Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Jep :D

Hurtigt spørgsmål, ved godt at det nedsætter virkningen af methylonen når man er på ssri'er, men er det direkte farligt? og det samme med Mephedron?

PS. Jeg får Citalopram 40mg dagligt.

Medlem
Brugeravatar

Tror der er mange tråde om det her, men
1) Er det en god idé at undergå en stor optur i humøret (der derefter resulterer i tilsvarende nedtur) når man er på antidepressiv medicin? Lyder ikke som en god idé i mine ører.
2) Ja, det nedsætter virkningen. Vi må håbe nogle der kender til dette specifikke SSRI kan svare på, hvor kraftigt din daglige dose ville nedsætte virkningen.
3) Og ja, det ER farligt. Det kan forårsage serotoninsyndrom: http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome .

Vil da egentlig bare foreslå dig at vente til du er færdig med din antidepressive medicin.

Medlem

Hvad så med Mephedronen? ved godt at det er ekstremt farligt kemikalie men rykker det så meget på serotoninsystemet i hjernen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
OrangeLenny skrev:
ved godt at det er ekstremt farligt kemikalie

Allerede der burde alarmklokkerne ringe.

Medlem
Brugeravatar

Gem dine serotonin-eventyr til du er færdig med SSRI'er. Og hold dig helt fra mephedrone. God dag :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
40 mg. citalopram er en stor dosis, ergo er det en MEGET dårlig ide at lege med nogen stoffer overhovedet, men især stoffer der påvirker serotonin receptorerne ved at udløse serotonin. Men det samme gør sig gældende for amfetamin og kokain.

Hold dig langt væk fra stoffer når din læge har ordineret en så stor dosis citalopram!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Det kan nok godt diskuteres hvorvidt det er rigtig farligt. Hvis du har været på SSRI'er i lang tid, har du en abnorm tolerance på disse receptorer, så du får ikke særlig let en dødelig dosis serotonin.

MDMA og methylon er begge indehavere af samme funktion som SRRI'er. De blokere for genoptagelsen af serotonin, forskellen er at mdma og methylon samtidigt øger udskillelsen af det. Methylon udskiller dog ikke særlig meget serotonin, en stor del af dets virkning kommer fra det dopaminerge nervesystem.

Mit gæt er at du ikke får en særlig euforisk virkning, dog helt almindelig stimulering. – Men eh, pas nu på orangelenny. Det er sikkert ikke for sjov du er på lykkepiller… Karma sagde noget klogt. Det er dumt at tage store mængder narko, når man er på psykofarmaka.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
spiffeh skrev:
. Methylon udskiller dog ikke særlig meget serotonin, en stor del af dets virkning kommer fra det dopaminerge nervesystem.

Kilde?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Spiffeh@ Ja, der er meget langt til en dødelig dosis på både MDMA og metylon. Jeg tvivler dog også på at det er det orangelennys spørgsmål går på.

Btw, Mephedrone er svjh. meget neurotoksisk. Det må jeg endnu kraftigere fraråde dig at indtage.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
glem det at lege med serotonin-releasing stoffer, mens du er på SSRI - de feste har stort set ingen effekt.

hvis du vil lege med serotonin-receptorene, skal du lege med agonister - 2c-b, lsd osv. Men det er vel ikke derfor du får sin medicin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
DR-D skrev:
spiffeh skrev:
. Methylon udskiller dog ikke særlig meget serotonin, en stor del af dets virkning kommer fra det dopaminerge nervesystem.

Kilde?

methylons evne til at udløse serotonin skulle være 3 gange mindre end mdma's, dog skulle der udløses samme mængde fra det dopaminerge nervesystem(og andre catecholaminer).

"særlig meget serotonin" er forkert at sige, da det jo også afhængiger af dosis... og i forhold til hvad..

Står også på wikipedia.org - Men ellers

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1052 ... dinalpos=8

Det hænger meget godt sammen med, at folk ikke oplever samme følelsesmæssige nedtur dagene efter methylon, som med mdma.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spiffeh har helt ret - men spørgsmålet er om Methylon ikke frigiver 3x mindre serotonin end MDMA pr. mg?
Methylon er jo som bekendt ikke helt så potent som MDMA, og doserne er ca. 150-200% af MDMA, IMO.

Medlem

Hvor meget serotonin frigiver Mephedron i forhold til Methylon og MDMA?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fisk? Svjv. er der ikke lavet den slags specifikke undersøgelser på mephedron endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det kan jeg sige så meget at det IKKE virker overhovedet. MDMA og Methylon virker ikke på Citalopram. Sniffer man methylon får man dog en lettere virkning af en eller anden sær grund.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
spiffeh skrev:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10528135?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=8
.

thx :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Armaghetto skrev:
Sniffer man methylon får man dog en lettere virkning af en eller anden sær grund.

dopamin :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Halugenlampe skrev:
Armaghetto skrev:
Sniffer man methylon får man dog en lettere virkning af en eller anden sær grund.

jajaja :p jeg kan godt se hvor stiv jeg var da jeg skrev det der.
men det er nu lidt mere kompliceret end bare:" dopamin"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Halugenlampe skrev:
Armaghetto skrev:

jajaja :p jeg kan godt se hvor stiv jeg var da jeg skrev det der.
men det er nu lidt mere kompliceret end bare:" dopamin"

Dopaminen bliver altså også frigivet af methylon hvis det indtages oralt..

Medlem

Fik faktisk udskrevet min dosis citalopram fra lægen pågrund af at jeg sagde jeg var på hashstop og manglede noget at sove på og havde en mindre nedtur. fik så udskrevet 40 mg citalopram dagligt og 7,5mg imozop i 10 dage.

Og btw fik faktisk fin virkning af methylone, men der sku dog en ret stor dosis til, (700-1000mg) over en nat.
Men Mephedron fik jeg en rimelig vild virkning af, fik dog kun et par streger :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]