Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 01:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 feb 2012 23:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2012 22:32
Indlæg: 11
Hej alle jer.

Jeg sad bare lige og overvejede noget...
Hvad er efter jeres mening det bedste middel til at føle sig selvsikker socialt og afslappet? Generelt være mere afslappet i livet, uden alt for mange bekymringer og usikreheder. Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at hoppe på det første og det bedste, jeg er egentlig bare nysgerrig.

Bare del jeres erfaringer og eventuelle råd.

Kh,
Hemmelighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 23:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det kommer nemt til at lyde som en moralprædiken, men jeg vil gerne advare dig mod at tage farmakologiske stoffer for at blive social og afslappet. Der findes midler som kan gøre det midlertidigt (forskelligt efter hvilken situation det drejer sig om hvilke jeg ville mene var egnede), men der er også en risiko for at man får endnu sværere ved at fungere uden at være under påvirkning hvis man vænner sig til at interagere under en eller anden form for påvirkning. Det bliver let en dum krykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 23:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2011 19:38
Indlæg: 4
Altså fra min side af er det helt klart Hash. Alle mine problemer går væk, Jeg blir meget mere social og kan faktisk score damer :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 23:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Det vel meget individuelt, selvom der selfølgelig er stoffer, hvis primære forhold er at løfte selvtilliden. Vil faktisk selv sige morfin, selvom der nok er mange der vil sige mig imod, men den indre ro og velvære giver mig en øget lyst til at være social. Desuden er opioider perfekt til formålet, da folk ikke kan se eller høre på mig, at jeg er påvirket når det er, hvilket er ganske glimrende når det ikke skal opdages ;)


Senest rettet af Yni 26 feb 2012 23:24, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 23:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Helt enig med Prom. At rende rundt til dagligt og være socialt stærk pga. et eller andet middel, er som at pisse i bukserne for at holde varmen.
Jeg gik selv med lignende tanker da jeg var yngre og ikke syntes jeg manøvrerede særligt godt i de sociale vande, men det kan bare ikke nytte noget. Når du så skal prøve at mingle med andre mennesker uden at være påvirket, så vil jeg vædde med at du kommer til at føle dig fuldstændigt hægtet af. Ligesom når man kommer et par timer for sent til julefrokost.
Jeg synes du skal arbejde med det du har fra naturens side. Man kan faktisk gøre en del selv, men folk er altså også forskellige, og nogen mennesker er bare mere udadvendte end andre af natur.

Har du eller har du haft noget misbrug af nogen art? Jeg spørger fordi jeg selv syntes det var særligt slemt efter et amfetamin-misbrug, hvor det hele kørte for mig når jeg var påvirket, og når jeg så var sober så var alting gråt og uinteressant, og det havde også en hel del at sige!

Edit: Jeg vil egentlig også gerne høre hvor gammel du er?

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Senest rettet af Halose 27 feb 2012 00:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 23:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
At foretage sig ting man er stolt af. At dedikere sig selv til en aktivitet, og blive god til det, eksempelvis et arbejde, et studie, en sport eller en anden hobby. Af føle sig selvsikker og afslappet socialt handler for mig om, at man føler man har noget at byde på, og at man er en behagelig person at være sammen med. Hvis du brænder for noget, vil dit engagement skinne igennem når du er sammen med andre mennesker, og bevidstheden om at du er god til noget giver selvtillid, der for mig at se er det fundamentale for at føle sig godt tilpas blandt andre mennesker.

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 23:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Som de andre så fint nævner, er der masser af midler der virker på kort sigt, men ikke noget på lang sigt. Der er dog ikke noget i vejen for at man arbejder med sine selvsikkerhed og sociale evner under et psykedelisk trip, hvor ens sind er mere åbent overfor erkendelser, det føler jeg har virket. Men gør man det på den måde, skal man også huske at komme ud og praktisere og afprøve de erkendelser man er nået frem til, ellers går de tabt.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2012 11:42 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Sund kost, motion, sex, kærlighed og en god samvittighed gør jobbet godt.
Ellers oxycodone ;) men det lærer man jo intet af.

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2012 17:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Nu kender ingen af os dig, men hvis du er nået dertil hvor du vil tage stoffer for at være til, så bør du søge hjælp. Find evt. en go psykolog som du kan snakke med. Der kan ligge meget i din underbevidsthed som du ikke har adgang til, her tror jeg professionel hjælp kunne være et godt værktøj.

M.h.t. hvilke stoffer, så kunne Kanna være en mulighed. Der er Mesembrine i, som virker som en SSRI. Altså på samme måde som de såkaldte lykkepiller. Jeg brugte det i en periode for et par år tilbage med stor success.

Hvis du drikker kaffe, så stop med det.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2012 19:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Jeg tager aldrig stimulerende eller andet, der får lader mig slippe hæmningerne, når jeg har en lidt socialt akavet periode. Tror det er den sikre vej til afhængighed, og man lærer aldrig at blive social, hvis man har brug for stoffer til at være det.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2012 21:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2012 22:32
Indlæg: 11
Tak for alle svarene.
For det første, jeg var bare nysgerrig. Period.
Jeg har ingen adgang til stoffer, så jeg ville alligevel ikke kunne få fat i nogle.
har aldrig prøvet andet ed alkohol og hash, men ikke seriøst.
Jeg vil gerne have det lettere socialt, men jeg er absolut klar over, at man skal finde det indeni.
Jeg er bare nysgerrig på naturens små mirakler.

