Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 13:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Metroexpres
Indlæg: 13 feb 2006 09:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2004 19:14
Indlæg: 591
Geografisk sted: Langeskov
I dag (13/2 2006) var der en kort notits i Metroexpres om Psychedelia:

Metroexpres skrev:
Unge chatter om hårde stoffer på nettet.

I såkaldte "trip-rapporter" udveksler unge erfaringer om hårdtslående stoffer på nettet. Trip-rapporterne på http://www.psychedelia.dk er udstyret med udførlige detaljer om, hvor trippet har fundet sted og mængden af stoffer, der er indtaget. Stofrådgivningen i København advarer mod rusopskrifterne, skriver Berlingske tidende



Jeg har desværre ikke kunne finde den fulde artikel på berlingske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2006 09:50 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Magnum skrev:
I dag (13/2 2006) var der en kort notits i Metroexpres om Psychedelia:

Metroexpres skrev:
Unge chatter om hårde stoffer på nettet.

I såkaldte "trip-rapporter" udveksler unge erfaringer om hårdtslående stoffer på nettet. Trip-rapporterne på http://www.psychedelia.dk er udstyret med udførlige detaljer om, hvor trippet har fundet sted og mængden af stoffer, der er indtaget. Stofrådgivningen i København advarer mod rusopskrifterne, skriver Berlingske tidende



Jeg har desværre ikke kunne finde den fulde artikel på berlingske.


Hvordan kan en triprapport være en rusopskrift? Den fortæller jo ikke hvordan man skaffer eller lave narko?

Her er iøvrigt artiklen fra Berlingske:


Unge chatter om stoffer på nettet
Citat:

Af Lea Korsgaard og Kasper Krogh


I såkaldte »trip-rapporter« udveksler unge erfaringer om hårdtslående stoffer på nettet. Stofrådgiver advarer andre unge om ikke at tage de romantiserede beretninger for pålydende.



Det minder allermest om en hobbyklub for frimærke-samlere eller et chatforum for modelfly-entusiaster.
Men den glødende interesse, som brugerne af hjemmesiden http://www.psychedelia.dk deler, er modsat frimærker og modelfly en dybt ulovlig syssel: På hjemmesiden deles nemlig ud af erfaringer om brug af psykedeliske stoffer i de såkaldte »trip-rapporter«, som brugerne af siden står bag.

»På et tidspunkt efter jeg havde sniffet, slikkede jeg bordet og smurte også coke-rester ind under læberne,« skriver eksempelvis en af brugerne.

Trip-rapporterne er udstyret med udførlige detaljer om, hvor »trippet« har fundet sted og mængden af stoffer, der er indtaget.

Efter at rapporterne er lagt på hjemmesiden har de andre brugere, med kaldenavne som »Apoteket«, »TJiLLe« og »e-tripper«, mulighed for at give de enkelte rus-beskrivelser karakterer.

Netside for feinschmeckere

Christoffer Erichsen fra Stofrådgivningen i København tager somme tider en tur rundt på hjemmesiden, og han vurderer brugerne af siden til at være »feinschmeckere«, som går meget op i, hvordan og i hvilke mængder stofferne virker bedst.

»De baserer deres brug af stoffer på hinandens erfaringer omkring lidt mere sjældne stoffer. Hvad for nogle virkninger har det, hvor meget skal der til for, at man får det sjovt, og hvor går grænsen til, at man får det dårligt,« forklarer Christoffer Erichsen.

Han mener, at det ikke er gennemsnits-teenageren på weekendstoffer, der gemmer sig bag sidens brugernavne, men derimod typisk lidt ældre, ressourcestærke og erfarne stofbrugere, der er i stand til at opretholde et liv ved siden af stofferne. Og som på http://www.psychedelia.dk finder sammen i en modkultur, der fokuserer på det positive ved stofferne, hvor samfundet generelt fokuserer på det negative.

Advarer mod kemisk anvisning

Christoffer Erichsen advarer imod, at »rapporternes« kemiske anvisninger bliver betragtet som en ufarlig rus-opskrift. Unge, der søger information om de ulovlige stoffer, kan gå meget galt i byen, hvis de alene tager oplysningerne på http://www.psychedelia.dk for pålydende.

»Men hjemmesiden er på sin vis et udtryk for, at der findes en gruppe mennesker, der søger andre troværdige informationer, end dem som de offentlige informations-materialer tilbyder,« siger han.



Alt i alt må det nok være den mest positive omtale af psychedelia.dk nogensinde!

Jeg har lige skrevet en email til berlingske.dk med nogle kommentarer til artiklen. Jeg poster emailsne fra min og deres side, hvis de svarer.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 10:15 
ja ja det er da ikke det værste der er skrevet om os, men endnu engang må man jo sige at de kære jounalister er i stand til at få tingne drejet over i en historie med lettere negativ klang.

