Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 15:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej Psy.

Den 24 okt om morgenen stod jeg op som jeg plejer. Det var en fredag og var på vej i skole.
Jeg stod ude på toiletttet, og skulle have buksen ned i strømpen. Jeg lænede mig forover, og derfra er det hele lidt mærkeligt. Husker kun brudstykker.

Jeg knaldede hovedet ind i håndvasken på fuld skrue. Først var jeg bange for at håndvasken knækkede, NOOOOOO!!! tjekkede hurtigt håndvasken. Men det var den heldigvis ikke. Det begyndte at hyle meget i mine øre, alt blev sort hvidt og begyndte at flimre. Jeg sadte mig ned på wc´et, og holde armen op med flisevægen for at undgå at knalde hovedet ind i den også, hvis jeg nu skulle besvime.

Bagefter gik jeg ind i sove værelset. Lyset var mærkeligt at se på. Som om der nogle der havde pillet ved kontansten. Kiggede i spejlet og så efter om der var slået huld. Men det var der heldigvis ikke. Men det gjore ekstremt ondt bare jeg rørte mit hår. Slog mig ca 7-10 cm tilbage fra hår grænsen, i venstre side.

Pludselig står min kæreste der. Ved ikke om hun havde fri. Men hun var der hvertfald lige pludselig. Kan ikke huske om hun havde fri.
Fik en ekstrem hovedpine, og meldte mig syg fra skolen. Vi gik i netto, og på vej i netto tale usammenhængene og min kæreste sagde jeg opførste mig underligt.
i køen i netto ca 10-15 efter slaget, blev jeg ekstrem svimmel. Og meget meget kvalm, træt, og den videste hovedpine ever!! Kunne dårligt holde mine øjne åbne, så ondt gjore det.

Kom hjem og lå på sofaen. Pludselig var lyden EKSTREM HØJ!!! alt larmede MEGA meget. Tallerkner, bestik, glas alt larmede helt ekstremt. Lå bare på sofaen og tænkte hvad fanden sker der, og hvad skal jeg gøre?

Når jeg lukkede mine øjne og åbnede dem efter 5 min. stod alle rettelinier helt åndsvagt. Og efter 2-3 sek blev vinklerne rigtig igen

Beklager drenge og piger. Magter ikke at skrive mere lige nu, får hovedpine af at skrive mere nu. Må skrive videre sernere ellers får jeg aldrig postet det. Har i over en måned været i skole måske 7-8 gange, har ikke været i skole i over 14 dage nu. Kan ikke komme op om morgenen, mit humør er svingene. Forholdet går meget skævt, er hoppet ud af uddannelsen, sover hele tiden. Vejede et sted mellem 75-76,5 normalt. Nu er jeg nede på 68,5kg. Jeg er ikke mig selv mere har ingen humor eller lyst til at lave noget. Føler jeg kan høre mine egne tanker som en der sidder og læser det op med en mærkelig robotstemme. Det er dog ikke altid at jeg kan høre hende snakke i hovede.

Når det er en meget dårlig dag hører jeg kontant negative ting. Hvordan FANDEN har du ikke gjort det? Du har været hjemme hele dagen og ikke lavet en skid. osv osv osv osv.
Hører nogle gange folk der konstant der siger numre. 76 56 45 87 - 34 54 23 54 osv. Som om naboen hører bingo Men det har jeg kun oplevet er par enkelte gange. Hører nogle gange sirener og alarmer.
Det er dog mest om natten når vi skal sove at jeg høre disse ting. Har en gang drukket alkohol, det blev næsten til 1 breezer, sjovt nok holdte jeg min kæreste vågen hele natten. Bliver paranoid, fordi jeg tror jeg ser folk gå rundt i soveværlset
Ellers sover jeg som en sten! Som om nogle der hiver stikket ud når jeg skal sove. sover 10 timer uden at vågne overhovedet, normalt vågner jeg gerne een 2-3 gange hver nat enten for at tisse.
Har aldrig været MEGA natteblind. Kan ikke gå ned af en trappe hvis jeg ikke har set den før hvis det er mørkt. Det er dog blevet meget bedre. Men føler nogle gange jeg ser skykker. fordi kontransten driller.

Er bange for at gå til læge, eller noget andet. Er bange for at folk tror jeg er sindsyg, på en dårlig dag bliver jeg lidt paranoid skizofren, med stemmerne bla.

Har hukommelse som en si, føler mig overset, paranoid nogle gange. Konstant, træt, ser lidt fjernsyn men følger overhovedet ikke med i programmer. Heller ikke methbusters :-( Alt keder mig. Synes meget er uinterresandt og kedeligt.

I forgårds var jeg sammen med 2 venner. Dejligt at se gode venner igen. De fik røger lidt, og drukket lidt. Og sad pindlig ædru. Men dejligt at se nogle glade ansigter igen, og fik grinet lidt selv om det føltes falsk for mig.

Holder for nu. Skriver når jeg får når jeg magter lidt igen..

23år - og føler mig en en på 73år med ingen appetit og hovedepine.

