Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Citat:
Indenrigs- og sundhedsminister Bertel Haarder (V) forbyder 24 nye narkotiske stoffer, hvoraf det ene angiveligt kostede en ung mand livet i december i sidste år.

22 af de euforiserende stoffer er såkaldte syn­tetiske cannabinoider, der alle udgør en alvorlig sundhedsrisiko på linje med den risiko, der er forbundet med cannabis.

- Der er tale om stoffer, der ikke er særligt udbredte i Danmark, men som i stigende grad trænger ind på det europæiske marked. Derfor mener jeg, der er grund til at handle og forbyde stofferne, siger Haarder med henvisning til de 22 cannabinoider.

Han vil nu undersøge, om det er muligt at forbyde syntetiske cannabinoider som en gruppe, så man slipper for at gå ind og forbyde hvert stof enkeltvis.

Udover cannabinoiderne drejer det sig om den euforiserende meskalinkaktus samt det euforiserende stof methylamfetamin.

Netop det euforiserende stof methylamfetamin kostede formentlig sidste år i december en 27-årig mand livet. Manden indtog stoffet som en såkaldt bombe. Det var pakket ind i papir og blev derefter slugt. Når papiret opløses, ryger stoffet direkte ud i blodbanerne.

- Stofferne er lige så farlige at tage som andre narkotiske stoffer, i og med at de giver risiko for blandt andet forgiftninger, psykiske problemer og afhængighed, siger ministeren.

Ligesom de syntetiske cannabinoider forekommer methylamfetamin dog også kun meget sjældent i Danmark.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 516261.ece

Insane psychedelia user!

:(

Gid han må kløjes i sin risengrød. :evil:

Medlem
Brugeravatar

øv :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg nogensinde bliver sundhedsminister, så legaliserer jeg samtlige stoffer, men forbyder risengrød... bare for at vise Bertel Haarder, hvad det er han gør ved os. Forbandede røvhul.

Senest rettet af Morten på 14 09 mar 2011 18:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Såen en lille fis' !

Vidste ingengang meskalin var legalt..

"....der alle udgør en alvorlig sundhedsrisiko på linje med den risiko, der er forbundet med cannabis."

uuuUuh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu er jeg FANME VRED!

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Hvis jeg nogensinde bliver sundhedsminister, så legaliserer jeg samtlige stoffer, men forbyder risengrød... bare for at vise Bertel Haarder, hvad det er han gør ved os. Forbandede røvhul.

:gud:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
meskalin er ikke legalt men meskalinholdige kakti har været det hidtil.

næste gang jeg ser bertel skyder jeg en smørklat smør i øjet på ham.

Medlem
Brugeravatar

Hvor kan man finde den nye bekendtgørrelse i sin fulde form? Der er intet på http://www.sst.dk/, http://sum.dk/, eller https://www.retsinformation.dk/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Suk...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Citat:
Morten på 14 skrev:

Mere magt til dig så, Morten på 14. Men jeg formoder, dine venner inde på 180 grader sidder og gnider sig i hænderne og gnækker frydefuldt. Så ud fra denne nye udvikling vil jeg gerne spørge dig (hvis jeg må være så fri): Hvilket parti vil du stemme på til næste valg? Husk nu, at Lars Løkke fik forbudt DMT, da han var sundhedsminister, at den socialdemokratiske sundhedsordfører, Sophie Hæstorp Andersen, fik forbudt Salvia Divinorum, og at MF'ere fra DF forsøger at få lukket ned for psychedelia.dk. Da de Radikale efter en kort periode igen har taget fri hash af programmet, og SF vist aldrig har haft det, er der vist kun Enhedslisten tilbage, som går ind for (bare at diskutere) legalisering. So what's it gonna be, Morten på 14?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted mellem den anden og tredje Bardo
Dette afslutter perfekt regeringens 10årige projekt med at få forbudt alle tænkelige og utænkelige bevidsthedsudvidende substanser, startet med psilocybin i 2001 og nu er vi kommet full circle med meskalinkaktus forbuddet.

Jeg ved ærlig talt ikke hvordan man på nogen måde kan få vendt denne uheldige tendens fra statens side, når selv de liberale(læs dem der går ind for personlig frihed) så åbenlyst ønsker at regulere borgenes personlige frihed. Er det muligt at forstille sig et samfund med absolut personlig frihed ?, hvis tanken er mulig må handlingen også kunne lade sig gøre. Men det kræver et oprigtigt ønske fra befolkningens side, dvs. ikke bare folk herinde på psychedelia som sidder og nørder det, men en landsdækkende oplysningskampanke(uden om den forbandende statslige institution, kaldet sundhedsstyrelsen), starter med frigivelsen af Cannabis.