Til Halose: Som sagt, absolut ingen erfaring med stoffer. Jeg er 18 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2012 12:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 dec 2009 03:20
Indlæg: 44
10 mg diazepam dagligt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2012 12:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
PM sendt til ledelia.

Hemmelighed: de største mirakler kommer indefra.
Føler du, at du har problemer med det sociale nu, så kan jeg anbefale høj/efterskoler. Det har mange af mine venner nydt rigtig godt af.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2012 12:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Jeg synes helt klart, at alkohol og Hash har gjort det for mig, når det kommer til at booste selvsikkerheden og være afslappet. Vil dog sige at mit alkohol forbrug har været grunden til mange problemer. Men for kortvarig effekt har det da virket.
Alligevel synes jeg, at jeg er blevet langt mere social og afslappet i andres selskab i løbet af de sidste 5-6 år. Også uden alkohol eller stoffer. Det er vel noget der kommer stille og roligt.
Det skal lige siges at jeg har "socialfobi" en form for angst i sociale/pressede sammenhænge, hvor jeg har brugt alkoholen til at dæmpe "angsten", hvilket ikke har gjort mig meget godt.

Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2012 13:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Lad være med at gøre.

Jeg sidder lige nu fast i et Gbl/alkohol forbrug på grund af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2012 21:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
10 mg diazepam dagligt


SWIM har nok godt givet dig en lyftet finger på pm. Men, det et simpelthen ikke godt nok at give sådan et råd! At slynge ud i luften at trådstarter skal tage 10mg diazepam dagligt er direkte stupid. Disse kommentar er vi nok alle sammen fri for.. Det dummeste mod angst er at selvmedicinere og tage medicin mod. (i nogen tilfælde, selvfølgelig acceptabelt). Løsningen skal findes "indeni". Og der er ingen nemme løsninger. Ting tager tid, sådan er det. Og har selv angst, så ved hvad jeg snakker om.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2012 22:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Mange ser selvmedicinering som det letteste smuthul ud af deres problemer. I sidste ende vil det udelukkende gøre situationen langt værre. Jeg har selv brugt alkohol og hash samt andre stoffer til at dæmpe angst/depression igennem de sidste 3 år. Det har været svært for mig at se, hvorfor jeg behandlede mig selv sådan. Jeg havde virkelig svært ved at føle mig afslappet/tilpas i de fleste situationer. Her brugte jeg alkohol til at køle ned og være "mig selv" uden alle mine bekymringer og min lave selvsikkerhed. Det har indtil nu taget mig 3 år af mit liv, at finde mig selv og hvem jeg i virkeligheden er uden held. Så jeg har virkelig ikke opnået noget som helst ved "selvmedicinering", men jeg har da lært nogle små ting. I det store hele har det ikke været noget værd. Problemerne bliver bare lagt på hylden for en tid, så du kan konfrontere dem senere hen. De forsvinder aldrig. Det jeg egentlig vil sige med det her er, at det eneste du kan gøre for at føle dig mere selvsikker og afslappet i sociale sammenhænge er, at lære dig selv at kende 100% procent. Ved ikke lige hvordan jeg skal sige det, men der findes ikke noget middel for bedre selvsikkerhed eller hvad du nu kalder det. Det vil altid være en midlertidig løsning, og det kan give problemer i sidste ende.

Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2012 13:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Altså... For lige at citere wikipedia:

"Selvtillid er et individs tillid til sine egne evner. Alle mennesker har en forskellig selvtillid, hvor nogle har meget lidt tro på sig selv, og andre har meget. Dårlig selvtillid kan resultere i depressioner, hvor for meget selvtillid kan resultere i arrogance."

Slut resultatet bliver højst sandsynligt bare at du er selvsikker når du er høj på *tilfældig drug* og ikke er det når du er sober. Ville det ikke være lidt federe at være det hele tiden? Og hvis du vil ud og snakke med piger og blive bedre til det, så har jeg ét råd: gå ud og øv dig, øvelse gør mester. Evt. find nogle bøger om menneskers psykologi og hvordan sådan noget fungere (kan varmt anbefale Influence: The psychology of persuasion)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2012 13:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
word!
.. min første indskydelse er at sige bupe, men det er inden jeg har brugt min hjerne til at reflektere over spørgsmålet!!... -som sagt det blir en slange der spiser sin egen hale!
Lyt til de gode råd som bliver givet.. kemikalier fucker bare hjernen op!!
mvh bannerdude

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2012 00:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Nå men når nu folk har slået fast med syv tommers søm hvor torske dumt det vil være at opnå selvsikkerhed kemisk. Så vil jeg gerne tillade mig at komme med de dårlige råd. Hvis du endelig har lyst til at prøve en omgang selvtillid, og den naturligt efterfølgende depression, for ikke at nævne alle de fysiske bivirkninger. Så kan jeg anbefale testosteron, eller en anden androgen steroid. Bivirkningerne behøver jeg nok ikke fortælle noget om, men det er helt klart noget der giver selvtillid i et par uger efter injektion.

God fornøjelse


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team