Hovedetpinen svinger lidt. Men har heldigvis ikke været så slem de sidste 10 tror jeg. Har ingen ide om hvad klokken er med mindre jeg kigger på et ur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har været nede at motionstræne en gang. Men synes bare det at komme derned er hårdt. Mest tanken om at skulle bevæge mig når jeg er så afkæftet og træt

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Se at komme afsted til lægen for fanden, han kan sige dig hvilke forholdsregler du skal tage for at din tilstand i hvert fald ikke bliver værre... Det lyder som en rigtig slem hjernerystelse, sådan én skal man passe på med at negligere...

Ønsker dig alt det bedste

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Du tog ikke til laegen? Naar man har faaet et traume mod hovedet, skal man soege laege umiddelbart. Du har formentligt faaet en mindre hjernebloedning, og nu maerker du af konsekvenserne. Tag til laegen og fortael alt, og se hvad der er at goere ved det. Men du har helt sikkert faaet en mindre hjerneskade - lyder det da som om. Se at faa det diagnosticeret, saa du kan faa nogle rammer omkring det, og tag det saa der fra.

Oensker dig alt godt fremover og haaber, at du faar det bedre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad for guds skyld vaerre med at traene og gaa rundt som om intet er haent! Du aner jo ikke, hvad der er sket. Naar dit syn, din koncentration og dine kognitive evner er forandrede og forringede, saa er der altsaa noget meget galt, isaer naar det er en maaned efter. Og du har jo stadig smerter. Gaa til laegen hurtigst muligt, for din egen skyld, men ogsaa for din omgangskreds skyld. Hvis det gaar daarligt mellem dig og kaeresten kan det vaere, at det ogsaa ville hjaelpe hende, at der kom nogle forklaringer, saa i ikke sidder og peger fingre, hvis nu det skyldes din hovedskade.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, er bare lidt bange for at det bliver det "røde papir" hvis jeg tager til lægen. og så det BYE BYE..

Udover det var jeg til læge for et halv år siden pga noget andet blev jeg taget mega useriøst. Iirriternede når det er første i 6 år. Udover lægeerklæring.

Men ja, må nok hellere komme til lægen. Er bare trist over at jeg er 23 år føler mig som en grøntsag

Junior medlem

Kan fortælle dig der er ikke noget der hedder "BYE BYE", umiddelbart kan du jo godt fundgere i samfundet, dog på en lidt anderledes måde en os andre lige pt. Hvis jeg var dig, havde jeg taget afsted til lægen - MED DET SAMME. Eftersom lægerne kan gøre utrolig meget for os, såvidt JEG ved, hedder det kun røde papire hvis dine "stemmer"/"syner" fortæller du skal gøre andre mennensker fortræd. Fortæller du lægen det, kan du godt regne med røde papire, ellers ud fra det du har læst, vil de nok undersøge dig på div. Måder (Scanner m.m) Men en ting er sikkert, du blir sku nød til at tag afsted...

Som jeg kan se, er det sidste indlæg skrevet idag, men blev lige nød til at oprette mig som bruger herinde efter at ha læst din historie. Det er pisse vigtigt du smutter afsted, kan ikke sige det nok gange. Alt held og lykke til!

(Du blir ik spærret inde)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du bliver IKKE spaerret inde. Du har knaldet hovedet mod en porcelaensgenstand, og du har lidt en skade, der stadig generer dig efter 15 dage (minimum, orker ikke taelle efter). DU ER KOMMET TIL SKADE, der skal intet, der hedder tvang ind i billedet. Der skal fastslaas, hvad der er sket med dit hovede, saa skal der vurderes, hvad man kan goere ved det, hvordan det formentligt vil udvikle sig, og om du kan blive helt dig selv igen, og hvis ikke, hvad du saa kan goere for at haandtere din situation. Det er dumt at blive hjemme og lade det "gaa i sig selv". Du skylder dig selv og dine naermeste at faa det afklaret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En anden ting er, at du jo bare faar det vaerre psykisk af at sidde hjemme, alene, i uvished. Et traumatiseret hovede saetter ikke din psyke ud af spil. Og lad vaere med at drikke, ryge og feste. Kom saa afsted. Eller bed din kaereste om at ringe ind idag og bestil tid til imorgen. Hvis du har det daarligt, kan hun maaske tage med. Men det maa du selv finde ud af. Det korte af det lange er, at du simpelthen skal tage til laegen. Jeg kan ikke forstaa, at du sidder og finder undskyldninger. Proev at forestil dig, at en anden var i din situation. Det er jo klart, at der slet ikke er nogen som helst anledning til, at man ikke skulle tage til laegen.

Men som sagt, god bedring. Og meld lige tilbage, hvad du goer, og hvordan det gaar og saadan noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
det lyder meget som om du har hjernerystelse. Dog skal du ikke være bange for at gå til længen med det, men se at få det gjort for din egen skyld.
En hjernerystelse kan vare ved i rigtig laang tid og også skabe vægt tab ( Som du jo allerede har fundet ud af). En af mine venner fik kastet en printplade i øjet og lage med hjernerystelse i 1,5 måned, så der kan sagtens gå tid i nu, hvis det er en af de større.

