Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 maj 2024 00:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 19 jun 2002 16:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Zarathustra > Jeg har det meget på samme måde som dig, men jeg har efterhånden lært hvor grænsen går, så det er lang tid siden jeg har var så stiv at jeg har brækket mig.

I øvrigt: Der er mange der kan drikke sig alt for stive, brække sig, og derefter har det fint igen og måske endda kan drikke videre.
Sådan har jeg det IKKE! Når jeg først har brækket mig, så er det normalt ikke før hen på aftenen næste dag at jeg ikke føler mig syg og forgiftet længere.


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 19 jun 2002 17:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 apr 2001 01:01
Indlæg: 142
Geografisk sted: DK
heh, vi er åbenbart meget forskellige med hensyn til alkohol. Jeg vil give folk ret i at man nemt kommer til at gøre dumme ting, men de dumheder jeg har begået har jeg absolut ingen skrupler over.
Klart nok at de lede tømmermænd ikke er alt for fede, men jeg har det sgu fint nok med at være så lam i roen + at et par hurtige næste morgen som regel sætter det hele lidt i perspektiv.
Mht. at brække sig kan jeg også fint brække mig og drikke videre, jeg lider mere af at min mave siger nej end mit hoved. Har flere gange måttet stoppe med at drikke fordi jeg simpelthen ikke kunne holde skidtet i mig og efter at jeg har brækket mig 5+ gange, så giver jeg sgu op og finder på noget andet. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 19 jun 2002 17:38 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Det er nu rart at være dum engang i mellem...

Selvom jeg dog personligt foretrækker GHB fremfor alkohol. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 19 jun 2002 19:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jan 2001 02:01
Indlæg: 936
Geografisk sted: 3400
Alkohol siger heller ikke mig ret meget, dog nyder jeg en øl eller 2 i ny og næ, men desiderert at drikke mig stiv siger mig ikke det store (dog hænder det slligevel en gang imellem).

GHB RULEZ! tak for igår dex, jeg ik sq lidt mere end hvad godt var..

(der var en skod ting ved ghb... man bliver MEGET træt hvis man tager lidt for meget [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] )


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 19 jun 2002 20:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 mar 2002 02:01
Indlæg: 2
Geografisk sted: København
Alkohol er en skøn ting, hvis man kan styre det, og så er der jo oks lige det kulturelle aspekt. Intet ondt sagt om GHB, synes dog bare GHB er mere hygge nygge, mens alkohol (Sprut) er fuld knald på party uartig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Og så er det somregel også mere smøgerne end sprutten man har tømmermænd af dagen efter...

Længe leve alkoholen, man bli'r så herligt dum af det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 00:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg undgår personligt alkohol så meget jeg kan. eg er fucking træt af de rømmermænd og man bliver så fucking lam. Helt ærligt hvor fedt er det at bruge sin tid på at gøre sig dummere og nedbryde sit helbred. Hvor fedt er det at drikke så meget så man bruger den første halvdel af aftenen på at brække sig og den anden på at sove ud. Den næste morgen/formiddag kan man jo passende bruge til at fylde sig med forskellige kemiske stoffer så man ikke opdager hvor meget gift man fik hældt i kæften dagen før. Eftmiddagen kan så pasende bruges til at undskylde de fucked up ting man har gjort samt planlægge næste gang man skal lave samme store fejl... Nej det gider jeg bare ikke.
Jeg syntes da også ølspil er fedt nok, bortset fra at man bliver fuld. Der er forøvrigt noget sjovt ved ølspil, hvis man er god til dem drikker man nemlig ikke. derfor skal man i mit rygerspil ryge, men kun hvis man er god/heldig, ikke ligesom ølspil hvor taberen er den der bliver mest beruset. I rygerspillet er den som vinder den som er skævest. Det viser også bare hele forskellen. Alkohol vil man helst undgå og kvæler det dog alligevel ned. Hash er så fedt at man gerne lige snyder sig til et ekstra puff !!!Jeg håber ikke at der er nogen som bliver alt for pissed over det her men jeg har faktisk tænkt over det længe og trængte til at komme ud med det !


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 00:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
jeg syntes det er en underlig ting, det med at brække sig. nogen kange kan jeg brække mig hvis jeg bare drikker et par øl(8-9) hurtigt, og det sker hovedsageligt når jeg drikker øl.... jeg drak forleden en hel Absolute Mandarin vodka (40%) på ca. 1½ time, og kan huske da jeg tog den sidste tår, men så kan jeg helller ikke huske mere, udover at jeg gik i seng 5 timer senere, og fik at vide at jeg ikke havde brækket mig, men rendt rundt som en stukket høne og ville slås med alle....(dum tendens) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

men træt g døsig bliver jeg kunn når jeg drikker øl, vodka sætter lidt skub i tingene!!
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 00:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
desuden er tømmermændene hurtigt væk med 2 kolde morgenbajere! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 08:19 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Alkohol (inkl øl) smager af bræk allerede inden man har fået for meget.
Og dagen efter er man knastør og har det af l*rt. Sådan oplever jeg det ihvertfald.

