Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
En god idé udsprang i HR-tråden "LSA" http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =1&t=25080 , hvor

Grusom skrev:
Udover der er nogle rigtigt gode tråde med set&setting på psy.dk vil jeg lige hurtigt indvie i et eksperiment, jeg forsøgte mig med på mit allerallerallerførste LSA-trip, på omkring 500 MG frø tror jeg. Jeg er virkelig dårlig til alt, hvad der hedder de der "psy-trance" "Darkpsy" og ja lign., faktisk har jeg ikke den fjerneste flyvende fnert forståelse for, hvad det er i snakker om, når de bliver nævnt, så jeg er lidt øde og forladt, når jeg skal vælge musik til trips, da jeg i bund og grund kun hører hip hop og hvad jeg bliver anbefalet.
Jeg havde lagt mig i sofaen og begyndte at slappe af, da jeg begyndte at tænke på set&setting, der jo skulle være så vigtigt. Så jeg tændte for cd-afspilleren, uden at vide, hvad der var sat på, og lagde mig til at slappe af. Det viste sig så at være Johannes Møllehaves digtoplæsning, hvilket jeg ikke forstod, da det normalt ikke bliver hørt i husstanden, men jeg var for træt til at skifte og fandt det faktisk udmærket efter lidt tilvænning. Johannes' stemme er rigtig varm og "kær", hvis i forstår, og den gav mig en rigtig tryg fornemmelse igennem trippet - og lagde bund for mange af tankerne i løbet af trippet. Stemmen var rigtig smuk under trippet, dog husker jeg ingen af digtene :P
Det jeg vil frem til er, at jeg på flere trips har benyttet mig af stemme-lyd. Lyd-historier med let baggrundsmusik, som dem man fik med i sine børnebøger på bånd tilbage i børneårene, har virket rigtigt lækkert for mig - og betryggende, vigtigst af alt. Desuden kan man jo, ved hjælp af spændingskurve og opbygningen af historien, bestemme hvordan trippets "auditive stemning" skal være.

Håber i forstår og håber det hjalp - Mvh Gargarin

Jamen, det ER da en fantastisk idé :)

Hermed opfordres i til at remse jeres yndlings-stemmer op.
Det kunne være smart at notere hvilken stemning stemmen skaber, og evt. et lydklip hvis det lader sig gøre.

Det første bud der fløj i tankerne på mig var:
(Sir) David Attenborough - Når han ikke lyder alt for astmatisk i sin fortælle-iver :P En utrolig rar, dannet og indlevende stemme, som man kun kan får det godt af. Alt hvad han omtaler får interesse. Er jeg misundelig? - Ja :D

Andre bud kunne måske være:
De Sorte Spejdere (fra DR P3) - Oprigtig nysgerrig engageret stemmeføring.
Thomas Winding - I kender ham fra "Fjernsyn For Dig", hvor han blev brugt til Emil fra Lønneberg, Pippi, Alfons, Bamse, osv.. Super rar farmands-stemme, hvor intet kan skræmme. Han kunne få Aliens til at blive sendt kl 18 i TV, hvis han var fortæller. RIP.

Men nu er jeg alt for træt og vil sove. Det her emne syntes bare for vigtigt at forlade uskrevent..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Jeg har altid godt kunne lide Peter Gabriel's stemme på tidlige Genesis albums, da de spillede progressiv rock.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Clancy Brown, særligt i rollen som Brother Justin Crowe i det nu hedengangne Carnivale (fuck HBO!) har en dyb og intens dommedagsrøst som få andre. Hvis man har nerverne i orden kunne han være en fantastisk mand at opleve på trip!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Clancy Brown, særligt i rollen som Brother Justin Crowe i det nu hedengangne Carnivale (fuck HBO!) har en dyb og intens dommedagsrøst som få andre. Hvis man har nerverne i orden kunne han være en fantastisk mand at opleve på trip!

