Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 maj 2024 16:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2008 18:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007 18:55
Indlæg: 49
Jeg har kigget rundt på nettet og fundet en side der forhandler svampe under navnet "Fresh Psilocybe cubensis Mexican". Jeg har overvejet at købe 3kg, men hvor/hvordan skal jeg opbevare dem? Og mister jeg ikke meget når de bliver tørre? og hvad med dosis. Inde på siden står der at middel dosis er 15-30g hvordan kan det passe?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2008 18:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2008 12:50
Indlæg: 148
Min erfaring er at de desværre ofte er langsomme=halvrådne svampe.
Når de er tørre, vejer de (self.) mindre, men potensen er den samme - altså fx 10 gram friske skrumper til 1 g tørre, men samme virkning.

15-30g friske, 1,5-3g tørrede, lyder som ok dosisinterval :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2008 18:38 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007 18:55
Indlæg: 49
Okay så det vil være dumt at købe så meget af gangen? hvis vi er 3 mennesker.. så har vi 1kg hver og det er 100 når det tørrer. KAN det lade sig gøre at opbevare dem uden de mister effekt og hvordan skal jeg opbevare dem?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2008 18:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2008 12:50
Indlæg: 148
jeg TROR man kan have dem i køleskab en lille uges tid. men helt klart smartest at tørre dem. og bare fordi jeg har dårlige erfaringer med den Absolut mest kendte forhandler betyder jo ikke at du får det. skriv evt.til dem og hør ad


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2008 18:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007 18:55
Indlæg: 49
Jeg har ingen erfaring med opbevaring. Jeg har kun haft svampe få gange og der har jeg fået dem tørre og taget dem med det samme så er på helt bar bund hehe. og det er jo trods alt meget billigere at købe store mængder ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2008 19:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Du bør læse op på emnet, vi har en hel del gode tråde herinde, hvor du nemt kunne få svar.

Du lader ikke til at vide en dyt om svampe, så til at starte med vil jeg lige sige, at jeg stærkt fraråder dig at bestille de svampe, før du har læst op på hvordan de virker, og hvad straffeloven angår med 3 kg.

Friske svampe (våde) består af 85-95% vand. Det vil sige, at når du tørrer dem, fordamper vandet, og du står tilbage med en tør svamp, som er mindst lige så potent som den friske (våde) svamp.

Lad være med at bestille så mange, hvis du ingen ide har om, hvad svampe gør. Start med at bestille 50 gram friske hjem (det er 5g tørrede) og så prøv dig frem - er det lige dig, så kan du tage skridtet videre og bestille mere.

En anden ting er, at svampe meget hurtigt fordærver, og så er der en risiko for at blive virkelig dårlig ved indtagelse. Er dine svampe knastørre, så holder de sig en mennesker alder.

Men et godt råd - læs op her på sitet, og på sider som Erowid eller Shroomery.

Pøj pøj.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2008 12:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007 18:55
Indlæg: 49
Tak for svaret Jaspar. Jeg vil godt indrømme at du har ret. Jeg ved ik særlig meget om svampe, men jeg har prøvet det et par gange og synes godt om det. Når du så siger de holder sig en menneske-alder, hvordan skal jeg så opbevare dem? Hvis de bliver fordærvet af at være våde, så vil jeg gerne vide hvordan jeg skal tørre dem :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2008 12:56 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
DiC3 skrev:
Hvis de bliver fordærvet af at være våde, så vil jeg gerne vide hvordan jeg skal tørre dem :)

For at citere mig selv fra http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22519 :
Efter høst/tørring
Efter høsten, som skal ske når hatten har foldet sig helt ud, kan svampene holde sig et par dage. Hvis de ikke skal indtages med det samme (hvilket jeg stærkt kan anbefale :D), så skal de tørres. Dette skal ske på et sted med en OK luftgennemstrømning. Læg eventuelt svampene mellem to aviser og lad dem ligge til de er helt tørre. Tørre svampe giver en fin lyd når de brækkes over.

Efter tørring skal svampene helst opbevares tørt, mørk og køligt. For at sikre sig at de er opbevaret tørt kan man eventuelt vedlægge et hygroskopisk materiale. Hygroskopisk betyder at stoffet nemt optager vanddamp fra omgivelserne. I x kan man købe 900g kalciumklorid for 25,95 kr. Dette kan puttes i eksempelvis kaffefiltre, lukkes med en elastik, og lægges i samme beholder som svampene.
Hvis svampene er meget fugtige, eller er udsat for meget fugt, vil kalciumkloriden langsomt ændre karakter og blive mere flygtig. Hvis det sker, så sørg for at skifte kalciumkloriden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2008 11:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2007 23:00
Indlæg: 21
Geografisk sted: øst for vesterhavet :-)
Jaspar skrev:
Du bør læse op på emnet, vi har en hel del gode tråde herinde, hvor du nemt kunne få svar.

Du lader ikke til at vide en dyt om svampe, så til at starte med vil jeg lige sige, at jeg stærkt fraråder dig at bestille de svampe, før du har læst op på hvordan de virker, og hvad straffeloven angår med 3 kg.

Friske svampe (våde) består af 85-95% vand. Det vil sige, at når du tørrer dem, fordamper vandet, og du står tilbage med en tør svamp, som er mindst lige så potent som den friske (våde) svamp.

Lad være med at bestille så mange, hvis du ingen ide har om, hvad svampe gør. Start med at bestille 50 gram friske hjem (det er 5g tørrede) og så prøv dig frem - er det lige dig, så kan du tage skridtet videre og bestille mere.

En anden ting er, at svampe meget hurtigt fordærver, og så er der en risiko for at blive virkelig dårlig ved indtagelse. Er dine svampe knastørre, så holder de sig en mennesker alder.

Men et godt råd - læs op her på sitet, og på sider som Erowid eller Shroomery.

Pøj pøj.


En menneske alder??? Havde fået af vide de kan holde sig ca. 7-8 mdr. Kørte en 5-6 høste på 7 kits, så stod med en mega bunke og gutterne fik sq nok. Jeg selv kan/vil selvfølgelig ikke klare resten selv, så mht holdbarheden er jeg begynde at trække på dem (som beskrevet her andet sted...) men uh, jeg har ALDRIG prøvet noget med udtrækninger eller lign.....af nogen art. Og har heller aldrig haft kemi så som jeg skrev/spurgte om i den tråd.. HVAD NU??? ...er begyndt, de ER nemlig 8 mdr gamle, men opb. tørt og mørkt!


Senest rettet af weedoks 21 jan 2008 14:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2008 12:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Svampe tørret korrekt, opbevaret lufttæt, køligt og mørkt, kan nemt holde sig tyve år eller længere. Flere herinde fra boardet, og på Shroomery, har meldt tilbage om, at svampene ikke har mistet deres styrke, og det var altså svampe tilbage fra 70'erne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2008 12:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2007 23:00
Indlæg: 21
Geografisk sted: øst for vesterhavet :-)
WOW!! SÅ lader jeg være med at pille ved de sidste. Når nu jeg ikke ved hvad jeg gør... (Kan det udtrækkes forkert så det bliver farligt at drikke? hvis man holder sig til alkohol/finsprit)
Lavede samme fejl som D... troede der skulle meget mere til og 17 kits var lige hvad gutterne og jeg skulle bruge, troede jeg...idiot! Jeg som normalt behandler det slags med respekt. Ved ikke lige hvad der gik af mig. (skal lige nævnes jeg ikke æder dem som besat... 4 ture siden maj´07)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team