Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 feb 2008 22:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg er udemærket godt klar over at den bliver midlertidigt svækket, men hvor meget er det? Hvor meget skal man ryge? Hvornår kommer den tilbage? Og hvor tit skal man ryge? Kunne være rart at få det uddybet lidt :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008 23:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Jeg tror det er meget svært at finde et konkret svar på det spørgsmål. Min erfaring siger mig, at jo oftere du ryger jo dårligere bliver den. Dagen efter en ordentlig koger kan man godt ha lidt svært ved, at lære det store, da man er træt og sløv i det.

Prøv at mærk på dig selv hvor meget du er oppe på mærkene dagen efter. Hvis du hænger og er sløv, tvivler jeg på, at din indlæringsevne er optimal. Vær opmærksom på dig selv og prøv dig frem (hermed ikke sagt at du skal ryge dagen før en skoledag).

I øvrigt skulle alkohol også nedsætte indlæringsevnen flere dage efter.

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 00:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg har det nemlig sådan at jeg ikke ved om det bare er noget jeg bilder mig ind. Som det er nu ryger jeg 1-2 gange om ugen i weekenderne, jeg bliver ikke altid vildt baske men jeg ryger dog, jeg gør det aldrig før en skoledag for det tør jeg simpelthen ikke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 00:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
I starten jeg røg mere end en gang om ugen syntes jeg klart jeg kunne mærke at jeg generelt var sløvere, langsommere i betrækket - hvorledes min indlæringsevne jo også ligesom må ha' været nedsat...
Senere, efter at ha' røget i lang tid mere end en gang om ugen, har jeg ikke haft nogle samvittighedskvaler med at lade min indlæringsevne være nedsat, trods skolegang.
For mig at se er det et cost/benefit-spørgsmål.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 00:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg håber sgu ikke det er et cost/benefit-spørgsmål hvis det bare er én gang om ugen, jeg har virkelig svært ved at styre mig selv :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 00:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Du må jo prøve at være opmærksom på hvordan det påvirker dig, og så vurdere om det ville være mere vigtigt at du var helt frisk i skolen og at din præstation ikke blev påvirket negativt.
Men umiddelbart er det også for mig et spørgsmål om alder, og om hvilken skole man er på. Folkeskolen er måske en lidt vigtigere uddannelse end en ungdomsuddannelse, hvor det nok ikke ville være helt så traumatisk og problematisk ikke at bestå eller skulle gå om.
Det er lidt nederen ikke lige at få en 9. eller 10. klasse...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 02:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 11:42
Indlæg: 23
Geografisk sted: ???
Jeg ville råde dig til at holde det til weekend forbrug!(max) Da jeg selv har været ude i et stort forbrug(misbrug er vel mere ordet for det.) Personligt synes jeg ikke der sker noget ved at ryge en lille joint eller to i hverdagen, men det kommer sgu meget and på fra person til person.
Men serfølgelig kan du være, en af dem som bare bliver mere kreative/positive/engageret osv osv(eller det modsatte).

Men alt i alt får du sgu mest ud af at ryge en gang i mellen for der er sgu ikke noget bedre end at have lav tolerance overfor den fede(så mister det heller ikke "gløden").

Mvh B.

Ps. er MEGA stiv! 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 04:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
B. skrev:
Jeg ville råde dig til at holde det til weekend forbrug!(max) Da jeg selv har været ude i et stort forbrug(misbrug er vel mere ordet for det.) Personligt synes jeg ikke der sker noget ved at ryge en lille joint eller to i hverdagen, men det kommer sgu meget and på fra person til person.
Men serfølgelig kan du være, en af dem som bare bliver mere kreative/positive/engageret osv osv(eller det modsatte).

Men alt i alt får du sgu mest ud af at ryge en gang i mellen for der er sgu ikke noget bedre end at have lav tolerance overfor den fede(så mister det heller ikke "gløden").

Mvh B.

Ps. er MEGA stiv! 8)


Gir dig så meget ret, holder mig også til weekenderne, skal bare ikke ryge søndag, så kan jeg nemt være frisk mandag.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 05:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Jeg har i over et år haft et dagligt misbrug som resulterede i svækket indlæringsevne og hukommelse. I starten kunne jeg ikke mærke det, heller ikke under misbruget, men først efter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 08:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Jeg har aldrig følt, at min forbrug har svækket min indlæringsævle, selvom jeg ryger i hverdagene en hverdag. På et tidspunkt havde røg jeg også hver dag i ca. to uger, hvor jeg egentlig heller ikke mærkede nogen forskel. Var stadig ligeså oplagt som normalt.
Det er vel meget individuelt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 09:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2008 21:12
Indlæg: 67
Geografisk sted: Læderland
Tror det er meget individuelt men som nævnt før ville det nok være smartest at holde det til weekenden. Personlig erfaring siger mig at den er god nok med at miste indlæringsevnen for mit vedkommende ihvertfald og har også oplevet at føle mig dummere i et par dage efter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 17:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2007 16:06
Indlæg: 286
Geografisk sted: JYLLAND
Citat:
Jeg har i over et år haft et dagligt misbrug som resulterede i svækket indlæringsevne og hukommelse. I starten kunne jeg ikke mærke det, heller ikke under misbruget, men først efter.