Hvor er det GODT at se at der er andre som kender Carnivalé. Bedste serie ever - og så bliver den cancelled lige som banen er kridtet op. Brother Justin er på alle måder en fantastisk karakter.
On topic: Jeg har været ret glad for at gøre Terence Mckenna på trip. Hans stemme er speciel (og ret så entusiastisk!), og han er som regel særdeles velformuleret. Der ligger bunkevis af forelæsninger på nettet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dan Turèll - med hans pædagogiske måde at fremføre barske som kedelige realiteter på. Han er ikke blot varm og rar at høre på, men han er også spændende og livlig i hans fortællinger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg holder meget af Alan Watts' sofistikerede britisk-engelske accent. <3 Der ligger et hav af hans forelæsninger på nettet bl.a. her http://deoxy.org/media/Watts som varmt kan anbefales.

Har også altid haft en svaghed for Jakob Stegelmann fra DR's Troldspejlet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

David Attenborough er min nr. 1

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeff Waynes - War of the worlds er genial (Især musical udgaven).. Ret spooky skal det siges, men hey.. Fed ide egentlig!

Medlem

Orson Welles, dyb og autoritær stemme :P

Sean Connery kunne være vold grineren :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Rune T. Kidde!

stor indlevelse og livlig stemmeføring.
har blandt andet læst hobitten og ringenes herre bøgerne op, samt sine egne 'ækle æventyr'.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Ah rigtigt godt at se der kom hul på bylden, for jeg synes det er lidt mærkeligt ingen gad at deltage før nu.
Sjovt der så skulle gå 17 dage før der skete noget.. og måske et studie i mild medløberi ;) Men bare klø på folkens :)

Flere herrer:
- Dejan Cukic (overbrugt, men danmarks dyybeste sprøde røst).
- Rick Meyers (tror jeg han hedder. Ham fra de gode overlevelsesprogrammer på DC/NGC. Naturlig og ikke så selvhøjtidelig som BS Christiansen).

Nogen der kender nogen lækre, sødmefulde og smækre kvindestemmer? Der går ellers herremeget herre i det her.
- Ghita Nørby (både ung og ældre).
- Ellen Hillingsøe (Hende fra alle reklamerne)
- (Tilføjer nogle flere, når jeg kommer på dem)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hans otto bisgaard! :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Dunno, men kan huske jeg engang lå og hørte P1 med noget fortælling om det gamle danmark på LSD og Ketamin comedownet. Det var rigtig lækkert og afslappende.

In our memories

Thomas Winding

Medlem
Brugeravatar

naruto dabdubao hell yeah

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Set Terence Mckenne på! med hans lydbog True hallucinations det gjorde jeg under et ayahuasca trip!
hans stemme lyder underlig normalt men det er ingen ting i forhold til når man tripper haha!

In our memories
Brugeravatar

Prøv at slå Bennys Badekar ind på youtube (og tjek alle dem, der hedder noget mere end kun "Bennys Badekar", da den bare er en bag-om-scenen)... Der findes ikke noget mere trippet, og stemmerne er virkelig ubeskrivelige.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Eller koeb den i TP for en flad 50er og nyd dette mestervaerk i sin helhed igen og igen og igen :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Minimal skrev:
Prøv at slå Bennys Badekar ind på youtube (og tjek alle dem, der hedder noget mere end kun "Bennys Badekar", da den bare er en bag-om-scenen)... Der findes ikke noget mere trippet, og stemmerne er virkelig ubeskrivelige.

Nu er jeg tilfædigvis venner med en fra Quist Møller familien og jeg kan røbe at nogle af folkene bag filmen har fået inspiration fra LSD nogle tingene er taget direkte fra et trip.. psychedelisk børne tv rocks!

In our memories
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
Minimal skrev:

Nu er jeg tilfædigvis venner med en fra Quist Møller familien og jeg kan røbe at nogle af folkene bag filmen har fået inspiration fra LSD nogle tingene er taget direkte fra et trip.. psychedelisk børne tv rocks!

Tak for redegørelsen. Ikke fordi jeg var i tvivl. :P For det lyser eddermaneme langt ud af den! Men det er sjovt at få det bekræftet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]