Goddag Psychedelia
Mig og min ven sad den anden aften og lavede en længere brainstorm og diskution, omkring groning af svampe, nærmere bestem cubensis, som vi vil starte på snarest muligt. Vi kom frem til at vi ikke ville afprøve PF-tek metoden først selvom den muligvis er nemmere for nybegyndere som os, da vi bare vil igang med noget som ikke kun er midlertidigt.
Så vi besluttede os for at bruge rugkerner i casings (al erfaring velkommen, både positiv og negativ)
Da jeg ikke lige har vores "ingrediens" liste ved hånden kan jeg ikke huske hvad vi ville bruge i substrate ud over rugkerner og lidt vermiculite. Og til casing ville vi købe færdig casing jord fra en butik.
Så her er en tegning af den grokasse vi ville konstruere til formålet.
1.
Ikke-gennemsigtig plastik kasse med låg (rullekasser).
2.
Vand til varmefordeling.
3.
25W Akvarievarmer til at holde temperaturen da huset vi vil gro i, ikke har en konstant temperatur.
4.
Hønsehegn til at holde akvarievarmeren og plastik kasserne adskilt.
5.
Stikdåse.
6.
Perlite til at holde luftfugtigheden på 100%
7.
Mørkekammer til groning af myceliet.
8.
Mycelium-glas.
9.
Lyskæde.
10.
Casings med svampe.
11.
Svampe gro kammer.
Så vil den erfarene groer nok sige "nej, nej NEJ! i kan da ikke sætte myceliums glasset ved samme temperatur som svampene!!!" Men jo, for vi sætter bare temperaturen til svampe gro's optimale temperatur, og bider i det sure æble at myceliet vil gro en smule langsommere.
Hvad syntes i?
Hul i hovedet eller genialt?
På forhånd tak for los svaros