Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 18:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 feb 2014 14:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Hej psy!

Jeg går på handelsskolen og har i noget tid gerne ville starte en e-handel op i min fritid, men jeg har ikke kunnet finde på noget at sælge, da min passion vidst nok ligger i bevidsthedsændrende substanser og ikke i business.
Jeg har nu fået en idé om at starte en slags smartshop med henblik på skadereduktion i forbindelse med indtagelse af narkotika. En shop med de rigtige kosttilskud til at få en så sikkert som muligt igennem diverse trips og andre sager. Jeg vil se om jeg kan lave nogle combo packs med hvad der skal til for at komme igennem et enkelt trip, for dem som ikke føler for at købe 5 forskellige glas med 200 piller i hver. Derudover vil jeg forhandle test kits, lige nu virker EZ Tests som et godt produkt, og måske lave nogle info-foldere/kort. Hvilke kosttilskud jeg skal bruge, skal jeg lige have undersøgt helt igennem.

Mine spørgsmål er så:

Hvorfor findes det ikke allerede?
Disse ting er svjv ikke ulovlige, så hvorfor findes smartshop fænomenet ikke i Danmark? Har vi en eller anden tosset lovgivning om at "opfordre til stofbrug"? Jeg har set produkter kaldet After E og After C osv. med piller til at komme sig over en nat med ecstasy eller kokain, er det helt no go herhjemme?

Hvad er jeres erfaring med EZ Tests?
EDIT: Det virker pt. til, at der ikke rigtig er nogle andre online forhandlere af EZ Test i Danmark

Ville i benytte jer af sådan en shop, hvis den gjorde det nemt at skaffe lige præcis de ting, som er gode til skadereduktion? Er det generelt en god idé jeg har?

Generelt gode råd til de ting, jeg skal ud og skaffe mig? Er der andre produkter, som kunne indgå i mit sortiment?


På forhånd tak, håber i vil hjælpe mig med min lille kamp mod narko('s skadevirkninger) :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 14:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2014 19:23
Indlæg: 41
Geografisk sted: langt ude
Hey,

Jeg tror slet ikke man må diskutere salg overhovedet på psychedelia. :(

Men det kunne være super fedt med et sted at købe "hjælpemidler" til MDMA-trip, tests (kunne jeg rigtig godt bruge i hvert fald!), eller måske rene kanyler, sterilt vand, og andre "harm-reduction" ting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 14:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Go for it.. Du har nogle gode idéer.

Jeg ville klart tjekke webshoppen ud, hvis den kom.

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 14:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Hey,

Jeg tror slet ikke man må diskutere salg overhovedet på psychedelia. :(

Men det kunne være super fedt med et sted at købe "hjælpemidler" til MDMA-trip, tests (kunne jeg rigtig godt bruge i hvert fald!), eller måske rene kanyler, sterilt vand, og andre "harm-reduction" ting.


Nu diskuterer vi heller ikke salg, men generelt harm reduction produkter, jeg kan dog forstå, hvis vi ikke må diskutere EZ Test som produkt (sadly) :)

Jeg havde slet ikke tænkt på kanyler, da jeg umiddelbart lige havde "oppere" i tankerne, men det er da helt sikkert en ting, man kunne tage med (gad vide hvad mor og far siger til et parti kanyler i kælderen :roll: ). Sterilt vand, i hvilken forbindelse bruger man det? Til at mixe det man vil skyde? Er det demineraliseret vand, du mener? Jeg har aldrig haft særlig meget fokus på sådan noget i min fritids-research, så tak for dit input! :)

De førnævnte test kits kommer i pakker med 10 tests eller i enkelte "rør", lige til at have i lommen på farten. Hvilken form vil være bedst til hvilke ting? Umiddelbart er det fristende at starte med at købe et parti enkelte tests, da jeg for små penge kan få hele produktrækken hjem. Derudover kan jeg vel smide nogle gummihandsker i shoppen, så folk helt sikkert kan håndtere (de i forvejen ret så harmløse) test kits :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 15:09 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Er der overhovedet et marked, og altså folk som vil betale, for harm reduktion herhjemme?

Jeg synes idéen om pakkeløsninger lyder ganske god, så længe produkterne ikke bliver noget hokuspokus. Men jeg kan umiddelbart ikke se hvorfor jeg fx skulle købe EZ test fra dig, hvis du alligevel sælger det i samme løsninger, som jeg kan købe direkte fra producenten uden du tager din avance.

Men så længe du ikke sælger noget ulovligt er der vel ikke noget problem. Men hvis du vil sælge fx planteekstrakter kan det være du skal undersøge om der er nogle regler.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 15:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Er der overhovedet et marked, og altså folk som vil betale, for harm reduktion herhjemme?

Jeg synes idéen om pakkeløsninger lyder ganske god, så længe produkterne ikke bliver noget hokuspokus. Men jeg kan umiddelbart ikke se hvorfor jeg fx skulle købe EZ test fra dig, hvis du alligevel sælger det i samme løsninger, som jeg kan købe direkte fra producenten uden du tager din avance.

