Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 06:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Overskriften siger lidt sig selv. De står i drivhus, og jeg prøver så vidt muligt at få luftet det ud engang imellem, men det skal foregå manuelt, så der kan nemt blive ret så fugtigt derinde hvis man ikke er hjemme.
Jeg har lige netop været ude og fjerne 3-4 buds som der var gået mug i, virkelig virkelig ærgeligt. Jeg skriver her for at høre om jeg muggen holder sig fra planten når man bare har klippet det befængte af? Det er som der kun kommer mug der hvor der hænger døde blade omkring skuddet. jeg har været rimelig obs på det de seneste dage, da vi allerede har måttet høste en potplante for tidligt fordi der var gået for meget mug i, men hvad gør jeg, ved resten, kan de godt klare den hvis jeg holder de visne blade væk fra topskuddene og klipper det ug af der skulle komme, eller skal jeg høste i en fart inden det får fat i hele lortet? :hm:

Moderator
Brugeravatar

Mine erfaringer med mug, siger at der ikke går mug i resten, hvis man sørger for at fjerne alt inficeret. Sørg for at fjerne de døde blade, fra skudene fugtige døde blade er, som du selv har fundet ud af, en mug-fælde. Man kan i øvrigt købe vinduer til drivhuse, som åbner selv, når der bliver for varmt i drivhuset, skal ikke sige, om samme findes for fugtighed, synes engang jeg faldt over de temperaturstyrede til en 40-50 kroner, så det var måske værd at se på.

Moderator
Brugeravatar

BisMann skrev:
Mine erfaringer med mug, siger at der ikke går mug i resten, hvis man sørger for at fjerne alt inficeret. Sørg for at fjerne de døde blade, fra skudene fugtige døde blade er, som du selv har fundet ud af, en mug-fælde. Man kan i øvrigt købe vinduer til drivhuse, som åbner selv, når der bliver for varmt i drivhuset, skal ikke sige, om samme findes for fugtighed, synes engang jeg faldt over de temperaturstyrede til en 40-50 kroner, så det var måske værd at se på.

Ok, tak for rådene. Det var ikke så frygteligt dyrt... Tror bare ikke helt det kan betale sig, det er et utrolig gammelt drivhus som hører til et omtrent ligeså gammelt hus, så det er bare sådan nogle vinduer med en gammel rusten jernstang til at holde dem åbne... Hmmm, må jo bare kigge planterne godt efter så, var nødt til at fjerne et bud fra "dronningen" i dag, en kæmpestor hun i 20 liters spand med de flotteste blålilla skud.

Går lige lidt offtopic i mit eget topic her... Hvordan kan det være at den ene store hun (dronningen) har fået den blålilla farve når alle de andre skunkplanter af samme sort bare har fået almindelig skunkfarve, og betyder det noget for smag eller potens. I Får lige et dejligt macro shot her :)
http://i1228.photobucket.com/albums/ee441/inkz0r/IMG_0768.jpg

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Prioriter hellere udluftning end temperatur; få så meget gennemtræk som muligt, til dit held blæser det 14 m/s de næste mange dage.

Off topic: Det lilla'e er et stof din plante producerer typisk i sammenhæng med lave temperaturer, kan ikke huske hvorfor, men det er uden tvivl en gave, det gør helt bestemt planten lidt flottere at se på, personligt er jeg vild med det, og avler på lilla'e genotyper.

Edit: glemte lige at svare på dit spørgsmål. Enten er den plante ikke af samme sort, eller os er det et tilfælde skyldet en tidligere krydsning med fænotypen for lilla farve, generationer tilbage, men det er lidt avanceret så det aner jeg ikke noget om.
Mht. smag kan det være at den får en lidt mere smøragtig smag, og lidt mindre citrus smag. Den lilla'e farve har ikke nogen sammenhæng med plantens potens så det kan jeg ikke svare dig på.

Moderator
Brugeravatar

Theis-0n skrev:
Prioriter hellere udluftning end temperatur; få så meget gennemtræk som muligt, til dit held blæser det 14 m/s de næste mange dage.

Off topic: Det lilla'e er et stof din plante producerer typisk i sammenhæng med lave temperaturer, kan ikke huske hvorfor, men det er uden tvivl en gave, det gør helt bestemt planten lidt flottere at se på, personligt er jeg vild med det, og avler på lilla'e genotyper.

Edit: glemte lige at svare på dit spørgsmål. Enten er den plante ikke af samme sort, eller os er det et tilfælde skyldet en tidligere krydsning med fænotypen for lilla farve, generationer tilbage, men det er lidt avanceret så det aner jeg ikke noget om.
Mht. smag kan det være at den får en lidt mere smøragtig smag, og lidt mindre citrus smag. Den lilla'e farve har ikke nogen sammenhæng med plantens potens så det kan jeg ikke svare dig på.

Er egentlig også selv kommet frem til at det nok var det fugtige klima inde i drivhuset, der gjorde udslaget. Kom hjem i dag og fandt ud af at det stod lidt værre til end som så, måtte fjerne omtrent 10 inficerede områder. Nu har jeg taget konsekvensen og sat dem uden for drivhuset, så håber jeg de kan holde til de næste dages regnvejr, satser jeg på.
Alle skunkfrøene skulle gerne være af sorten white widow x erdpurt 07 eller 08 og de skulle efter hvad jeg har læst gerne få den der lilla farve hele bundtet, men jeg kan jo have misforstået noget, enten det eller også har leverandøren leveret de forkerte frø... Anyways, der blir jo nok noget killer røg ud af det uanset :D
Tak for hjælpen endnu engang :)

Moderator
Brugeravatar

Det lilla kommer helt sikkert fra erdpurt, de er kendt for netop dét. Men eftersom White Widdow sjællent får lilla phenotyper, så er det nok årsagen til de andre ikke er. Prøv evt. at søge på erdpurt på DCF, der er nogle flotte lilla buds imellem. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]