Ole skrev:
Først og fremmest pænt goddag. Jeg har endelig fået oprettet en bruger efter flere års passiv lusken rundt på forummet.
Jeg her dyrket svampe et par gange før både BRF-cakes og normale growkits, men er aldrig stødt på dette lag, der ligner en blanding af gråligt spindelvæv/vat, der er havnet i mit growkit efter første flush.
Inden jeg kasserer det, vil jeg lige spørge jer til råds og høre, om det er en omgang colweb el. pin mold, jeg har fået mig. Umiddelbart synes det at vokse forholdsvist langsomt over 35 timer i forhold til, hvad jeg har læst om colweb.
På forhånd tak
:
Det er svært at sige ud fra billeder, selv når man ser det IRL og selv med lang tids dyrknings erfaring som du skriver du har (og velkommen til
)Hvad det en er/var så har du nok selv stillet en diagnose her efter et par dage. Men hvis ikke, så har jeg set "vat" på mycelium når jeg ikke har haft optimal fugtighed og frisk luft.
Cobweb eller bare mug har gerne en forkert "off" farve og en ubehagelig lugt. Jeg tvivler på at det kommer efter første flush på en købt growbox som bruger et professionel isolat, det burde være stærk til at spise mug til morgenmad de første par flush hvis de bliver behandlet ordenligt eller man ikke er lige er uheldig, altid en mulighed i dyrkning...
Ps. Bare lidt nysgerrig. Du skriver at du dyrket kager før i tiden, hvorfor er du gået over til købte growboxe?
Og igen velkommen, der er altid brug for en til der har svampedyrkning erfaring!