Jeg tror heler ikke man kan finde noget sted hvor vi her siger at vi er "svaret" og at man roligt kan stole blindt på hvad man læser her, FFS det er jo skrevet af "weekend narkomaner" LOL

Reklamen er jo fin nok, hvis det var vi ønskede at der kom flere "fjolser" til siden. Men det er da godt at de danke jounalister kan oplyse alle unge om hvor de kan "finde" narko på nettet.

MVH
Piercer :twisted:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 10:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2004 19:14
Indlæg: 591
Geografisk sted: Langeskov
Har vi for i øvrigt ikke copyright på alle uddrag herfra?

De citerer jo en triprapport..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 10:27 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
De kan holde sig væk kan de!

Utroligt hvordan medierne kan fremstille en harm reduction-funderet side som et hangout for loser-weekendnarkomaner.

Burde de ikke fokusere på de glimrende FAQ's direkte henvendt for at undgå skader hvis man nu endelig beslutter sig for at tage stoffer i stedet for at at have et forudtaget negativt syn. Det kunne klæde dem, kunne det!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 10:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Det er da helt klart den mest positive omtale jeg har set af psychedelia i en dansk avis ( kan godt være information engang har lavet noget næsten ligeså positivt men de tæller ikke med)

Selvfølgelig er det klart at rusmiddelvejlederen kan stå og advare imod at følge trip rapporterne til punkt og prikke, der ligger jo også nogle guldklumper af psyborg etc som jeg heller ikke ville gøre efter.

Men når nu de var igang med at skrive om os, kunne de så ikke lige nævne at vi har et forum der er langt mere korrekt end trip rapporterne?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 mar 2005 22:09
Indlæg: 654
Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Det var da en yderst kreativ journalist, der lige fandt på navnet "e-tripper" :D
Nu er det at jeg også bliver nødt til at spørge, gælder copyrighten ikke i dette tilfælde?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Ikke ringe, slet ikke ringe. Fra "hemmelig narkologe" til "mennesker, der søger andre troværdige informationer, end dem som de offentlige informations-materialer tilbyder", det må siges at være en signifikant forskel.

Piercer har dog ret i at historien desværre er lettere negativt farvet, men det er jo desværre hvad man kan forvente.

Jeg vil tillade mig at påstå at folk der har brug for information om ulovlige stoffer i de fleste tilfælde går mere galt i byen hvis de alene tager myndighedernes "information" for pålydende, end hvis de alene går ud fra oplysningerne her på sitet. Dette er især tilfældet ved de psykedeliske stoffer, hvor myndighedernes ensidige og ofte fejlagtige fokus på de negative sider rent faktisk kan komplicere tingene til det ekstreme, og dermed blive en slags selvopfyldende profeti.

Jeg synes heller ikke det er en helt rimelig måde vi bliver beskrevet på mht. vor fokus, det lyder jo lidt som om vi fokuserer lige så ensidigt på de positive sider som "samfundet" fokuserer ensidigt på de negative. Hvis det var tilfældet, ville der jo stort set ikke være noget negativt at finde om stoffer her på sitet overhovedet, og det er jo på ingen måde tilfældet.

Jeg vil dog give Random ret i at det nok er det mest positive der er skrevet om psychedelia i et landsdækkende medie indtil videre, og journalisterne og Christoffer Erichsen skal have ros for deres trods alt rimelige fremstilling af os og vores site.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Mon det er Elven Raver som spøger i kulisserne? :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
Nu har man jo altid citatret (selvom ophavsrethaver prøver at bilde dig ind at det har du ikke).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Magnum skrev:
Har vi for i øvrigt ikke copyright på alle uddrag herfra?

De citerer jo en triprapport..


Efter hvad jeg kender til copyright-lovgivningen, må man citere frit fra websider hvis de er tilgængelige for offentligheden, hvilket dette site jo er. Sætningen om copyright på forsiden er med andre ord et udtryk for total mangel på kontakt til virkeligheden, og jeg mener den bør udskiftes med en sætning om at sitet må citeres frit med fuld kildeangivelse.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:28 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Citat:
Kære
Tak for din mail.

Vi har citeret Christoffer Erichsen fra Stofrådgivningen, fordi vi gerne ville have en udenforståendes vurdering af psychedelia.dk. Hvis du ikke er enig med ham, og hvis I gerne vil pointere, at der også er et harm-reduction, vil jeg foreslå, at du/I skriver et læserbrev til avisen. Du kan bare sende det til mig, så skal jeg nok sørge for at det havner hso debatredaktionen.

