(1)
For at uploade billeder skal du først oprette en profil på
http://www.imageshack.usDerefter uploader du billederne dertil.
Når billederne er uploadet skal du trykke på menubaren "My images" og der vil komme en liste frem med de billeder du har uploadet.
Højreklik på et af billederne og tryk "Share it"
Vælg derefter det link der står i den NEDERSTE del hvor der står "Forums"
Kopier linket herind.. og sørg for at det kommer imellem sådan en her ( [IMG] [/ IMG] uden mellemrum imellem skråstregen og IMG til sidst)
(2)
Altså hvis du er murer og har kontanterne i orden, vil jeg forslå et hjemmebygget skab.. Jeg har selv bygget mine egne.. ja faktisk en 3-4 stykker over de sidste par år.. Nu er jeg ejer af et premade growtelt, og jeg må sige... det virker! .. men charmen er røget sig en tur..
De premade telte kommer som du selv siger, i forskellige dimensioner.. nogle mere tilfredsstillende end andre..
MEN!
først skal du lige spørge dig selv om, hvad type røg det er du leder efter!
Skal du have jubelglad røg?
Eller
Vil du have stener røg?
Det har nemlig meget at sige i forhold til hvad type plante du skal dyrke

De stenede planter, kræver ikke så meget plads i højden.. hvorimod dem man bliver jubelglade af, kræver mere højde.
Dog kan man sige at man er på den sikre side hvis man har et skab der er omkring 1.80 2.00 meter i højde.. mit eget telt er 1.60 i højden, og det er lige tilpas til mig, men kunne sagtens bruge 20 cm ekstra..
Nå..
Dernæst skal vi lige snakke om hvor mange planter du gerne vil dyrke.. Ryger du meget? Ryger du lidt? .. er det bare for sjov? .. til dig selv? ..
Som jeg nævnte ovenover så kræver en plante ca. 40x40x120 hvis de står i 6,5 Liters potter..
Minimum pottestørrelse for en fuldvoksen planter er 5 Liter, og man anbefaler 10-11 Liter, men jeg bruger selv kun 6,5 Liter for at holde dem i en størerlse jeg kan håndtere.
En plante giver imellem 5 og 25 Gram per plante .. ca.. og når det er første gang, så er det nærmere de 5 end de 25.. du kan også sagtens få mere end 25 gram per plante, men det kræver lidt træning.

Mit setup kører med en 250watt Hps .. hvilket svare til 33.000 eller 36.000 Lumen.. noget i den stil.. og jeg kører p.t. 2 fuldvoksne planter, og 4 nystartet planter derinde. Det kan LIGE akkurat være der, så det ikk fordi der er meget plads.
Du kan eventuelt se det her:

Jeg gav lige omkring 700-800kr for selve teltet, og jeg gav ca 700-800kr for kanalventilatoren, og omkring 500-600 for kulfilteret. Så gav jeg omkring 700-800kr for Pæren + reflektor + ballasten.
Min bordblæser gav jeg 150-200 kr for.
Gødning har jeg købt for omkring 200kr .. det hedder GHE Flora series, og virker som det skal! kan varmt anbefale det, da det både kan bruges til jord, kokus, og hydro.. (advanced growtechniques) ..
Potterne bestilte jeg via en growshop på nettet.. kostede vel omkring 5kr per styk.. og jorden jeg bruger er købt direkte i fakta

.. nogle vil sige du skal købe specielle jordblandinger.. det er ikke nødvendigt, HVIS du gør det rigtigt.. men det er en meget udmærket måde at komme igang på, især når man ikke har tålmodigheden til at vente på at potten bliver tør imellem vandingerne.. Der er de forblandede jordblandinger meget bedre til at dræne vandet og dermed sørge for at der ikke gå mug i lortet.. DOG er premade blandinger ret dyre.. (200kr for 50 Liter jord) .. så det anbefaler jeg ikke..
Så er der nogle yderligere ting du skal have fat i.. Eksempelvis sprøjter.. til opmålning af gødning..
Du skal have et PH-test kit.. så du kan justere vandets PH værdi (er ret vigtigt)
Du skal have en temperaturmåler.. så du kan måle hvor varmt det bliver osv..
Men en ting af gangen.

Svar på følgende og jeg skal hjælpe så godt jeg kan!
Hvor mange planter vil du dyrke..
Hvor meget plads har du MAXImalt til dyrkning?