Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hej alle!
Dette er mit første indlæg, men jeg har luret her on/off i et par år efterhånden....Så først og fremmest tak for et super forum!

Jeg har længe ledt efter svampe, efter de blev forbudt på Christiania, dog desværre uden meget held. (kan heller ikke plukke dem selv)
Nu vil jeg så prøve de der Grow Kits man kan få. Jeg kunne dog ikke finde nogen som sælger det her i landet.
Man kan forstå at man kan bestille det fra Holland?

Her er spørgsmålet så:
Hvis man bestiller en grow kit, går den så bare gennem TOLDEN uden problemer eller? Og hvad kan der ske hvis man bliver snuppet?

På forhånd tusind tak for svar!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Sporer er ulovlige, så det bliver konfiskeret hvis det bliver opdaget. Du kan få en bøde, eller slippe med en advarsel.

Junior medlem

Men er der sporer i Grow Kits? (undskyld hvis det er et dumt spørgsmål)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Ja, det er der - sporerne er svampens frø

Medlem

Så vidt jeg ved skulle growkits være lidt i en gråzone, da det ikke er sporer, men et allerede koloniseret mycelie(right?) som der ikke er lavet nogen specifik lovgivning omkring.

Men det er jo kun teori. Hvad der så sker HVIS de skulle tjekke det, og finde ud af hvad det rent faktisk er, ved jeg ikke. : )

Men vil da lige indskyde, at man på ingen måde kan "tyde" hvad det er, medmindre du ved det. Min boks kom i papkasse uden noget tryk eller skrift, kun indeholdende en plastikkasse og en pose. Ikke noget firmanavn, brugsanvisning eller noget som helst.

Junior medlem

Ok tusind tak for forklaringen :)
Øv, så lyder det jo lidt farligt at bestille fra udlandet :(((( Eller der er måske ikke så stor chance for at blive spottet?

Medlem

Risikoen for det bliver taget vil jo være der. Hvor stor den er der vel ingen der rigtig kan sige så meget om. Men altså, det er jo indenfor EU's grænser hvis du bestiller fra Holland, så told osv. bliver der ikke tjekket efter. Og hvis du prøver at forestille dig hvor meget post der ryger igennem systemet, og hvis der bliver tjekket ved f.eks. stikprøvekontrol, så har du vist lidt et svar. :)

Junior medlem

Super :) Det må være værd at prøve så....
Uhhhh hvor har jeg dog ventet på det i mange år....har altid troet at det var svært at bruge grow kits, men ser ud til at være ret nemt :)

Endelig :))

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Så vidt jeg ved skulle growkits være lidt i en gråzone, da det ikke er sporer, men et allerede koloniseret mycelie(right?) som der ikke er lavet nogen specifik lovgivning omkring.

Men det er jo kun teori. Hvad der så sker HVIS de skulle tjekke det, og finde ud af hvad det rent faktisk er, ved jeg ikke. : )

Myceliet indeholder psilocybin, så den går ikke...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Så vidt jeg ved skulle growkits være lidt i en gråzone, da det ikke er sporer, men et allerede koloniseret mycelie(right?)...

Jeg har forstået det som om koloniseringen først sker efter dunkning, er det mig der har misforstået noget? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har også læst mig til flere steder herinde at de er ulovlige, både at besidde, men også få fragtet, i hvert fald mellem EU lande. kan ikke lige huske hvilke tråde så kan ikke lige supplerer med disse.

Dog har jeg kun læst om 1-2 tilfælde hvor en herinde aldrig har modtaget sit growkit, ud af de utrolig mange grow logs og andre posts mht. growkits der faktisk er.

De sender dem stort set altid i meget annonyme pakker som Dr. Flækæx skriver: "Men vil da lige indskyde, at man på ingen måde kan "tyde" hvad det er, medmindre du ved det. Min boks kom i papkasse uden noget tryk eller skrift, kun indeholdende en plastikkasse og en pose. Ikke noget firmanavn, brugsanvisning eller noget som helst."

