Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 13:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2008 20:07 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Ja som overskriften siger, så vil jeg høre om der er nogen som har nyere viden på dette område.
Ralph Metzner skrev:
fra Sacred Mushroom of Visions: Teonanácatl (2004); Baeocystin and norbaeocystin were first identified from Psilocybe baeocystis (leung & Paul 1968). Baeocystin has since been found in at least 26 species of mushrooms and there is one report that it is psychoactive in human doses of approximately 10 mg, ingested orally (Ott 1993). Unfortunately, sufficient data are not available for these two compounds to asses their clinical properties, but it is very likely that they produce qualitatively different psychopharmacological effects. Based on current neurochemical knowledge, one could reasonably speculate that these two compounds would have different affinities and abilities to activate the various brain receptors relevant to the actions of entheogens. Therefore, the relative proportions of psilocybin and baeocystin in a particular species of mushroom are probably relevant to its effects after ingestion. This idea would be consistent with anecdotal reports that some species of mushroom, for example P. cubensis and P. azurescens, can induce qualitatively different effects.


Et andet sted i bogen skriver han:
Citat:
Psilocybe semilanceata is known as the "liberty cap" mushroom. It is the most common species sought after by psilophorian enthusiasts for its tranquil effects.


semilanceata indeholder en betydelig mængde beaocystin. Tranquil? Ud fra mine egne få oplevelser med cubensis og semilanceata, kan jeg ikke umiddelbart se at semilanceata skulle være mere beroligende. Jeg har kun trippet 3 gange i alt, så slet ikke nok til at jeg kan sige noget om en tendens, men alligevel synes jeg at semilanceata giver et gladere trip med mere tankespind. Jeg morerede mig i hvert fald gevaldigt over de krumspring mine tanker lavede. Måske et lidt mere hyggeligt trip?

Har i andre kilder i denne henseende eller personlige oplevelser som er relevante, så kom på banen.

En god introduktionsbog til Psilocybin-svampe iøvrigt. Manden var jo med i Harvard forsøgene sammen med Timothy Leary, så han er blandt de mest vidende vesterlændinge på området. Bare spring over alt hans New Age-crap!

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2008 06:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2005 19:02
Indlæg: 163
Jeg kan faktisk sige noget helt andet om semilanceata. De er vildere. Cubensis og især trøffler er mildere. Men det er jo helt subjektivt. Det er stadigvæk psiloc(yb)in, der giver størst virkning.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2008 08:15 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvis du slår Baeocystin op i TIHKAL (5-OH-DMT), vil du kunne læse at det ikke er skide behageligt ilfg. den kære doktor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2008 10:24 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dextrose skrev:
Hvis du slår Baeocystin op i TIHKAL (5-OH-DMT), vil du kunne læse at det ikke er skide behageligt ilfg. den kære doktor.

En søgning på google indikerer at 5-OH-DMT er Bufotenine og ikke Baeocystin.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2008 12:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
jeg er altid blevet mere mellow af spidsnøgenhattene. De cubensis svampe jeg har spist har der været ufatteligt meget knald på, virkelig tempo.

Derfor jeg bedre kan lide spidsnøgenhatte, svampe er ikke tempo, svampe er en underlig tur i drømmeland hvor alt kan ske, i et stille og roligt tempo.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2008 20:22 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Nå, det lader ikke til at der er blevet forsket i dette på det seneste. Det var også lidt et langt skud fra min side. Kunne være interessant at få afklaret. Ret forskellige oplevelser i har med SN. Jeg kan lige uddybe den effekt jeg synes jeg kan spore. Det er som om spidshattene spiller pingpong med mine tanker, frem og tilbage meget hurtigt. Når de to tankebaner, begge meget ulogiske, kolliderer, får det mig til at grine hysterisk.

Jeg synes ikke denne hurtige udveksling er så markant med cubensis.

@A.Z. og Schizo: Er der ikke en af jer der kan skifte avatar. Jeg blev pisse forvirret der.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team