MIT FØRSTE GUERILLA GROW OG MIN FØRSTE GROWLOG:
UPDATE 8/5 2013:
Jeg har brug for hjælp. Mine planter mistrives efter kun 3 dage udendørs. Hjælp modtages med kyshånd. Se billederne nederst i tråden.
------------------------------------------------------------------------------
Her en lille tråd hvor jeg vil lade jer følge mit første forsøg på at dyrke mit eget Marianne.
Det bliver et guerilla grow og jeg føler mig ret godt forberedt. Tråden her er ment både som inspiration til andre nybegyndere, men også som et sted hvor jeg forhåbentlig selv kan blive klogere undervejs. Så kryds fingre sammen med mig og kom endelig med gode ideer og kommentarer.
PLANEN:Jeg håber at kunne få så stor en høst at jeg kan være selvforsynende. Jeg vaper cirka 2-3 gram om ugen, så enhver høst over 200 gram vil være fantastisk.
FRØENEJeg har lige nu følgende stående i vindueskarmen, klar til at blive plantet ud i morgen

:
8 White Widow regular
4 Original Lowryder regular)
3 feminiserede "mix"-frø (could be anything)
Det ser sådan ud

:

Om en måneds tid begynder jeg at spire yderligere:
10 Brutalis Automatic (regular)
6 Original Lowryder (regular)
INDKØB OG UDGIFTER:Mit projekt kommer til at stå i cirka 1600 kroner. Udgifter der fordeler sig således:
Frø 650 kr
Gødning 400 kr
10 styk 20l murerspande 150 kr
15 1½l flasker + 10 øldåser 45 kr
Planteskovl og spade 100 kr
Jord og 50 l Perlite 150 kr
Plantebakke 80 kr
Plastsække og havehandsker 50 kr
SPOTS OG SETUP:Jeg har udvalgt tre spots som alle ligger på samme rute. Det fjerneste spot er 5 km fra min bopæl. Jeg har planer om at tilse planterne en gang i ugen (to gange ugentligt i tørkeperioder). Et af stederne er i moseområde langs motorvejen. En fint lille stykke med motorvej til den ene side og et lille vandløb på den anden side. Det andet spot er også langs motovejen, men i noget krat mellem motorvejen og et industriområde. Det tredje sted er i en træomkranset lysning ude på en mark. Områderne er nøje udvalgt på Google maps, og udvalgt efter hvor det er mindst sandsynligt at der kommer nogle forbi.
Jeg planter i 20 liters malerspande og regner med 3 autoflowers eller to regulars pr spand. Jeg sætter 3-4 spande ud pr spot. Spandene graves 2/3 ned i jorden, og der er naturligvis lavet huller i bunden så vandet kan slippe væk. Gromediet bliver 2/3 dele plantejord og 1/3 del "plante perl" for at give blandingen lidt luft.
Planterne er pt. cirka 15 cm høje og jeg starter ud med at sætte en 1½l flaske hvor bunden er skåret af over. Det beskytter mod dyr og fungerer som et minidrivhus med læ for vind og vejr de første par uger. Når flaskerne fjernes fører jeg en "udspilet" sodavandsdåse uden top og bund ned over stænglen, som så fungerer som snegleværn i resten af plantens levetid. Endelig sætter jeg noget grønt trådhegn rundt om potterne for at beskytte mod dådyr.
Der kommer selvfølgelig billeder af det hele i morgen og efterhånden som det hele skrider frem.
GØDNING:Til at begynde med får det noget Biobizz Bio-Heaven. Senere får det Biobizz Grow, og Biobizz Bloom når det går i blomst. Jeg har også fået en vareprøve på Biobizz Top-Max, så det får det naturligvis også.
Det er den store masterplan indtil nu. Jeg håber I har lyst til at følge projektet. Kom endelig med gode ideer og kommentarer. Ser det helt dumt ud for et "beginners grow"?
Tak fordi I kiggede med