RadResistance skrev:
-Jeg må godt drikke mig selv halvt ihjel, fra torsdag til lørdag - uden søvn - puste i mit eget alkometer, der nu heldigvis viser 0,4 promille fordi jeg har holdt en pause, ryge en smøg selvom jeg ikke ryger og bliver nikotinskæv, drikke tre kopper ekspresso og en Red Bull, for derefter at sætte mig bag rattet og køre, med den bedste juridiske samvittighed i hele verden.
Du mangler lige at tilføje de store plasmakoncentrationer af benzo, opioid og methylphenidat som er helt helt ok, bare man har recept på lortet
Ifm. urintests bliver der analyseret for 11-nor-
delta9-tetrahydrocannabinol-9-carboxylsyre ("THC-COOH") jf. nedenstående link
Misbrugsanalyser for Cannabis - teori og anvendelseMen ifm. en blodprøve udtaget ved trafikkontrol/ulykke er jeg stadig i vildrede om der testes for THC som den aktive metabolit, eller om der testes for inaktive metabolitter.
Nedenstående link fra Retskemisk Institut nævner THC som analyseparameter, men det har jeg stadig tilgode at få verificeret sort på hvidt, f.eks fra en bekendtgørelse.
Euforiserende stoffer i trafikken Selvom der "kun" måles på THC, så kan det være "problematisk" hvis der anvendes Limit of Quantification da denne er utrolig lav - selv de allermindste koncentrationer vil kunne kvantificeres. Resultatet kunne være, at jeg ikke må køre bil 2 døgn efter jeg har røget en potjoint, hvilket i mine ører lyder himmelråbende latterligt.
Her kunne det være fornuftigt at indføre en cut-off grænse som ved urintesten.
Men sålænge jeg ikke har fakta på bordet er det kun gisninger, så derfor søger jeg svar på spørgsmålet om hvilken komponent der måles på ved en "hash-screening"!
Anyone?
EDIT:
Her postuleres det, at der måles på THC, som skulle være ude af kroppen efter 4-5 timer - men igen - jeg vil gerne have det verificeret, men kan intet finde i færdselslovens paragraf 54 eller Lov nr. 524 af 6. juni 2007 vedr. ændring af paragraf 54.
Anyone?