Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
Jeg tog svampe natten til søndag, da vi kom hjem i min vens lejlighed og de andre gik kolde. Så sad jeg der, vildt fucked på svampe, da jeg fik den idé at prøve at ryge en bonghoved med svampe i..

Jeg blev endnu mere fucked da jeg sugede 2 hoveder med nol, og svampe..
Svampene var spids nøgenhat, og nol'en var meget stærk.. :P

er der nogen af jer der har røget svampe før?
og hvordan var jeres trip? :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ingen erfaringer med at ryge svampe, men så vidt jeg er informeret, så skulle det være en virkelig minimal effekt man får ud af at ryge dem. Det skulle i hvert fald ikke kunne svare sig i forhold til at spise/drikke dem - spild af svamp.
Ang. din egen erfaring, så er jeg rimelig sikker på at det er nolen og ikke svampene der har påvirket dig yderligere. Sådan to bonghoveder med nol er ikke til at kimse af, under påvirkning af svampe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
hehe.. ja, der kan godt være noget om snakken.. :P

jeg havde det bare usædvanligt underligt igår morges.. ikke som andre gange jeg har taget svampe..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Placebo eller blanding af cannabis-tømmermænd og psykisk træthed efter svampene er mit bud. Der er ingen effekt ved at udsætte psilocybin/psilicin for over 200 grader, da det bliver nedbrudt ved denne temperatur.

Medlem
Brugeravatar

En ven havde engang en lille pose med svampe. Men der var jord i dem og derfor ikke spiselige. Så vi ryg dem istedet for. Var rimelig skæv i forvejen og ved ikke om de havde nogen effekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det dér må være årets mest indholdsløse post! Congratz!

Til andre der har svampe med jord på: skyl/rens dem, så kan de nok bruges alligevel. Man skal jo også rense sine svampe efter de er plukket, hvis det er i naturen. Er det eksempelvis Spids Nøgenhat er der en lidt stor sandsynlighed for at der kan være e-coli bakterier eller andet på. Husk hvor de gror: på en komark, hvor køer tisser og skider over alt. så kom der indhold i min egen post

Medlem
Brugeravatar

Psychedelia.dk: serious business.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Som And påpeger, skyld svampene. Jeg har selv spist Spidsnøgenhat et par gange, og alle gangene havde jeg faktisk glemt at vaske dem. En gang da jeg havde taget Cubensis fik jeg øje på en mark fuld af SN... det endte med at jeg kravlede rundt på alle fire og græssede som en ko, i et forsøg på at redosere. Trippet blev voldsomt, men pointen er at jeg ikke døde - så lidt beskidte svampe dør man ikke af, hvis man da er sund og rask. E Coli er dog intet at kimse ad, da en infektion i værste fald kan være dødelig.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men tager den altså lige op igen.
Sidste weekend sad mig og en flok venner og sugede en masse pony, sidst på aftenen er der så en tøs der fik den gode ide at vi også skulle have nogen svampe. Jeg selv var ikke så frisk på ideen, jeg var alt for træt, så jeg blev enig med mig selv om bare at hygge mig med at kigge på de andre tågede rundt.
På et eller andet tidspunkt falder snakken så på at ryge svampe, der var et par stykker i forsamlingen der mente at man godt kunne gøre det med go effekt.
Selv om jeg blev ved med at sige det var noget vrøvl ville de alligevel prøve det i en joint, så ville jeg sgu også lige smage den da den var blevet rullet, bare for at se om der var noget om snakken.
Jeg er 100 % sikker på jeg fik en effekt af det, en temmelig tydelig effekt endda!
Jeg blev meget friskere og kom til at grine af alt, der var også små svampe like visuals over det hele, jeg blev feks ved med at tro jeg havde en tændt smøg i askebægeret som lagde og røg, for sådan så det sgu ud, altså indtil jeg kiggede ordenligt efter :D
Nu vil kloge hoveder nok sige det var placebo eller bare hesten, men placebo kan det ikke være, for havde på ingen måde regnet med at mærke andet end tjalden. Jeg vil også, uden det skal opfattes som "blær", påstå at jeg har suget mere hest end de fleste og har kombineret det med tjald hver gang, så ved godt hvordan det føles.
Kan bare ikk få det til at hænge sammen med at and siger det ikk vil virke pga for høje temperaturer, er du 100 % sikker i din sag and? Har du selv prøvet om det virker?
:peace:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Teoretisk set burde psilocybin og psilocin godt kunne ryges (vaporizes) men temperaturen i gløden fra en joint eller pibe er alt, alt for høj til at det vil kunne betale sig at putte svampe (eller ren psilocybin/psilocin) i den.
Man kan sikkert godt få en mild effekt af at putte nogen svampe i en joint, men langt størstedelen af dem vil gå til spilde og placebo-effekt vil højst sandsynligt også spille ind i de fleste tilfælde - også selvom man har sat sig op på at der ikke vil ske noget.
Jeg har ihvertfald læst et par rapporter på nettet om folk der har røget et forholdsvist rent ekstrakt fra svampe/mycelium og melder om kraftig effekt ala røget DMT men med flere visuals.
Effekten skulle også være forholdsvis kortvarig i forhold til et normalt svampetrip.
Men for at få en ordentlig effekt skal man have forholdsvis rene varer (et ekstrakt som ikke engang er så svært at lave - methanol, alkohol, IPA og selv vand virker fint) og det skal nok ryges i en vaporizer hvor man har en form for kontrol over varmetilførslen så man ikke udsætter det for 4-500 grader celsius eller noget i den grad.
Psilocin har et melting point ved ca. ved 173-176 grader (ifølge wikipedia), jeg er dog ikke sikker på hvornår det nedbrydes - men jeg er helt sikker på at varmen i gløden på en joint er langt over det punkt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]