Og 'rusen' er elendig. Mentalt sover man nærmest mens kroppen render autonomt rundt som en zombie og ikke fatter en skid.
Faktisk burde man betegne alkohol som 'narko' (det betyder nemlig noget i retning af søvn/sove)

Men i meget små mængder ka' det da godt være rart og hyggeligt nok. Feks en cacaolikør efter kaffen eller et par glas vin til maden. Men det er også alt, for alkohol har hverken lidenskab eller 'drive' at gi' af. Den gi'r ingen inspiration.

Og så lige det der med at blive liderlig; jeg må indrømme at jeg aldrig er blevet specielt liderlig af at drikke...men nu er jeg jo også liderlig stort set hele tiden, såååå måske er det bare det.

Og så er der jo også denne; voldelige samfund op gennem historien, har altid tilsyneladende drukket store mængder øl/sprut (feks vikingerne, hunnerne (dem med Atilla hunnerkongen) cowboys i det vilde vesten (der jo forpestede indianerne med 'ildvand')) Mens de gamle lærde grækere, eller oldtidens højtudviklede aztekere og inkaer ikke har samme kobling. Det er da interessant synes jeg. Det ka' godt være jeg ta'r fejl i denne analogi, men måske gør jeg ikke.


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 09:51 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Nu har jeg ikke fået eksperimenteret så meget med GHB, men jeg synes klart det virker som et godt replacement for alkohol. Det er mere smooth, mere lækker og langt nemmere at styre (er ihvertfald min påstand). Selv hvis man får for meget, kan man bare sove den ud, medmindre man selvfølgelig får en decideret OD. Ang. det med at holde sig vågen, ville jeg mene at man kunne spæde op med lidt BZP. Det er naturligvis ikke noget jeg anbefaler [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 11:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Jeg vil nu mene det samme som GABA, selve GHB-rusen er lækker og noget federe end alkohol. Men at fyre den af på GHB alene er lidt svært, så heller en flaske sprut!

Nu piver folk over hangovers på piperaziner, men alkohol tømmermænd tager folk for givet. Hvis jeg gav et nyt stof til en, og sagde at der var følgende bivirkninger; opkast, død, søvnbesvær, svimmelhed, kvalme og blackouts. Så er jeg ikke så sikker på han ville tager stoffet, også selvom rusen vil være dejlig!

Altså det jeg mener er, hvis vi (samfundet) havde levet med fx GHB som vi gør med alkohol, og så alkohol var kommet frem som et nyt designerdrug, så tror jeg ikke folk ville ha' været ligeså glade for stoffet som de er nu.


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 17:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Liquid> Tjah... jeg vejer oxo kun 60 kg. og skal normalt have 5 øl for at blive megastiv. Svagdrikker måske, men det er billigt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 19:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 934
Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Hehe ok tilgivet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 20 jun 2002 21:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2002 02:01
Indlæg: 42
Geografisk sted: Nørre Jylland
JEL:
Jeg mindes nu at litteraturen i oldtidskundskab, fra den gang for 100 år siden da man gik i gymnasiet, har talrige eksempler på vilde drukorgier i det gamle Grækenland.
Ikke at jeg selv synes alkolhol er den onde optur, men ret skal være ret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 21 jun 2002 00:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2001 01:01
Indlæg: 257
Geografisk sted: Aalborg
Jeg må giver jer ret i at alkohol er et skod stof, det er enormt giftigt for kroppen, man bliver enormt snæversynet og meget uintelligent. Hvis man drikker for meget.

Alkohol er ligesom et hvert andet rusmiddel, det skal indtages med måde. Hvis man får et par enkelt glas vin, måske en øl eller to, men generelt holder sig omkring 0.75-1.25 i promille, så er alkohol sgu et et super stof, dejligt socialt. I mindre mængder er alkohol dejligt berusende. Man bliver i bedre humør, man åbner sig lidt, man kan grine lidt af nogle flere ting.

Tricket ved alkohol, er at drikke det i mindre mængder, og stoppe inden den fordummende, indsnævrende effekt træder ind. Fordi i har haft nogle dårlige erfaringer med alkohol, er da vel ikke alkoholens skyld. Det handler om selvkontrol og fornuftige tripregler, også når man drikker.


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 21 jun 2002 10:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Ja i forbindelse med tilbedningen af vinguden dionysos....Og sexgud af en eller anden art vist nok også(ret skal jo være ret)


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 21 jun 2002 11:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2002 01:01
Indlæg: 31
Humle er hygge Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Alkohol=:(
Indlæg: 21 jun 2002 18:45 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Jamen som jeg også sagde, så var jeg ikke sikker på om jeg havde ret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

"Dionysos is the god of wine, intoxication, and creative ecstasy. He
is also known as Dionysus, Bacchus or Bakchos, and Liber (Roman)."

Ja, der ka' man bare se...jeg må æde det i mig igen så... (eller måske har de bare ikke drukket så meget, eheh)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team