Med venlig hilsen

Kasper Krogh


Jeg vil gå igang med et læserbrev nu. Jeg vil bruge ret lang tid på og ikke sende det til Kasper Krogh før nogen her fra boardet har godkendt. .

Så hvis nogen af jer vilde krazy heads såsom dextrose, oddenm, yeti, dr. phibes eller en ligeledes vild bruger villle adde mig til deres MSN ville jeg blie en gla' lil' fyr, for så vil jeg lade dem gennemgå brevet inden jeg sender det. Min msn er


Senest rettet af Optimus Crime 28 mar 2008 17:59, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 11:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Præcis min tanke, Random. Gogogo!

(min assistance er til rådighed fra ca. 14:20)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2006 12:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 dec 2005 21:03
Indlæg: 72
Geografisk sted: Århus
Magnum skrev:
I dag (13/2 2006) var der en kort notits i Metroexpres om Psychedelia:

Metroexpres skrev:
Unge chatter om hårde stoffer på nettet.

I såkaldte "trip-rapporter" udveksler unge erfaringer om hårdtslående stoffer på nettet. Trip-rapporterne på http://www.psychedelia.dk er udstyret med udførlige detaljer om, hvor trippet har fundet sted og mængden af stoffer, der er indtaget. Stofrådgivningen i København advarer mod rusopskrifterne, skriver Berlingske tidende



Jeg har desværre ikke kunne finde den fulde artikel på berlingske.


Hvordan fanden kan en triprapport være en russopskrift og hvorfor fanden skal man advares mod dem?

Er det mig der er helt galt på den, eller bliver triprapporter ikke skrevet NETOP for at folk ikke kommer galt afsted, og har en bare nogelunde idé om dosering.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
For vi andre her på Psychedelia lov til at læse dit læserbrev hvis vi nu ikke kommer til at læse det i avisen? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 15:18 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Ja. Jeg smider det op i denne tråd samtidig med jeg sender det ind.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2006 15:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
passion skrev:
Er det mig der er helt galt på den, eller bliver triprapporter ikke skrevet NETOP for at folk ikke kommer galt afsted, og har en bare nogelunde idé om dosering.


Der er desværre mange jubelidioter herinde som desværre ser triprapport-sektionen som et middel til at informere omverdenen om at de "har taget 17 af de for vilderen k3x og maxxxer bare for vildt!!!1!!!one!! om lidt sniffer jeg 700 mg af mit for vilde lyserød marcipanamf som jeg har købt af Bo som ved hvad han laver fordi han har prøvet at ryge bong"...
Gider ikke nævne navne for det ville tage for lang tid og dem jeg nævner ville nok bare begynde at whine for meget om at de ved hvad de laver fordi Bo har sagt at de har ret.

Desværre er der mange idioter der tager stoffer, de bliver tit tiltrukket af psychedelia og fatter ikke hvad meningen med denne fantastiske side er og bruger den til de forkerte formål.
Når journalisterne så læser hvad Dennis/Brian/Bjarne/kixeklapper/Bo har skrevet er det klart at billedet af hvad psychedelia.dk står for kan blive lidt svært at genkende i medierne.
Men alt i alt en rigtig god artikel, psychedelia kan godt have brug for mere positiv omtale af den art.

Mvh Jonas!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 18:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
sjovt som de dog kan twiste det hele på :)= !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 20:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2004 15:36
Indlæg: 455
Tja, vil heller ikke sige at Berlingskes artikel er dårlig, den ser jo sagen fra to synspunkter, hvilket jeg faktisk vil sige er meget sagligt! En artikel der ikke fremsætter de negative synspunkter er ligeså dårlig som en der ikke fremsætter de positive.
Dog vil jeg sige at det referat der er blevet bragt i MetroXPress er dårligt og usagligt, da de har skåret den ene side væk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2006 20:43 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Det er trods alt en af de bedre artikler...

Selvom triprapporterne på ingen måde kan ses som dosis-foreslag, så giver vi jo nogle gange råd om dosis på de respektive fora. Og hvorfor gør vi så det? Bl.a. fordi Sundhedsstyrelsen ikke gør det, og jeg vil til hver en tid påstå at vores forslag er mere fornuftige og forsigtige end "word on the street."

Og det er jo desværre de to muligheder folk har.

Jeg så gerne at aviserne citerede nogle topics, hvor folk blev advaret imod at tage forskellige ting. Her tænker jeg bl.a. på RalleMulle's coke-topic i fuck-forummet, hvor mange af indlæggene er direkte advarsler.
Hvis de dog bare gad give os lidt credit for vores alsidighed, for som Yeti siger er det langtfra bare et positivt syn, vi har på stofferne.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team