Jeg har haft lejlighed til at bladre lidt i Psilocybin Mushroom Handbook: Easy indoor and outdoor cultivation, af L.G. Nicholas og K. Ogamé, 2006. Jeg har ikke LÆST den fra ende til anden, men tør godt anbefale den ud fra min halve time i selskab med den. Der står (selvfølgelig, havde jeg nær skrevet) ikke noget i den, man ikke kan finde på nettet (foruden psychedelia.dk guldgruberne mycotopia.net og shroomery.org), men der står alt det en begynder kunne ønske sig og meget mere. Og klart mindre forvirrende end det kan være at finde hoved og hale i de mange, af og til indbyrdes modstridende råd, der gives på nettet. Fine billeder, langt mere overskuelig og mindre teknisk end Stamets' bøger + mere up to date, da Stamets jo ikke indeholder f.eks. Psilocybe Fanaticus tek'en og så vidt jeg erindrer heller ikke noget om brintoverilte teks.
Og så prisen: den kan købes til en lille cigaretpakke under 150 kr inkl forsendelse fra diverse danske internetboghandler. NB: Jeg får ikke procenter eller lignende!