Men så længe du ikke sælger noget ulovligt er der vel ikke noget problem. Men hvis du vil sælge fx planteekstrakter kan det være du skal undersøge om der er nogle regler.

1. Måske ikke et stort marked, men ved at være mere eller mindre den første til denne slags, håber jeg at kunne få noget omtale og skabe et marked. Harm reduction kan vi jo ikke få for meget af.
EDIT: Dette skal også være en "hobby-forretning" ved siden af min skole og andre ting. Så det er ikke nødvendigvis for at blive rig overhovedet, men hvis jeg kunne gå og sende et par ordrer afsted om ugen og kalde mig for virksomhedsejer, så vil jeg være glad :)

2. Mine pakker, hvis jeg kan finde ud af at få lavet sådan nogle, skal selvfølgelig være bakket videnskabeligt op. Og jeg vil (hypotetisk) sige, at du skal købe EZ Test af mig, fordi jeg forhåbentligt kan sende det i en boblekuvert eller lille pakke som et brev meget billigt, så du ikke skal give 10€ i fragt for en enkelt test til en brøkdel. Samtidig vil jeg kunne levere varen hurtigere end producenten. Derudover er det ikke sikkert, at Lille Lise tør eller har de sproglige kundskaber til at bestille et test kit hjem fra Holland. Jeg vil jo også gerne ud og ramme den almindelige danske stofbruger, som ikke nødvendigvis er narko-nørd :)
En af mine venner købte slips i Kina for 6kr og solgte dem for 79kr herhjemme, sådan virker forretning nu engang :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 16:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Synes det lyder som en fed idé med en dansk harm reduction webshop, go for it. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 16:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 okt 2012 00:36
Indlæg: 93
Du har chancen for at få en niché helt for dig selv. Har leget med samme tanke, besidder bare ikke evnerne. Til at drive sådan en shop.
Du skal nok forhøre dig, om visse retningslinjer. Ligeså snart det er noget der, skal puttes i munden. Mener der er nogen regler, men de skulle være milde. Alt efter produktet (natur medicin f.eks.)
Jeg vil helt sikkert henvise folk til den, hvis det kommer op at køre.

Sørg for varene bliver sendt fra et EU land, ellers kommer kunderne i krig med Sundhedsstyrelsen, eller Skat. Smid en mail til SST, de skal nok være behjælpelige.
Men det burde ikke være ulovligt. Ellers skulle det også være ulovligt, for headshops at sælge kits. Til at snyde i pis prøver f.eks.

Held og lykke med projektet, smid en PM hvis du vil udveksle tanker og idéer. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 19:29 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2014 19:23
Indlæg: 41
Geografisk sted: langt ude

Jeg havde slet ikke tænkt på kanyler, da jeg umiddelbart lige havde "oppere" i tankerne, men det er da helt sikkert en ting, man kunne tage med (gad vide hvad mor og far siger til et parti kanyler i kælderen :roll: ). Sterilt vand, i hvilken forbindelse bruger man det? Til at mixe det man vil skyde? Er det demineraliseret vand, du mener? Jeg har aldrig haft særlig meget fokus på sådan noget i min fritids-research, så tak for dit input! :)


Jeg nævner det fordi der på et andet forum, jeg frekventerer, er en eks-misbruger, der vha. donationer sender såkaldte "care packages" ud til medlemmerne på det omtalte board, og jeg synes det er sådan et fedt projekt.

Det forholder sig nemlig således, at I nogle af USAs stater er kanyler og lignende udstyr forbudt, så disse mennesker er nødt til at genbruge deres værktøj hvilket i værste fald kan føre til døden, at man mister sin arm, eller meget slemme sår.

Nu er jeg ikke selv IV-entusiast, men hendes care packages indeholder sterilt vand (til det du tror), 'cottons' (til at filtrere), alkohol wipes, bånd og "cookers". Altså alt det, du skal bruge for at indtage dine stoffer på en sund måde. Så sundt som det nu kan være at sprøjte heroin direkte ind i årerne.

I Danmark er vi dog meget mere menneskelige, så den slags er til at få fat på i større byer.

Jeg tror dog, at sådanne pakker kunne præventere mange uheldige episoder. Junkier er dovne, og det er pinligt at købe de omtalte ting på apoteket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 21:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
Jeg synes helt klart at det lyder som en rigtig god idé.

Synes især at idéen om at lave disse HR-pakker for dem som ikke har lyst til at købe 5 forskellige glas med 200 piller i hver, lyder som en rigtig god idé. Det vil uden tvivl få flere til at gå mere op i kosttilskud mht. indtag af stoffer, hvis man kan prøve en pakke hvor man ikke behøver at have et kæmpe overskud af dyre piller liggende bagefter.

Thumbs up!

Men jeg tror dog at man skal have særlige tilladelser til at sælge mange af disse produkter. F.eks er det vel ikke lovligt at forhandle 5-htp i Danmark? Og de magnesium piller jeg nogle gange indtager imod kæbespændinger tror jeg også at man skal have særlig tilladelse til for at må forhandle.

