Eyo...
Jeg har et par spørgsmål, og jeg må hellere starte med at advare om, at jeg er ret grøn udi dette felt. Jeg kom ret tilfældigt i besiddelse af ca. 800g frisk San Pedro forleden dag. Fordi jeg ikke helt var klar over, hvordan og hvorledes jeg skulle gå til den, besluttede jeg mig for at tørre den - bare for at være på den sikre side.
Mine skiver ser nogenlunde sådan ud:

- De skiver, hvor man kan se meget grønt kød, er blevet mere brune i det siden billedet blev taget. Ser de fine ud, eller har jeg på mærkelig vis ødelagt hele kaktussen?
- Desuden vil den skarpe betragter bide mærke i, at skallen stadig sidder på. Da jeg gik i gang med at tørre den, var jeg ikke klar over, at skallen var ubrugelig, men er det for sent at fjerne den? Jeg er en smule bange for at hive al det mørkegrønne kød af.
- Og apropos det mørke kød, så er det godt nok svundet meget ind. Kan det skyldes, at alkaloiderne er "sivet" ned i det lysere frugtkød?
Og så lidt til indtagelsen:
- Man skelner naturligvis mellem tør og frisk vægt ved dosering - falder ovenstående i kategorien tør vægt? Skiverne føles ikke fugtige og de er meget stive, men de fleste billeder af tørret kaktus, jeg har set, viser noget meget mere brunt og krøllet, nærmest som tørret kanel.
- Hvor meget pulvereriseret kaktus vil I anbefale at indtage til et første trip? Jeg regner med enten at æde dem i kapsler eller som yoghuasca (:lol:)... Jeg har selv læst om alt imellem 25 og 50g, så lidt personlig erfaring eller biologisk argumentation ville være lækkert.
På forhånd tak!