Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 maj 2024 02:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2011 16:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Thylejren, altså.. Hvad synnes i? Selv synnes jeg at der er alt for meget alkohol og jantelov til at det bliver udholdeligt i den lange ende.

Men lejrens filosofi og menneskerne i bund og grund er sikkert gode nok.

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 17:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Er ikke helt sikker på hvilke svar du fisker efter :S Ved ikke så meget om lejren, men mentaliteten bag syntes jeg er smuk.

"Selv synnes jeg at der er alt for meget alkohol og jantelov til at det bliver udholdeligt i den lange ende." - handler emnet muligvis om et ønske/tanke omkring at skulle bo/leve i lejren?

Mvh Den Forvirrede :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 17:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Ja, hvis det ikke var for alt druk å' sårn. Det er vel meningen at de fleste bør bo sådan ifølge filosofien. Men nu "fisker" jeg kun efter personlige holdninger.

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 20:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 704
Alt for meget gik op i endeløse diskussioner, og generel hate på dem der tog initiativ... Men ideen er rigtig god, folk havde bare svært ved at skelne imellem teori og praksis, hvilket førte til en overordnet apati...

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 20:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
NEMLIG! Det lagde jeg også mærke til! De vil bare ikk ha forandring, og det vil koste dem dyrt, især når fremtiden vil bringe et væld af mendesker der til, hvad jeg tror.

Jeg er også lidt på følelsen af at de ikke vil have at en anden "kommer og spiller klog". Når nogen kommer med en ny ide.

Vi har desværre set alt for mange hippie-demo'er før, som endte i tab. De har brug for intellektuelle, men de "dræbes" af folk som føler sig bange for at blive trådt på, pga deres frenetiske engagement, da der er alt for mange som værner om at til syvende og sidst bare kunne få lov til at gå på druk og ryge fede ifred, tror jeg(Det skal de vel os' ha' lov til).

Ellers er der chance for at kunne tage den lejr langt, men er bare usikker på om det er i regeringens interesse at det sker?

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 21:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Min mor har boet i lejren igennem nogen år. Jack Pot har fat i den lange ende. Der var mange meningsløse diskussioner og det blev altså ikke bedre af at flere og flere begyndte at ryge hash og drikke bajere hver eneste dag. Der var virkelig også mange der tog alt for mange psykedeliske stoffer i forhold til hvad deres psyke kunne holde til.
Det startede hurtigt op som et nyt spændende initiativ og samfund, men blev i et historisk perspektiv ligeså hurtigt degraderet til et sted hvor dem der ikke passer ind andre steder kan slå sig ned. Det tror jeg nu også er godt. Jeg har da besøgt stedet med mine forældre flere gange og de kender en del der stadig bor der. De fleste er altså nogle ret sympatiske særlinge, som jeg tror har det godt i lejren og derfor er den god. Men det er slet ikke hvad det kunne være blevet til, hvis der ikke var så mange ligegyldige argumenter der skulle fremføres og forskellige holdninger til hvordan det ny samfund egentlig var for en størrelse.

Selvom at det ikke blev til et nyt samfund hvor alle havde det godt, så tror jeg sådan nogle steder er vigtige fordi det gør det muligt for omverdenen at se en alternativ måde at leve på. Når man besøger Thylejren, Christiania og Hesbjerg så bliver man altså inspireret. Selvom jeg ikke har boet nogle af stederne tror jeg især de 2 sidste har lært mig meget om glæde, kærlighed og medmenneskelighed. Især overfor individer der ikke passer ind i det øvrige samfunds normer. Det er de 3 steder hvor jeg har set flest særlinge, både de positive og negative sider. Jeg har set en gammel kone blive rasende fordi man ankom i en bil og derfor kaste med sten efter bilen. Jeg har set en tosse rende rundt med en kasserolle på hovedet og en tamborin i hånden. Jeg har set en mand danse regndans. Jeg har set gøglere, musikere, tryllekunstnere og de vildeste ildshows.
Ja, selvom jeg kun har brugt en lille brøkdel af mit liv på Danmarks fristeder, så har de alle vist mig nogle af de ting som jeg sent glemmer.

P.S. Til dem der ikke ved hvad Hesbjerg er. Så er det et lille lidt mere privat fristed på Fyn. De holder gøglertræf hvert år, det kan kun anbefales hvis man er til ildshow, diabolo tricks, tryllekunstner, musik og en lille bønne til at krydre det hele med.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2011 21:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Min mor har boet i lejren igennem nogen år. Jack Pot har fat i den lange ende. Der var mange meningsløse diskussioner og det blev altså ikke bedre af at flere og flere begyndte at ryge hash og drikke bajere hver eneste dag. Der var virkelig også mange der tog alt for mange psykedeliske stoffer i forhold til hvad deres psyke kunne holde til.
Det startede hurtigt op som et nyt spændende initiativ og samfund, men blev i et historisk perspektiv ligeså hurtigt degraderet til et sted hvor dem der ikke passer ind andre steder kan slå sig ned. Det tror jeg nu også er godt. Jeg har da besøgt stedet med mine forældre flere gange og de kender en del der stadig bor der. De fleste er altså nogle ret sympatiske særlinge, som jeg tror har det godt i lejren og derfor er den god. Men det er slet ikke hvad det kunne være blevet til, hvis der ikke var så mange ligegyldige argumenter der skulle fremføres og forskellige holdninger til hvordan det ny samfund egentlig var for en størrelse.

Selvom at det ikke blev til et nyt samfund hvor alle havde det godt, så tror jeg sådan nogle steder er vigtige fordi det gør det muligt for omverdenen at se en alternativ måde at leve på. Når man besøger Thylejren, Christiania og Hesbjerg så bliver man altså inspireret. Selvom jeg ikke har boet nogle af stederne tror jeg især de 2 sidste har lært mig meget om glæde, kærlighed og medmenneskelighed. Især overfor individer der ikke passer ind i det øvrige samfunds normer. Det er de 3 steder hvor jeg har set flest særlinge, både de positive og negative sider. Jeg har set en gammel kone blive rasende fordi man ankom i en bil og derfor kaste med sten efter bilen. Jeg har set en tosse rende rundt med en kasserolle på hovedet og en tamborin i hånden. Jeg har set en mand danse regndans. Jeg har set gøglere, musikere, tryllekunstnere og de vildeste ildshows.
Ja, selvom jeg kun har brugt en lille brøkdel af mit liv på Danmarks fristeder, så har de alle vist mig nogle af de ting som jeg sent glemmer.

P.S. Til dem der ikke ved hvad Hesbjerg er. Så er det et lille lidt mere privat fristed på Fyn. De holder gøglertræf hvert år, det kan kun anbefales hvis man er til ildshow, diabolo tricks, tryllekunstner, musik og en lille bønne til at krydre det hele med.



Word. Du burde være mest oplyst til videre.

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2011 21:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
privat fristed

Huh?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2011 11:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
privat fristed

Huh?


Det er nok mere en form for kollektiv end det er et fristed. Men stemningen til f.eks. gøglertræf minder rigtig meget om den der er når Christiania holder fest. Ved ikke så meget om hvordan man flytter ind på Hesbjerg faktisk. Ved bare at åbenheden der er der og måden de arrangere ting på minder meget om christiania. Men altså de har en masse små huse på en grund der før tilhørte et gods. Fælleskabet er i højsædet, men de har lidt flere regler end Christiania tror jeg.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team