Det kan kun være en menneskerace med decideret had og mismod mod naturen der kunne finde på at forbyde den så systematisk. hvis jeg kan indse denne logik, så kan alle det gælder bare om at sprede budskabet og knække tabuet, som har gennemsyret den vestlige verden nu i alt for mange år.

Min optimisme har lidt endnu et knæk idag, spørgsmålet er om hvor meget mere den kan holde til ....

Hilsen Schroomers

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Big Jake skrev:
Citat:
Morten på 14 skrev:

Mere magt til dig så, Morten på 14. Men jeg formoder, dine venner inde på 180 grader sidder og gnider sig i hænderne og gnækker frydefuldt. Så ud fra denne nye udvikling vil jeg gerne spørge dig (hvis jeg må være så fri): Hvilket parti vil du stemme på til næste valg? Husk nu, at Lars Løkke fik forbudt DMT, da han var sundhedsminister, at den socialdemokratiske sundhedsordfører, Sophie Hæstorp Andersen, fik forbudt Salvia Divinorum, og at MF'ere fra DF forsøger at få lukket ned for psychedelia.dk. Da de Radikale efter en kort periode igen har taget fri hash af programmet, og SF vist aldrig har haft det, er der vist kun Enhedslisten tilbage, som går ind for (bare at diskutere) legalisering. So what's it gonna be, Morten på 14?

Liberal Alliance... Anders Samuelsen er blevet direkte udspurgt, om han vil legalisere stoffer, hvorefter han svarede, at det måtte være op til folk selv, hvad de hælder i deres krop, og ikke noget som Big Mother skal blande sig i.

For at øge troværdigheden i mit udsagn, så får du da også lige en kilde, fra en af mine venner på 180grader ;)
http://www.180grader.dk/Krimi/dr-interv ... -narkotika

Medlem
Brugeravatar

@ Schroomers

Du har helt ret, men en oplysningskampagne for noget, som ikke alene er dæmoniseret men direkte kriminaliseret?! Hvordan??? Den slags ting er dyre og svære at koordinere, selv hvis det handler om fx folkesundhed. Jeg tror, du må belave dig på at forblive under jorden (psychedelia.dk) noget tid endnu, og selv sprede det glade budskab, hvor det er muligt. Så må vi andre gøre det samme ...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det er lidt påfaldende at der ingen steder rigtigt bliver nævnt noget som helst om kaktusserne, men kun de syntetiske cannabinoider og methylamfetamin.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Liberal Alliance... Anders Samuelsen er blevet direkte udspurgt, om han vil legalisere stoffer, hvorefter han svarede, at det måtte være op til folk selv, hvad de hælder i deres krop, og ikke noget som Big Mother skal blande sig i.

For at øge troværdigheden i mit udsagn, så får du da også lige en kilde, fra en af mine venner på 180grader ;)
http://www.180grader.dk/Krimi/dr-interv ... -narkotika

Touché! OK, der fik du mig. :oops: Havde lige glemt LA i skyndingen. Men som vi alle ved, er det meget let at bræge op om alt muligt, når man ikke er med i regeringen. Lad os nu se, hvor højt LA, hvis de kommer med i den næste regering, vil prioritere legalisering ... og af hvad. Det er jo politisk en total tabersag! Hvor er der en spindoktor (med den rette motivering), når man har brug for én? :cry:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg vil gerne se den reviderede liste over forbudte stoffer.. Nogen der ved hvor den er, hvis den eksisterer?
Det tætteste jeg kommer, er denne, revideret i september 2010
http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/media/ ... 8F0E6.ashx

Teoretisk kunne man besidde et af disse 24 stoffer uden at ane at de var blevet ulovliggjorte

Medlem
Brugeravatar

@ Frugthat:

Mon ikke det bare er et lovforslag, den kære Bertel kommer med, som så skal igennem hele det bureaukratiske maskineri, for så til sidst at blive vedtaget med et automatisk og lammende flertal? I øvrigt giver ukendskab til loven ikke ikke straffrihed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Big Jake skrev:
Citat:
Morten på 14 skrev:

Der er så absolut ikke kun Enhedslisten tilbage!
Liberal Alliance går ind for personlig frihed, og derfor også en legalisering af narkotika.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]