Alt Ædende Ateist skrev:
Så fik jeg en røvfuld Valium (10mg) hjem og om aften kunne jeg ikke modstå fristelsen for at prøve dem.
Da jeg ville leve op til mit navn her på boardet startede jeg med at æde 2 og puttede der efter en op i røven. Det virkede som jeg havde regnet med, jeg blev dum og mistede min koordination. Hele den følgende dag er meget sort for mig, ved middagstid skulle jeg hente en kammerat i bil, hvilket var en dum beslutning. Jeg syntes selv jeg kørte glimrende, men min kammerat fortalte mig senere at han havde siddet med hjertet oppe i halsen hele turen. Jeg skulle mene at 30 mg ikke er en overdrevet høj dosis, så jeg må åbenbart have en lav tolerance over for dette stof.
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk lammer sig i disse piller, hvad får man ud af det? Hvorfor er der så mange der er afhængige af dem? Der er jo ingen lækker buzz som ved opiater, hvert fald ikke for mit vedkomne. Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til og at plasmahalveringstiden er så lang er et ekstra minus.
Jeg vil dog gemme dem til en dag jeg er på LSD, bare for at teste hvor effektiv diazepam er til at slå et trip ihjel.
Hmm, måske kan de bruges til naboens møg unger næste gang de vækker mig efter en by tur.
Jeg er helt enig med dig.
Jeg synes ikke at der er nogen speciel "rus" ved
diazepam, bare tågethed, træthed osv.. I modsætning til andre downers, som f.ex. opiater der har en euforisk effekt udover den afslappende, angstdæmpende.
Diazepam er for mit vedkommende det benzodiazepin der er mindst eufori og rus forbundet med overhovedet.
Som du selv er inde på, så kan det til gengæld være meget rart hvis man er stresset, angst osv., og så kan man sikkert nemt blive afhængig af dem. Specielt hvis man ikke samtidig forsøger at fjerne roden til problemerne, men bare medicinerer symptomerne væk. Tolerance-udvikling gør hurtigt problemet endnu værre - det er ligesom at tisse i bukserne for at få varmen, og man vil højst sandsynligt hurtigt få det endnu værre end før man begyndte at bruge
diazepam.
Jeg synes dog at
diazepam er den suverænt bedste downer at bruge til at slå en stimulans-rus ned med, når man engang op ad morgenen/formiddagen gerne vil sove og slappe af. Den lange halveringstid gør at man stadig er afslappet i muskler og sind når man vågner igen, og den angstdæmpende effekt gør at man ikke lider af social paranoia som man ellers kan komme til efter en heftig nat på meth/speed.
Jeg har desuden læst at det skulle være meget effektivt til afvænning af anden benzo-afhængighed. Og jeg har en ven der har brugt det med ret god effekt til afvænning af heroin-afhængighed, for at mindske abstinenserne.