God bedre

Fra Bomlee

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Moderator
Brugeravatar

Har selv haft en mindre hjernerystelse som barn, og havde en god kammerat der fik det i gymnasietiden. Umiddelbart er det vigtigt at slappe af og undgå at få for mange indtryk. Lad være med at se fjernsyn, sidde ved computeren eller hører musik og lign. i et stykke tid. Undgå at drikke alkohol, og rusmidler i øvrigt. Få sovet igennem, slap af og forsøg at give slip på dine dommedagstanker, og bebrejdelse om ikke at lave noget. Det er netop det der skal til, selv om det kan virke kedeligt. Det skal nok blive bedre med tiden, men sørg nu for at komme til lægen, og få undersøgt omfanget af hjernerystelsen. Få evt. en lægeerklæring til din uddannelse, så kan du nok fortsætte når du er på toppen igen.
Min egen hjernerystelse udmundede sig blot i hovedpine, træthed, svimmelhed og kvalme, men min kammerat var sygemeldt i et par måneder, hvor han fik overstående råd af lægen. Det er meget normalt at selv simple ting bliver uoverskuelige, at man er træt og lign.

God bedring FlæmMing og kom nu til lægen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Du skal kontakte lægen, for søren! Endnu bedre, ring til vagtlægen og fortæl historien. Ja, nu!

NU!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvad kan der ske ved at gå til lægen? Jo værre en 'dom' du frygter lægen gir dig, desto mere grund til at gå til lægen med det !! I al den tid du venter med at gå til lægen, kan det kun blive værre. I al den tid efter du er gået til lægen, kan det kun blive bedre.

Afsted med dig... og god bedring!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for opbakningen folkens.

Jeg må bestille en tid hos lægen.

Senest rettet af FlæmMing 05 feb 2012 21:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du skriver ret usammenhængende... Hvis det var d. 24 oktober skaden skete, så er der kun gået 12 dage. Har dog forståelse for at det kan føles som længere tid. Første ting du gør i morgen, er at tage til lægen. Hvis du ikke kan få en tid samme dag, så få en akuttid.

Medlem

Flæming for helvede! Stop nu dit pjat - vi gider ikke at høre på dig mere, og dit behov for at få medlidenhed med alt det skriveri herinde.

Regner du med, at det hjælper, hvis vi siger "Nåårh, hvor er det synd for dig", "Hvor er det dog uheldigt og forfærdeligt", "Det er da også ærgerligt, at du føler dig som en grøntsag"!

Vær en mand! Ret ryggen. Tag ansvar for dit eget liv og RING TIL DEN FUCKING LÆGE! OG DET SKAL VÆRE LIGE NU! IKKE PÅ MANDAG, IKKE I MORGEN!

NU!

Kan godt følge dig i det du skriver, meen, (og det er et stort men) Tror du at det hjælper at du sviner manden.? Han er blevet bedt om at søge læge omgående. Hvad skal din nedladende tone gøre godt for.?

Medlem

Som sagt kunne jeg også godt følge dig i det du sagde, men syntes bare du lød meget fordømmende og nedladende. Men kan også godt ske at det er mig der er lidt nærtagende i min brandert (er lige kommet hjem fra en vild bytur)...

Dedikeret medlem

FlæmMing håber du har lyttet til fornuft og er kommet afsted til skadestuen for det er vigtigt!!!

Tingene vil blive lettere med tiden, men det kræver at du søger hjælp!!

Som Guldbajer skriver NU!

Håber på det bedste for dig.

Mvh

PM mig hvis du har brug for støtte eller viden omkring din situation og dine muligheder for hjælp - jeg har selv været i et forløb med hjernerystelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var den 24 sep jeg slog hovedet. Beklager. Jeg tager til læge og kæresten tager med mig derhen.
Har været hjemme hos mine forældre i denne uge. Og har virkelig fået sovet igennem. Dejligt, har fået spist dobbelt så meget som jeg plejer. :-) nu tager jeg hjem til byen igen, for at se kæresten igen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Kan de psykiske fænomener, som Flæmming taler om, virkelig skyldes en hjernerystelse? Altså stemmerne, skyggerne osv.? Jeg tænker det er muligt, især hvis man i forvejen har en lidt "skæv" tankegang.. Men har ikke noget at bygge det på.

Forstår VIRKELIG ikke, at du ikke har været hos lægen! Som jeg sagde sidst, så havde jeg sgu gjort det for lang tid siden, især med de symptomer! Kunne forstå på J, at han også forsøgte at give dig et los i røven. Vi er tossede nok i forvejen min ven, ingen grund til at blande det med ubehandlede hovedtraumer :wink: Mht. den aften, så var du mærkbart ved siden af dig selv ja. Du talte enormt meget (men det gør du jo altid :wink: ), det var bare meget usammenhængende og flere gange ude af tråd med hvad vi egentlig talte om. Til stor morskab for et par skæve aber, som os, men det er jo heller ikke god stil at sidde og grine af en, måske deraf den falske følelse??

TAG SÅ TIL DEN F'ING LÆGE!!! NUUUUUU

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]