Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 04:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogle der kan sige mig hvad disse frø er? Jeg fik den fra en kendt Tysk forhandler, hvis speciale godt nok er kaktus frø men alligevel .. De bliv solgt til mig som Hawaiian Baby Woodrose (Argyreia nervosa) hvilket de ikke er. Jeg har set HBWR før og min første tanke var af det måske var nogle af en af de ladninger der kommer fra snart hele verden pga. den høje pris på HBWR frø. Men det er de heller ikke. Min mistanke er nu at det er Ololiuqui (Turbina corymbosa) frø. Er der nogle der kan be eller afkræfte dette?

Billede

Medlem

Billede

Det var hvad jeg lige kunne finde om Turbina Corymbosa. Umiddelbart ligner de hinanden rigtig meget

Dedikeret medlem

Jeg tror at du har absolut ret. Jeg har dog kun set HBWR frø i virkeligheden og ikke Corymbosa, men af hvad googles billede søgning kunne vise, ligner de godt nok andre Corymbosa frø til forveksling.

De skulle dog også indeholde LSA, men det ved du jo nok i forvejen. :)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det ER hbwr, ololiuhqui frø er meget mindre og sorte.
jeg tror du har forvekslet morning glory med woodrose!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det ER hbwr, ololiuhqui frø er meget mindre og sorte.
jeg tror du har forvekslet morning glory med woodrose!

De Morning Glory frø jeg har haft her nu altid været sorte, de første jeg prøvede var Pragt eller Tragt Snerle fra det lokale supermarked. Det lokale navn for Mexican Morning Glory er "sorte frø" http://en.wikipedia.org/wiki/Ipomoea_tricolor
Hvis du ser på nettet så er Ipomoea frø gerne sorte og/eller kantede, dem jeg har er runde og brune. Og det eneste jeg er overbevist om er at det ikke er HBWR frø jeg har.

Men det er ikke så underligt der er noget rod i systemet, i følge Dansk Wiki er der "57 slægter og mere end 1600 arter" i Snerlefamilien (Convolvulaceae)

Noget andet jeg er støt på er at LSA ikke stammer fra frøene som sådan men fra en svamp der gror symbiotisk sammen med planten, det var nyt for mig. Om Convolvulaceae fra wiki:

"The presence of ergolines in some species of this family is due to infection by fungi related to the ergot fungi of the genus Claviceps. A recent study of Convolvulaceae species, Ipomoea asarifolia, and its associated fungi showed the presence of a fungus, identified by DNA sequencing of 18s and ITS ribosomal DNA and phylogenetic analysis to be closely related to fungi in the family Clavicipitaceae, was always associated with the presence of ergoline alkaloids in the plant. The identified fungus appears to be a seed-transmitted, obligate biotroph growing epiphytically on its host. This finding strongly suggests the unique presence of ergoline alkaloids in some species of the family Convolvulaceae is due to symbiosis with clavicipitaceous fungi. Moreover, another group of compounds, loline alkaloids, commonly produced by some members of the clavicipitaceous fungi (genus Neotyphodium), has been identified in a convolvulaceous species, but the origin of the loline alkaloids in this species is unknown.."

Medlem

jeg kender udemærket snerlefrø, jeg prøvede 40g i 1989 af sorten clarks blue
men jeg forstår bare ikke at du ikke kan se at det ER hbwr, se bare på størelsen... der går ca 10 til 1g ( jeg har ca 6g liggende og har spist over 100g over ca 5 år ).
der går 150-200 frø til 1g af rivea-frø ( jeg har selv 2g liggende ).
og snerlefrø ligger et sted imellem

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke første gang der er tvivl om disse frø http://www.erowid.org/plants/show_image.php?i=hbw/argyreia_nervosa_lookalike_seeds1.jpg. Og prøv at se på nettet Ololiuhqui er ikke sorte. Misforstå mig ikke jeg sætter virkelig pris på din mening, men at du prøvede snerlefrø i 89' overbeviser mig ikke, det viser bare du er yngre end mig :wink: Vis mig er billede der sir' HBWR der ligner frøene i den første post. De her frø er lidt over halvt så store som HBWR (som jeg kender dem) lysebrune og runde. Det er ikke fordi jeg ikke vil forstå men du må indrømme at de ikke ligner HBWR frø i almenlighed. Jeg vil så indrømme at Ololiuhqui ser lidt mere runde og aflange ud, bla. der for er jeg i tvivl. Men jeg vil da meget gerne overbevises om det er HBWR.

Medlem

så prøv at æde 10 frø...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så prøv at æde 10 frø...

Har ædt 5 stk. Kun en smule sløvende, der lige så godt kunne være placebo. Men jeg vil nu gerne være lidt mere sikker på hvad det er før jeg begynder at spise mig mæt i dem.
Jeg har plantet et par stk. og så tager jeg den der fra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]