Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 07:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 17:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
Winky skrev:
Sad lige og lavede noget;
Billede
Guldkakao guid. :P

[/img]



Ja og så gjorde du lige min dag endnu bedre, den er for grineren den tegning. At det hedder guldkakao giver jo heller ikke nogen mening. Er det fordi guld er værdifuldt? Hvis det er fordi det skal lyde rigt skulle det hedde hashkakao!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 17:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
Virkede det SørenPutte?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 18:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
Ja det virkede lidt. Alt for lidt. Men måske skulle jeg prøve at smide en ordentlig røvfuld i :lol: jeg har bare INGEN anelse om hvordan jeg skal gøre. Alt jeg har læst gør mig kun mere forvirret. Det skal være ganske gangske simpelt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 18:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 nov 2006 04:12
Indlæg: 539
Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Søren Putte skrev:
Ja det virkede lidt. Alt for lidt. Men måske skulle jeg prøve at smide en ordentlig røvfuld i :lol: jeg har bare INGEN anelse om hvordan jeg skal gøre. Alt jeg har læst gør mig kun mere forvirret. Det skal være ganske gangske simpelt.


Hvor meget puttede du så i? Ka ik huske om jeg brugte 0,5 eller 1 da jeg bar proppede det i kogende vand.. det virkede skam, men ku nok ha fået det samme ud af mindre hvis det havde været med fedtstof.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 19:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
Jeg ved ikke hvor meget det var. Bare nok til en pind. Men det er sådan noget sammenpresset "pollen", så når man knuser det pulveriserer det.

Desuden er jeg en spasser i et køkken, så ander ikke hvor meget fedtstof der skal laves og hvordan. men vil da lige prøve et eksempel:

errrhmmm errhmmm:

Tag den midste gryde jeg kan finde dernede. Smelt ca 200g smør i gryden (tilsæt et skvæt mælk) og pottisishehsen. Derefter kakao/chokolade (fuck jeg har jo ikke noget chokolade), og lad det så simre til det ligger lige under kogepunktet?

Lyder det helt forkert?

Ellers fik jeg en god idé; Spaghetti ala RYGER!!!!: :D

Spaghetti koges som normalt, og kødsovsen (mest bestående af tomat, og krydderi) tilsættes masser af fedtstof og hamp? Vil det kunne lade sig gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 19:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2007 22:21
Indlæg: 774
Man fucker ikke med spaghetti bolognese!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007 19:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
Dont mess with the spaghettifamily, capone. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2007 22:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2006 17:09
Indlæg: 374
Geografisk sted: i den hemmelige hule
god tommelfingerregel er, at det er nødvendigt med nogenlunde 3-4 gange som meget fedtstof som hash for at det skal fungere optimalt. det nemmeste er hvis du putter smøret/magarinen i bunden af koppen sammen med din smuldrede klump - så hælder du allerførst bare en lille smule kogende vand i - lige nok til at smelte smørret helt så du kan røre rundt i massen og få opløst fedtet. derefter er det bare at lave en kop kakao oveni som man ellers ville gøre, fx. med pulver og varmt vand/mælk. smager ikke guddommeligt, men det er hurtigt og meget nemt :)

(og hvis man ellers forstår at putte noget chokolade og/eller cocio oven i, for at nævne nogen få muligheder, kan den rigtige kok eller de rigtige sager få det til at smage godt i et snuptag)

stealthy, med lidt overvejelse/taktik/træning 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2007 12:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
Problemet er at det er pot jeg har med at gøre og ved ikke hvor meget der skal til for jeg ejer ingen digitalvægt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2007 13:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2006 17:09
Indlæg: 374
Geografisk sted: i den hemmelige hule
prøv dig frem... "hvor meget slår det mon hvis jeg bruger en spiseske pot til en halv spiseske smør?" - skab din egen fornemmelse for det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2007 13:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
har prøvet hvor jeg smed det i der svarer til en joint. Så en tand mere i det spaghetti der. Men er i tvivl om det virkelig er en svag thc-virkning eller om det er indbildning.

Men tror jeg venter til jeg har hash igen, for sys det er synd med alt den gode pot :wink: jeg elsker bare pot.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2007 01:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2007 04:02
Indlæg: 136
Geografisk sted: Faret vild i hampen
Winky skrev:
Sad lige og lavede noget;
Billede
Guldkakao guid. :P

[/img]


Yiir cool opskrift. Den er der da ingen der kan gå fejl af ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2007 04:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2002 01:01
Indlæg: 725
Geografisk sted: KBH
I får lige min private opskrift igen (vi havde guldkakao snakken oppe og vende for lidt over et år siden):





Drumstick's Guldkakao


(2 pers.)


Du skal bruge:

1 x Tom's Guldbarre (helst mørk chokolade) - anden type kan også bruges.

1 fl. Cocio eller 1 L. Mathilde Cacaomælk

en smule mælk, (sød eller let)

2 krus med teske

1 gryde + 1 piskeris

hash efter behov, evt. 1-1.5 g. 50-60 kroners.
+Evt. flødskum på sprøjtedåse.
___

Fremgangsmåde:
1) Hak chokoladen og hashen fint.
2) Bland de 2 ingredienser sammen til en finthakket masse.

3) Dæk bunden af din gryde med sødmælken, vær sparsom med hvor meget mælk du putter i, det er nok at der bare er en smule i bunden.

4) Varm mælken op v. middel varme på kogepladen.

5) Fortsæt på svag til middel varme, hæld så chokeladen og hashen ned i mælken og pisk kraftigt med et piskeris til alt er smeltet.