Jeg har oplevet præcis det samme. Jeg syntes faktisk det var skræmmende at se hvor meget det egentligt havde påvirket mig mentalt. Tror der er mange daglige rygere der tror det ikke skader dem, fordi de ikke kan mærke det. Jeg ved at jeg selv ville have stoppet noget før, hvis jeg havde opdaget hvor mærket af misbruget jeg var.

Så et godt råd til alle der ryger dagligt og tror det ikke skader dem, hold en pause, før kan man ikke konkludere at man ikke har svækket indlæringsevne eller hukommelse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 17:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Så der er altså ikke nogen der ved hvordan det forholder sig?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 17:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
fe_faqet skrev:
Så der er altså ikke nogen der ved hvordan det forholder sig?

Det er meget individuelt - nogen kan ryge ganske ofte uden at de føler, eller det virker til, at deres indlæringsevne svækkes, mens andre tydeligt kan mærke flere dage efter de har røget blot lidt, at deres indlæring ikke er på toppen. Derfor kan ingen give dig en opskrift på hvilke doser/hvilket forbrugsmønster man kan holde sig på og stadig være på toppen på den front.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 18:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Forholdet mellem sativa og indica spiller vel også en rolle? Er der nogen, der kan fylde lidt ind her?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 18:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Øv...

Men tak for svarene alle sammen!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 18:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 nov 2007 16:44
Indlæg: 7
Jeg synes lige at du fortjener mit besyv på sagen også. Håber ikke at det gør noget, selvom tråden sådanset er afsluttet.

Som de andre også siger, så tror jeg også at det er meget individuelt fra person til person hvor meget at cannabisproduktor svækker indlæringsevnen. Da jeg selv gik 1.g røg jeg hver fredag og lørdag og nogen sjældne gange også torsdag. Dette stod på i lidt over et halvt år, og på daværende tidspunkt synes jeg ikke at mærke nogen effekt på indlæringsprocessen. Da jeg stoppede med at ryge så ofte kunne jeg dog tydeligt mærke at jeg ikke havde ret. Jeg følte mig langt mere oplagt, og mine karakterer steg også. Det hænger selvfølgeligt også sammen med at jeg tog mine skolegang mere seriøst, men jeg er overbevist om at mine ændrede rygevaner også havde en hel del at have sagt.

Vi kan derfor vende tilbage til den fælles konklusion som egentligt hersker i denne debat; Det er utrolig forskelligt hvordan cannabis påvirker ens indlæringsevne og man er nødttil at kende sig selv og sine grænser, og derved måle sit forbrug deraf. Vi er allesammen forskellige. :)

God vind fremover, og jeg håber at mit indlæg kunne bruges til noget. Endnu engang undskyld for at blande mig i sidste øjeblik.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 20:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
the-red-pill skrev:
I øvrigt skulle alkohol også nedsætte indlæringsevnen flere dage efter.


Jeg siger ikke det er korrekt, men jeg har hørt fra en læge at alkohol ikke nedsætter indlæringsevnen. Fordi det ramte de hjerneceller som man ikke "brugte" - Sådan beskrev han det. Jeg kan godt uddybe mig hvis nogen ønsker det - Men har du en kilde på at alkohol nedsætter indlæringsevnen?

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008 20:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Puny_pete skrev:
the-red-pill skrev:
I øvrigt skulle alkohol også nedsætte indlæringsevnen flere dage efter.


Jeg siger ikke det er korrekt, men jeg har hørt fra en læge at alkohol ikke nedsætter indlæringsevnen. Fordi det ramte de hjerneceller som man ikke "brugte" - Sådan beskrev han det. Jeg kan godt uddybe mig hvis nogen ønsker det.

Det kunne jeg godt tænke mig at høre noget om.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008 17:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Sprit er et organisk opløsningsmidel, det opløser fedt, det nedbryder ikke fedt.
Og af kroppens celler er det nerve cellerne der klare spritpåvirkning bedst.
Så du kan godt regne med at dine andre organer står af før din hjerne gør.
... eller, din hjerne bliver så bedøvet at sprit at den glemmer at styre dit åndedræt, eller du kaster op efter du er gået kold og bliver kvalt pga bræk i lungerne.
Så din hjerne tager skade af at du bliver kvalt... ikke af spritten.
Lightergas, Acetone og Benzin misbrug giver hjerneskader, ikke sprit.

Og nej at du er for syg til at lave andet end at ørle i en spand, mens du drikker cola og fråder chips til dårlige film, det meste at søndag, betyder ikke at din indlærings ævne er forringet, blot at du ikke er i stand til at fortage dig noget du kunne lære noget af, uden at få kvalme.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team