Samme måde jeg har modtaget mine 2 kits på endda inklusiv diverse rygergrej i samme kasse.

Der er nok størrer chance for at blive knaldet på vej ud fra en dealer end det bliver taget i tolden, og tabet vil jo ofte være nogenlunde samme beløb - hvis vi snakker om enkelte "enheder" :)

Mvh og held og lykke med det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg ved skulle growkits være lidt i en gråzone, da det ikke er sporer, men et allerede koloniseret mycelie(right?)...

Jeg har forstået det som om koloniseringen først sker efter dunkning, er det mig der har misforstået noget? :)

Myceliet kolonisere substratet (det kan f.eks være en kage af popcorn eller vermiculite og rismel.) Det er det der gør kagen hvid. Derefter kan du dunke den ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Thank you!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er blevet nuppet med en spawnbag til azurescens og fik intet for det. Så det lader til at være lidt af en gråzone med shrooms/sporer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Herlig tråd! Jeg har også gået og spekuleret over i noget tid... Det kan føles som en uendelig lang tørke, når man kun har SN at guffe i sig og det er begrænset hvor mange af dem jeg kan nå at høste inden de er væk igen... Der skal jo også være nok svampe til at man kan tage en ven eller 2 med på trippet... Med et par grow-kits bliver den tørke mere udholdelig... :-)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
hvis du vælger at bestille, har jeg endnu ikke hørt om nogen der har fået andet end en påtalelse.
Har fået der tydeligt havde været åbnet, og tror ikke de kunne se hvad det var.

Junior medlem
Brugeravatar

havde ingen problem, og fik mit sendt hjem(til min mor faktisk som skrev under på pakken, helt uden at vide indholdet :D)(enormt grinern oplevelse faktisk ^^), helt uden problemer med hverken told eller pansere. tror det er toldvæsenets latterligt uvidende personale jeg kan takke for det :gud:

Men fik mit kit og svinet blev høstet idag :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke, om nogen ser dette post, but here goes.

Igår skulle jeg have modtaget 3 growkits, som aldrig kom. I dag ser jeg tilfældigvis en UPS-chauffør, som fortæller mig, at han ikke havde pakken med, men at jeg skulle henvende mig til UPS, fordi der var nogle problemer med pakken. Jeg kørte ud til UPS varemodtagelse, hvor en medarbejder oplyste míg, at tolderne havde fundet pakken og havde konfiskeret den.

Det er lidt noget pis. Jeg tror ikke det giver mere end en bøde eller advarsel, hvis altså told&skat overhovedet videregiver pakken til politiet.

Er der nogen herinde, som også er røget i fælden?

ÅHHHH hvor jeg hader den her verden og alt det kontrol!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke, om nogen ser dette post, but here goes.

Igår skulle jeg have modtaget 3 growkits, som aldrig kom. I dag ser jeg tilfældigvis en UPS-chauffør, som fortæller mig, at han ikke havde pakken med, men at jeg skulle henvende mig til UPS, fordi der var nogle problemer med pakken. Jeg kørte ud til UPS varemodtagelse, hvor en medarbejder oplyste míg, at tolderne havde fundet pakken og havde konfiskeret den.

Det er lidt noget pis. Jeg tror ikke det giver mere end en bøde eller advarsel, hvis altså told&skat overhovedet videregiver pakken til politiet.

Er der nogen herinde, som også er røget i fælden?

ÅHHHH hvor jeg hader den her verden og alt det kontrol!

Bare benægt overfor politiet.

Har _ALDRIG_ hørt om nogen der har fået bøder af politiet, for beslaglæggelse af lidt narko i tolden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er betalt med bankoverførsel og ikke bitcoins, så kan ikke benægte bestillingen. Men hvad kan jeg så benægte - at jeg ikke kendte til indholdet i bestillingen? Eller at det var en fejlbestilling?

Måske er jeg heldig, at de ikke finder ud af, hvad det egentlig er, som er sendt, og pakken så ender på min adresse på et eller andet tidspunkt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]