godt lide at vide hvad du skal bruge informationen til? :)

Site Webmaster
Brugeravatar

KawN skrev:
Kan ikke svare på dit spørgsmål. Men kunne godt lide at vide hvad du skal bruge informationen til? :)

Han vil vel ryge løget, da det har en mild effekt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan ikke anbefales at ryge lortet. Prøvede det for mange år siden og jeg synes ikke det gav nogle effekt what so ever. Ikke engang lidt placebo.

Junior medlem

KawN skrev:
Jesper-8832 skrev:
Hej :D Jeg vil godt høre om der er nogle der har set nogle midtjyske hvide påskeliljer?? MVH Jesper/Grævling

I bogen "halusiation forbyd natur at gro2" læst jeg sisdet år at man kun ryge de "vintergækker" så det skuld vi da prøv vi fik det vildst trip efter 3-4 timer puhaa det var vild men man skal ikke ryge for meget da det er dødelig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Røg i vintergækker i 3-4 timer???

Anyway:
http://en.wikipedia.org/wiki/Galantamin ... experience

Jvf. wiki synes det mest at være brugt til lucid dreaming, men hvis man går helt amok i det, kan det da godt være man kan få en rus på det.

Tak for tippet btw, kan være man skulle gnaske et par stykker når de snart er overalt:)

Medlem

Påskeliljer er så vidt jeg ved giftige. Om det er en god idé at ryge dem ved jeg ikke. Jeg ville ikke.

Medlem
Brugeravatar

Ja, lad vær med at tygge på løgene, for de er giftige.

Skal nok lige finde en kilde.
EDIT: det var det bedste jeg kunne finde: http://www.stenlarris.dk/HALU/HNARKO.HTM :lol: men alligevel

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg været ude og plukke 10 løgposer fra vintergækker, skraldet og skyllet dem, så har små, hvide løg tilbage. Skal de tørres før de ryges eller kan man bare hakke dem i småstykker og blande dem med tobak?

Og er 10 overhovedet nogen betydelig mængde i den sammenhæng?

Kan se at vintergækker hedder Galanthus Nivalis, mens de nævnt her;http://en.wikipedia.org/wiki/Galantamine#Supplement_for_lucid_dream_and_out-of-body_experience
hedder Galanthus Woronowii. Nogen der ved om de blot er beslægtede og begge to potente?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Quote fra: http://www.stenlarris.dk/HALU/HNARKO.HTM
Påske-og pinselilje
Narcissus "allevegne" Ved rygning af løgene fra disse planter opnås en hallucinogen virkning. Dosis 0,2-1 g. Smagen af røgen er strid.
Jeg har modtaget protest fra én der har prøvet at ryge den og erklærer at den ikke virker. Så selvom jeg selv har fået den til at virke kan det diskuteres, om det er den stride smag værd.
Jeg har ikke prøvet at spise planterne eller løgene; men de regnes for giftige, og jeg har modtaget følgende:
" Jeg har experimenteret med at spise dem og det skal siges at dette i hvertfald er en meget dårlig ide.
Man bliver meget utilpas, og får nemt kvalme. Hvis der har været nogen virkning ved at spise dem, har ubehaget ved det overskygget det."

Så kort sagt, prøv lige at overvehje om det i det hele taget er det værd? Og ps, det er altså ikke vintergækker, der så vidt jeg ved, altid har hvide blade!

Medlem
Brugeravatar

Dit citat omhandler påske- og pinseliljer. Mit link omhandler vintergækker, der angiveligt har et alkaloid der bruges medicinsk mod alzheimers. Vintergækker bruges ifølge Wiki-linket også til at opnå lucid dreaming. Altså, er der på grund af trådstarterens lille fejl om hvilket blomst der er tale om, også lidt uenighed i tråden om hvilket blomst der diskuteres.

Jeg har løg fra vintergækker.
Her er i øvrigt et link der berører vintergækker om alzheimers; http://www.lyngby-taarbaek.dk/media(3097,1030)/Demenssygdomme.pdf

Medlem
Brugeravatar

Hej Helveg, jeg tror der er lidt forvirring her.

Ved vintergækkerne(common snowdrop(tror jeg)) er det blomsten og den lille knop ovenfor man skal indtage(Wiki og andet internet søg).

Ved påskeliljer er det løgene, og det lyder som om de skal ryges.

Sidenote:
Jeg kender ikke nok til Galatamin til at vide om det dekomposerer ved varme, så ummidelbart vil jeg bare prøve at spise dem. Jeg aner ikke til indtag af løgene, måske det bare er en smagsoplevelse.

Går selv ud og finder nogle en af dagene:)

Medlem
Brugeravatar

Heh.. Har røget 1½-2 løg vintergækker over en times tid og følte ikke nogen egentlig effekt. Hvilket selvfølgelig ikke er så underligt, hvis det er blomsten der skal indtages. Udover en ganske svag døsighed, hvilket selvfølgelig kan skyldes tobakken. Synes i øvrigt ikke at smagen af løgene er slem, frisker nærmere røgen lidt op.
Må prøve mig ad mig blomsterhovederne i morgen så og indtil da ryge et par løg til inden jeg går i seng. Lidt empirisk, førstehåndserfaring er vel ikke helt ved siden af:)

Vi burde lave en komplet sæsonguide til forskellige urter, svampe mv. i den danske natur og hvordan disse kan bruges!

Medlem
Brugeravatar

Når vi nu er igang med den danske skovbund.
Eranthis er giftig
http://en.wikipedia.org/wiki/Eranthis_hyemalis

Medlem
Brugeravatar

Trillos skrev:
Når vi nu er igang med den danske skovbund.
Eranthis er giftig
http://en.wikipedia.org/wiki/Eranthis_hyemalis

Nyttigt, siden de gerne omringer vintergækken.

Faldt lige over et link her, som måske skal afholde mig selv og andre fra at bruge løggene fra vintergækker
http://www.fiberinternet.dk/perhansen/gift.htm#g12
"Denne almindelige plante angives ikke at indeholde alkaloider, men alligevel foreligger der i litteraturen meddelelse om forgiftninger efter indtagelse af løgene, der i al fald bevirker opkastning".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg tror ikke Ranunculus arvensis indholder THC. Jeg synes ihvertfald ikke jeg kan finde nogen søgning der kan bekræfter det på Google.

Medlem
Brugeravatar

rootmood skrev:
Jeg tror ikke Ranunculus arvensis indholder THC. Jeg synes ihvertfald ikke jeg kan finde nogen søgning der kan bekræfter det på Google.

Nej, kom frem til det samme ved lidt søgning, så fjernede spørgsmålet da jeg smed linket ind. I fælde af at nogle skulle undre sig over kommentaren:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]