6) Hæld 2 kopper Cocio eller anden cacaomælk i, fortsæt med at piske, mens guldkakaoen varmes op.

7) Umiddelbart før kakaoen begynder at koge, hælder du din færdige guldkakao op i de 2 krus.

Cool Prikken over i'et: en klat flødeskum på toppen.

9) Nyd guldkakaoen med en anden, denne opskrift er til 2 personer. Very Happy

____________________________________________________________
EFFEKT af Drumstick's Guldkakao
------------------------------------------------------------------------------------
Virkningen indtræffer efter en god times tid, undlad helst at ryge joints eller bong (el. andet) i dette tidsrum, da guldkakao'en ellers ikke kommer til sin ret. Rent skævert-mæssigt anbefaler jeg, at du mærker den snigende skævert, som man får af guldkakao, da den er kraftig i sig selv, når den først får fat. Efter 2 timer er du godt oppe at køre, det er en mere mellow og blød skævert end hvis man ryger tjalden.
Og, ligesom hvis man spiser hash, er den væskeholdige metode også langvarig, jjeg var engang skæv i ca. 4-5 timer af en kop guldkakao lavet efter denne opskrift for nogle år tilbage! Razz

Håber du kan bruge opskriften, den har altid virket for mig, og grunden til at jeg bruger chokolade i den er, at det smager bedre og at hashen optages i fedtet i chokoladen (cacao-smørret). THC binder sig jo til fedt-molekyler, og opbevares også i dine fedt-depoter rundt omkring i din krop. (Det er derfor, man har hash i kroppen i et par måneder efter indtagelse).

Hvis du skulle have en god opskrift på pandekager, må du gerne lige skrive den i en post her!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: guldkakao
Indlæg: 18 nov 2009 12:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2009 05:29
Indlæg: 12
Efter min erfaring med guldkakao skal der en del hash i. Mig og en ven kom ca. 5 gram i en lille gryde med opvarmet kakao, rørte rundt og drak med lidt ekstra kold kakao hældt oveni.
Dette gjorde os utrolig skæve resten af dagen på vores roadtrip nordpå (chaufføren var dog helt ædru!) Det var en meget stærk, dyb og længevarende high. Meget stærkere end at ryge det. Det var en dejlig solrig sommerdag så det var helt perfekt tripning! :)
Hashen vi brugte var ikke meget mere en almindelig semi, eller "dårlig hash". Efter min mening er det godt at bruge denne slags "dårlig hash" til guldkakao da man får det bedste ud af effekten fram for at ryge det.

Men der er ret simpelt: Bare hæld kakaomælken en gryde, og smuldre hashen i mens det varmes. Hæld op og drik. Hæld mere kold kakeomælk oveni for at køle det ned, og det er godt med et glas frisk juice ved hånden siden guldkakaoen smager ad helvedes til.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: guldkakao
Indlæg: 18 nov 2009 12:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg har de sidste to gange jeg har lavet guldkakao, brugt lidt en anden fremgangsmåde. Faktisk forstår jeg slet ikke, hvorfor jeg ikke altid har gjort sådan.

-Hampesmør og en gang lækker mørk chokolade, smeltes ved lav temperatur. Det er utroligt let at lave hampesmør, og det er altså virkelig at foretrække, hvis man vil lave mad med cannabis.
-Tilpas varmen således, at chokoladen når en konsistens, som når man smelter chokolade til konfekt.
-Spæd til med mælk under let omrøring. Sødmælk smager bedst, hvis I spørger mig, og så er det så dejlig fed, at man nærmest bliver mæt af det.
-Bliv ved at hælde mælk i gryden, til den ønskede smag og konsistens opnåes.

På denne måde slipper man for dårlig smag og irriterende klumper og så er det altså virkelig en "godbid". Har jeg ret, Ariaji? :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: guldkakao
Indlæg: 18 nov 2009 23:20 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jul 2009 16:12
Indlæg: 48
Jeg lavede 250g hampesmør den anden dag, af 20-30g pot og lavede pandekager med en ven og puttede en klat smør på pastaen da den havde kogt. Det virkede fortrinneligt, og da jeg aldrig har indtaget så store mængder thc oralt, kom det bag på mig da jeg i en times tid mistede følelsen i ansigtet og hænderne fuldstændig og havde kraftig nedsat følsomhed i resten af kroppen :P Jeg var lidt bange for at få kvalme men jeg havde det godt rusen igennem.

I øvrigt vil jeg ikke anbefale at bruge god "pollen" til madlavning da det kan være spild af et rigtig rent produkt, men hvis man kun har adgang til god ryger så fyr den af.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: guldkakao
Indlæg: 18 nov 2009 23:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 18:35
Indlæg: 1267
Dagny skrev:
På denne måde slipper man for dårlig smag og irriterende klumper og så er det altså virkelig en "godbid". Har jeg ret, Ariaji? :)


Ja du har, for satan! :D
Næste gang foreslår jeg en double up på potens - det må være perfekt til virkelig at sumpe igennem, en søndag eftermiddag! :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: guldkakao
Indlæg: 19 nov 2009 13:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 sep 2007 16:27
Indlæg: 198
Jeg har prøvet flere gange at lave the på pot når jeg har haft "for meget" af det, det har aldrig givet resultat.
Man skal opløse thc´en i fedt(fløde,smør,olie etc).


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 19 nov 2009 18:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg vil godt anbefale alle Ðrumsticks opskrift. I modsætning til alle disse smøropskrifter smager det skidegodt!

Tak for den!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team