Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 nov 2024 02:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først vil jeg lige sige at dette forum bare er super godt og har haft meget nytte af det så nu er det tid til at være lidt mere aktiv.

Jeg har haft en brug/misbrug af tramadol i ca 16 mdr de sidste 4 med rimelig høje doser til tider(ca 800 mg. I perioder).
Jeg er nu nede på ca 400 mg om dagen og bestemte mig for 2 dage side at nu var det nok da det jo ikke er holdbart i længe. Men i går aftes var jeg desværre nød til at tage 50 mg. da abstinenserne blev for store. Hele kroppen rystede og måske bare mig der er en kylling men kunne ikke holde det ud mere. Mit spørgsmål er så hvis jeg laver en lidt hurtig nedtrapning om så det direne i kroppe vil være mindre og hurtigere overstået?

Mvh Tnt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville lave en kort udtrapning på 10-14 dage, hvor du starter med at tage den mindste dosis du kan uden at føle for meget ubehag og så så trappe ud med 10% af stratdosis om dagen. Hvis vi antager det er 250 mg første dag så er det der efter: 225, 200, 175, 150, 125, 100, 75, 50, 25, 10 mg. Eller du kan gøre sådan her: 100, 100, 75, 50, 50, 25, 25, 10, 5 mg etc. etc. Eller hvis du får dem at din læge, så kan du jo snakke med ham/hende om at få lavet en udtrapningsplan :)

Junior medlem

Ok tak for det. Men jeg skal vel stadig regne med nogle rimelig heftig abstinenser efter 16 mdr. brug ikk?
Nogen der har nogle gode råd mod restless arm syndrom da det klart det jeg synes der er mest ubehageligt og hvor lang
tid skal jeg regne med der går før r.a syndrom forsvinder?

Tnt

Dedikeret medlem

Jeg går ud fra at det er samme virkemekanisme som ved benene?
I så fald står der lidt her:
"Lige en sidste ting, man kan købe "kinin" i håndkøb på apoteket, som kan hjælpe mod benkramper. 2 tabeletter ved sengetid, men jeg tog dem ikke om aftenen under de sidste to dage af min afgiftning, men blæste på hvad de skrev og tog 2 piller morgen og igen sidst på eftermiddagen. Du kan også få noget som hedder "Sifrol" men det er på recept, så snak lige med din egen læge om det."

Sakset her fra viewtopic.php?f=8&t=44462

Medlem

Jeg lavede en nedtrapning fra 1200 mg dagligt til 0 mg dagligt på
5 dage. Det var kun de to sidste dage hvor jeg var decideret dårlig. Havde tre dage i sengen med influenza symptomer og lidt tudeture osv. Men som jeg ser det, er det der nedtrapning som at rive et plaster meget langtsomt af. Man trækker bare pinen, for uanset hvad, får man det af helvede til når dosis rammer 0. Anyways, det tog mig ca 8 uger at være helt frisk igen, men jeg havde også taget tramadol dagligt i 5-6 år. Og til sidst var min dosis 24 piller om dagen. Så du skal nok regne med at være syg et par dage og træt et par uger. Men så får du det bare så godt bagefter :-D

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke decideret prøvet at trappe ud af tramadol, men synes et af de værste abstinenssymptomer ved pauser er RLS-delen. En gode måde du kan afhjælpe dette, udover at udføre den langsomme udtrapning som nævnt ovenfor, er at få dyrket en masse motion, hvor du får brugt benene. Det synes jeg personligt kan gøre RLS-delen en hel del mildere!

Held og lykke! :)

Junior medlem

Tak for svarene igen. Jeg er nu nede på 100 mg om dag fordelt ( 1 * 50 mg morgen og 1 aften)
Jeg har bestemt mig for at onsdag morgen bliver den sidst pille indtaget og så må vi se hvordan det går.
Fedt at skal bruge ens feriedage på at ligge med abstinens symptomer :(. Nå men min egen skyld skulle have
stoppet imens legen var god men glæder mig nu bare til at få det overstået.

Dedikeret medlem

"Fedt at skal bruge ens feriedage på at ligge med abstinens symptomer"

Betragt det som en investering i din fremtid/liv.
Dejligt at læse du er i gang med nedtrapningen og det går den rigtige vej.

Medlem

Jeg har også haft en god virkning imod "kramper i benene" ved brug af Kinin. Det var i forbindelse med at jeg trappede ud af et ret heftigt benzo' misbrug.

Men jeg mener faktisk kun Kinin kan bruges hvis kramperne sidder i benene:

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/785
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/785

Junior medlem

Lige en update. Så er der gået 5 1/2 døgn siden sidst tramadol blevet indtaget og begynde så småt at have det "normal" igen.
De først 2-3 dage var sku ikke så sjove men slet ikke så slemt som jeg har regnet med (nok pga. jeg fik trappet ordenligt ud) men er bare lykkelig over det er ved at være over. Mit hovede gør dog ondt som bare helvedet :cry:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er godt at høre at du vil ud af dit misbrug. Abstinenserne er klart værst i de første dage, så hvis du føler dig mere normal nu så kan jeg trøste dig med at det værste er overstået.
Men jeg synes at du skal læse hele denne tråd: viewtopic.php?f=18&t=42202
I har været i nogenlunde samme situation og der bliver også beskrevet at man ikke nødvendigvis er på toppen selvom de værste abstinenser er ovre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]