Fso skrev:
Sæt en blæser på dem, hvis du ikke har gjort det
det fremskynder tørringen.
Op bevar dem køligt, tørt, mørkt og lufttæt fx pose når de er tørret.
Det er allerede gjort. Altså det her med en blæser. Jeg tager lige nogle billeder af det. Men der er nogle der er 2 dage gamle nu, og nogle der er 1 dag gamle. De ældste er stadigvæk noget bløde i det, når jeg prøver forsigtigt at bøje dem. Jeg er med handsker næsten hver gang jeg rører dem. Latex handsker. Eller som det mindste, afsprittet hænder og tøre og rene hænder.
De har en nogenlunde konstant temp på 20 grader. Lige nu 24. Luftfugtigthed på omkring 40, men har lagt på 60 de sidste 24 timer. Pga den dumme regn udenfor!
Jeg tænker at jeg venter til i morgen aften og ser hvad den første høst mener til det hele. Men er det ikke rigtigt forstået at jeg skal smide dem i en luft tæt krukke evt. også smide noget silica ned i bunden? Det der som følger med når man køber nye sko (man kan vidst også selv lave noget) fordi så æder den alt fugten der evt. kunne komme til at sidde på svampen. Jeg skal vel også vente med at de er knastørre?
Jeg skal også lige være sikker. Det er nok for sent nu, men er der ikke en nemmere tørre process? Jeg har hørt at det er en god idé at gøre det hurtigt. Kan man gøre det forsigtig med lav temp i ovnen?
De bedste hilsner og tak for svar
Michael