Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 04:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

Jeg har læst en del om Cannabidiol, og dens tilsyneladende helbredende virkning mod angst, kræft og andre ting...

Jeg lider selv af generaliseret angst, og har lyst til at eksperimentere lidt. Jeg har fundet nogle cannabis-strains med højt CBD-indhold, men da jeg umiddelbart ikke er så interesseret i at blive høj (af THC'en), tænkte jeg på om jeg mon kunne estrahere CBD fra almindelig hamp? Enten som beskrevet i "Running from the Cure" (http://phoenixtears.ca/make-the-medicine/ ) eller som når man laver Canna-olie?

Jeg har fundet noget biodynamisk hampstrøelse i en dyrebutik.... Ved ikke hvor højt, hvis overhovedet, indholdet af CBD er i sådan noget stas - nogen input?

cheers :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Med fare for at give et ukorrekt svar vil jeg påstå at begge cannabinoider altså THC og CBD er upolære, og derfor vil være svært at ekstrahere CBD uden også at få THC'en med over

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Du burde kunne varme noget materiale op til den rette temperatur og få THC til at fordampe men CBD til at blive, hvis du kan styre temperaturen godt nok.

Metoden er beskrevet lidt her:

https://www.greenpassion.org/index.php? ... d-not-thc/

Du vil så efterfølgende kunne lave olie eller tincture på det som så efter sigende vil indeholde meget CBD.

Har ikke prøvet, men det er vel et forsøg værd?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Fedt det vidste jeg ikke :) dog vil jeg tro det bliver en meget dyrt at selv-medicinere over længere perioder

Medlem

Cool, tak for svarene.

Kixen: nu gik mit spørgsmål også på, om man kunne estrahere CBD fra "almindelig" hamp, altså industriuel hamp uden THC. Men jeg aner ikke, hvor store mængder CBD der er tilstede i den slags hamp.....

Grifter: Den med fordampningen af THC lyder ganske lovende, men kræver nok noget lidt mere avanceret udstyr end en almindelig ovn... Måske en ombygget riskoger eller noget i den stil? Hmm.... der skal vist eksperimenteres lidt....
Jeg har en hjemmelavet loddekolbe-vaporizer, men den kan kun vape små mængder af gangen, så det er vist lidt for omstændigt...

Medlem

Den med fordampningen af THC lyder ganske lovende, men kræver nok noget lidt mere avanceret udstyr end en almindelig ovn... Måske en ombygget riskoger eller noget i den stil? Hmm.... der skal vist eksperimenteres lidt....

Jeg har købt et digitalt stegetermometer som jeg sætter i min ovn. Så tænder jeg for varmluft. Jeg bruger så stegetermometeret til at finde ud af hvornår jeg skal tænde og slukke for ovnen. Når temperaturen er for lav tænder jeg (ved at skrue helt op for temperaturen) i 30 sekunder (og så helt ned igen). Så stiger temperaturen et par grader eller 4 og bliver der en 4-5 minutter vil jeg tro. Når den så er på vej ned igen får den 30 sekunder på ny. På den måde kan man holde temperaturen inden for en ca 5 grader -- det er sgu nøjagtigt nok for mig.

Medlem

Okay, jamen det lyder jo ikke så voldsom besværligt :-) Man skal bare huske at tænde for udluftningen, ellers får man vel en ordentlig koger! :-D
Hvad er dine erfaringer med den efterfølgende virkning af potten? Og har du en speciel strain, som du kan anbefale at bruge?

Medlem

Okay, jamen det lyder jo ikke så voldsom besværligt :-) Man skal bare huske at tænde for udluftningen, ellers får man vel en ordentlig koger! :-D

Ja, man skal faktisk passe lidt på hvis man laver en større potion. Det er jo basically en stor vaporizer :)

Hvad er dine erfaringer med den efterfølgende virkning af potten? Og har du en speciel strain, som du kan anbefale at bruge?

Jeg har ikke prøvet det med at fordampe THC. Grunden til jeg har haft brug for at varme noget op til bestemte temperaturer er, at jeg laver decarboxylation af mit materiale inden jeg laver hampesmør eller tincture. Det er for at lave det inaktive THCA om til THC. Når man ryger eller bruge vaporizer sker dette automatisk ved opvarmningen, men hvis man skal lave smør eller tinc, som ikke bliver varmet op er det vigtigt at lave THCA om til THC, ellers virker det ikke ligeså godt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]