Denne tråd er rettet til folk der, ligesom mig selv, ikke har den store forstand på cannabis. Jeg er sikker på at de mere erfarne ulve herinde har helt styr på hvordan man laver en lækker småkage med et kick der passer lige til én selv - det har jeg nu også fundet! (Yey!)
Grunden til at jeg poster dette er, at jeg selv synes det var lidt skræmmende at skulle eksperimentere med dosis når det skulle indtages oralt, da jeg har prøvet at få for meget, og det bestemt ikke er rart.
Jeg har altså brugt migselv som forsøgskanin, for at kunne dele mine erfaringer med jer, og ud af det er der kommet en opskrift på cookies, som jeg kan stå inde for som nybegynder, ligeledes kan min til dagligt rygende buddy!

NB: Hashen som jeg brugte, var noget "luksus kashmir" (jaja, gu var det røv, men det var hvad hun kaldte det).
Det er en tidskrævende opskrift, men jeg lover dig at det er det værd, da de smager afsindigt godt, og sparker som et æsel

. En god idé er at bage dem med en kammerat, som du alligevel har tænkt dig at spise dem med. Bagning er sjovt, specielt når man har forventningens glæde i maven

Opskriften giver 30 cookies af 25g, med Ø ca. 5 cm., hver indeholdende 0,1 g hash
Ingredienserne opdeles som følgende:
Det tørre:- 55 g havregryn
- 35 g fuldkornshvedemel
- 155 g hvedemel
- 3/4 tsk. natron
Det våde:- 130 g smør
- 3 g god hash (100+)
- 100 g rørsukker
- 50 gram brun farin
- 35 g mørk muscovadosukker
- 1 tsk. vanilleessens
- 1 æg
Fyldet:- 100 g 80% mørk chokolade
- 50 g mandler
1 ) Først klargøres alle ingredienserne ved at måle alt det tørre af i 1 skål, og sukkeret af i en større skål (den du vil lave dejen i). Muscovadosukkeret klumper ret nemt, så mas klumperne ud med en gaffel nu. Chokoladen og nødderne hakkes semi-fint, dvs. stykker lidt under 5 x 5 x 5 mm, nødderne gerne lidt finere. (Bliver stykkerne for store, fylder de for meget i småkagen, og det vil derfor blive svært at dosere, så sørg for at det bliver hakket nogenlunde homogent). Ovnen forvarmes til 190 grader (alm. ovn, ikke varmluft).
2 ) Riv/nol hashen ud som du ville gøre hvis det skulle ryges. Smørret vejes af for sig selv og smeltes i en kasserolle ved svag (!) varme. (Tilsæt her 1-2 deciliter postevand. Det vil hjælpe dig med at holde temperaturen under 100 grader, og det vil gøre vandfasen større og nemmere at se, når de skal skilles).
3 ) Tilsæt hashen til smør/vand-blandingen, hold varmen meget lav og smørret under konstant omrøring til hashen er helt opløst (det bliver den hvis du har købt en god nok kval., ellers må du si de sidste klumper fra). Dette tager et sted mellem 5 og 10 min.
4 ) Hæld smørret fra gryden og ned i et syltetøjsglas eller lignende. Lad det stå lidt, og det vil dele sig i 2 faser - en stivnet fedtfase øverst, og en flydende vandfase i bunden. Skil de to faser ad ved simpelthen at tage fedtpladen op, og hælde vandet ud, og smid derpå fedtet ned til sukkeret, tilsæt vanilleessens, og pisk det sammen med en håndmikser. Vandet smides ud.
5 ) Tilsæt ægget og pisk videre til blandingen er lysebrun og fluffy (3 min).
6 ) Nu tilsættes fyldet, og vendes med en ske godt rundt i dejen.
7 ) De tørre ingredienser vendes i med en ske, og blandes til dejen er homogen.
8 ) Put bagepapir på 2 bageplader og hav en teske, en tallerken og en vægt klar.
9 ) Nu udtages portioner af 25 g med teskeen og vejes efter på vægten (man lærer lynhurtigt hvor meget 25 g dej fylder). Disse rulles til små kugler, og placeres på bagepladen med fine mellemrum, da de flyder lidt ud. Her trykkes de flade, så de er mellem 0,5 og 1 cm høje. De ser ikke ud af meget, men bare rolig, de vokser fint når de først bliver bagt.
10 ) Smid bagepladerne i ovnen 1 af gangen på den næstøverste rille, og giv kagerne 9 min. ved 190 grader (De er bløde når de kommer ud efter 9 min., men de bliver hårde når de køler af, så lad være med at give dem længere tid).
11 ) Lad dem afkøle på en rist. Hiv dem over med bagepapiret, for de er så bløde, at de ellers folder sig om ristens gitter. Efter ca. 15 min. er kagerne kølet, og klar til at spise.
Har en mild jordet smag, som pakkes godt ind i choko/nødde-smagen, samt den lidt lakridsagtige smag fra muscovadosukkeret og vanillen.
Kagerne kan fryses, og holder sig fint, både smags-, og konsistensmæssigt - og de smager for øvrigt også forrygende (no pun intended) uden røg i
Denne opskrift er som sagt for dummies, og derfor vil jeg også anbefale nybegynderen til at prøve sig frem, og selv finde ud af hvor mange småkager der skal til for at den tilsigtede virkning indtræder (start med 1!).
Jeg lavede dem selv for første gang i går sammen med en ven. Jeg ryger kun ved særlige lejligheder (læs Roskilde, og evt. nytår), mens min buddy ryger på dagligt basis. Jeg spiste 1,75 småkager, mens han spiste 3,25 småkager. Vi fik en helt ekstrem effekt, og var skæve i godt 6 timer. Jeg fik det dog på et tidspunkt dårligt, men ikke slemmere end at jeg kunne klare det, så jeg vil anbefale nybegynderen at starte med 1 - 1,5 småkage, og være TÅLMODIG, da effekten af den første kage først toppede efter
1½ - 2 timer efter vi havde spist den! Jeg lægger et link til triprapporten op i denne tråd, når jeg har fået den skrevet
[Red]: den er nu skrevet, og kan findes her:
Magic Chip CookiesJeg håber denne opskrift hjælper de folk der gerne vil bevæge sig ind i cannabis'en univers beyond the smoke!