Ved ikke om det kræver særlige uddannelser at få disse tilladelser, men du burde da lige undersøge det inden du starter webshoppen for ikke derefter evt. at få en bøde for at handle med substanser du ikke må.

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 22:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Ja nu sidder jeg og kigger på alle de her tilskud, som bliver anbefalet i forbindelse med MDMA på RollSafe.org, og det er virkelig ikke ret mange af dem, som må forhandles i Danmark. Det er danskerne dog tilsyneladende ligeglade med, da mange bare opretter engelske eller svenske virksomheder for at sende varerne til Danmark. Men det kan jeg ikke lige.

Indtil videre ser det ud som om, at man kun kan forhandle følgende i DK:

Magnesium
Vitamin C
Fiskeolie
Grøn Te Ekstrakt
Q10 (der bliver dog anbefalet noget såkaldt CoQ10)
Jeg er ikke 100% sikker mht. Alpha Lipoic Acid

Det kan man vel godt lave en lille pakke ud af. Hovedpine nr. 1 er så, hvorvidt man må tage dem ud af emballagen og pakke dem om. Hovedpine nr. 2 er, at grøn te ekstrakt dosen er 6 gange højere end anbefalet og skal tages flere gange. Det må jeg nok ikke sige, vel? På den anden side, hvor slemt kan det være at OD på grøn te? :roll:

P.S. Fedt med den positive tilgang til min idé her! Lad os finde ud af noget! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 22:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 okt 2012 00:36
Indlæg: 93
Kan se en anden dansk side, sælger et produkt kaldet Alpha Brain.
Som indeholder:

10 mg vitamin B6
100 mg AlphaGPC
40 mg Huperzia Serrata (0.5 % Huperzine A)
5mg Vinpocetine
350mg AC-11
50mg Phosphatidylserine (kommer fra soya)
100mg Bacopa
750 mkg Pterostilbene
300mg L-tyrosin
200mg L-theanin
100mg havrestrå (20:1)

L-Tyrosin ville nok være en smart idé, hvis det må sælges for sig selv.
Har ikke undersøgt det, så skal ikke kunne sige det.

Men Vitamin D3 er godt til din stack, som humør stabilisator.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 22:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Hvis den side også sælger New Mood, med 5-HTP og L-tryptofan (som ville være for fedt til dette formål), så er den vidst engelsk baseret men med danske ejere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 23:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvad gør alle disse substanser og hvordan skal man tage dem i forbindelse med narko? Er idéen med dem ikke at man skal tage dem på hverdags basis?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 23:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Hvad gør alle disse substanser og hvordan skal man tage dem i forbindelse med narko? Er idéen med dem ikke at man skal tage dem på hverdags basis?

Henviser til rollsafe.org. De beskytter hjernen og gør nedturen knapt så nedtur. Desværre er 5-HTP vidst noget af det vigtigste i den forbindelse :/
Men hey, jeg ved heller ikke alt, jeg er også igang med at undersøge det, det her var bare en idé, jeg fik her den anden dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2014 22:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Jeg kunne også tilføje:
Kendt litteratur?
Psykedeliske plakater, Alex Grey print el. lign?
Der må findes nogle DVD'er med trippy visuals?

God idé? :)
Jeg tror jeg vil opdatere denne tråd med alle mine idéer, en slags log.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2014 23:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 okt 2012 00:36
Indlæg: 93
Du kunne google: Psych-Out [DVD] :-P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2014 23:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Hvad gør alle disse substanser og hvordan skal man tage dem i forbindelse med narko? Er idéen med dem ikke at man skal tage dem på hverdags basis?

Henviser til rollsafe.org. De beskytter hjernen og gør nedturen knapt så nedtur. Desværre er 5-HTP vidst noget af det vigtigste i den forbindelse :/
Men hey, jeg ved heller ikke alt, jeg er også igang med at undersøge det, det her var bare en idé, jeg fik her den anden dag :)


5-htp tilbyder vidst ingen beskyttelse, kun reducerede tømmermænd.

Fucking fed ide, men super vigtigt at du virkelig har sat dig ind i det, inden du begynder at blive HR salgsekspert. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 01:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Ja selvfølgelig. Jeg tænker på også at tage en snak med nogle rigtig kloge hoveder, måske Center for Rusmiddelforskning kan hjælpe? Anyways, eztest skal lige have overbevist mig om, at de er legit, og jeg skal være sikker på, at det er lovligt at sælge i Danmark, så er bunden lagt. Det bliver et tyndt udvalg uden eztest ellers. Kosttilskuddene bliver måske lidt svære at komme omkring, men hvis ikke andet kan jeg have dem med i almindelige bøtter alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Vægte er også god HR(gerne nogen der kan vej helt ned til 1 milligram) ! Ting(fx acetone) til at rense sit stof, kunne også være en ide. Jeg ville helt sikkert købe ting hos din smartshop, mest da jeg er bange for at blive taget i røven, hvis jeg skulle købe over nettet. Respekt for det, held og lykke!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team