Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 14:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: HPPD ???
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Det har mig og dem jeg tripper på svampe med. Det plejer mest at være der i ugerne efter et kraftigt svampetrip. Jeg går og ser mønstre over det hele, dog ikke så tydeligt og intenst som når man er på svampene. hvis man tager svampe rimeligt jævnligt kan man øve sig i at fremkalde det.

Vi plejer nu ikke at se det som en negativ bivirkning, men en positiv bivirkning. Det er sku fedt at man stadig kan trippe til halluer selv om det er flere dage siden man har spist svampene. Vi plejer at se på det som gratis halluer =)

Vi har fundet frem til fire ting der giver en flashbacks:
1.Hash det får mønstrene til at træde mere tydeligt frem, desuden kan man ogå få stemningen fra trippet tilbage.
2.Goa og psy-trance, det virker ihvertfald på os. Det er nok fordi det altid er den slags musik vi plejer at høre på svampe.
3.Smøger De virker nok kun hvis man er smøg ryger i forvejen
4.Tømmermænd. De skal være rigtigt slemme, så kan man fremklade halluer som man har lyst.

Grunden til at vi får dem er nok at, vi mener at når man æde svampe så skal det fandme gøres ordentligt, dvs. vi køber minimum for 200kr pr hoved og mere hvis vi har råd.

Så lad være med at tage det som noget negativt. Det er jo ikke fordi man er blevet sindsyg eller noget, men bare svampenes effekt på hjernen. Man ved jo godt det bare er visuals, og man kan jo ligeså godt nyde dem nu når de er der.
Venlig hilsen
Fråder

Junior medlem

Hej Fråder, og tak for svaret !!!

Okay, jeg krydser fingre for det går væk igen... jeg syntes bare det var foruroligende at det havde et navn, og at nogle mennesker måtte leve med det hele livet. Jeg kan da godt se det kan være meget fedt i nogle uger... men hele livet, nej tak [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Prøv evt. at læse lidt mere om det på de par URL's jeg postede... for nogle mennesker er det så stor en plage at de bliver deprimerede, associale og får et skod liv.. men det er nok oxo kun i extreme tilfælde !!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
hey fråder,jeg har haft det på samme måde en gang i mellem, (lang tid siden) jeg har også
oplevet hvis man sidder og kigger på en ting og så lige i et sec. syntes man at man så noget andet.det skal lige siges at det over hovdet ikke er af samme kaliber som i skriver,det her er meget meget lidt.men det tænder aligevel for ens filosofiske??? tanker,

jeg kan også godt få det sådan hvis jeg er udbattet og føler mig meget "træt" og så ryger den onde ryger

Junior medlem

Jeg har i ugevis nu haft milde halu'er og synsforstyrrelser 24 timer i døgnet, nogle gange kraftigt, andre gange mindre kraftigt. Så jeg har kigget rundt på nettet for at finde ud af hvad dette kunne skyldes... Og fandt ud af at det kaldes "HPPD: Hallucinogen Persisting Perception Disorder"

Det kan startes med alle hallucinogener, og kan stoppe efter et stykke tid eller vare ved hele livet...

Er der andre der ser hallu'er, mønstre, lyspletter, objekter du har kigget på og derefter kigget væk som stadig bliver siddende i dit syn lidt derefter etc... uden at de har taget hallucinogener såsom LSD, psilocybin etc i noget tid ???

Hvis der er vil jeg meget gerne høre fra dem.

I kan læse mere om HPPD på: http://www.stormloader.com/hppd/index.html http://208.161.107.29/

Medlem

Geografisk sted: København
Har også prøvet det men ja det har ikke været så voldsomt og har højst stået på i et par dage...

Men jeg har det anderledes nu....

Hvis jeg drikker mig meget meget fuld.
Så dagen efter sejler alting og farver svømmer rundt i hinanden og specielt træ bevæger sig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
den gang jeg havde det. det var førdste gang jeg røg fed bagefter trippet.(dagen efter) men så drak jeg mig fuld om aften og pist væk var det,men det var meget lidt jeg thor nu værene tidspunkt at jeg havde fucket mig selv op ved at tænke så meget på det,

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Yeah, jeg har haft HPPD i et års tid nu... det generer mig ikke helt vildt, men jeg har især milde tracers og det med at ting brænder "fast" på nethinden... Det bliver kraftigere når jeg er skæv.

Anyone else?

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
havde en anelse efter mit første LSD trip i et par måneder, sammen med en masse andre klassiske eftervirkninger som fx. følelsen af aldrig at være til stede og manglende evne til at bedømme lydstyrke, det var nasty til tider, men man lærer en del af sådan en tur.

Insane psychedelia user!

Har haft en fornemmelse af at være fåked up i hovedet i en uges tid nu (på en anderledes måde end jeg ellers er [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) men jeg tror det er ved at forsvinde, jeg har også haft flashback i den uge og jeg ser en gang imellem "lysglimt" for mine øjne, sådan nogle små blinkende prikker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]