Bonghovedet skrev:
Forbud er altid latterligt synes jeg, men ligenetop dette forbud har jeg ikke det helt store imod!! Poppers er det værste skodstof og det er en vaskeægte hjernespiser, men på den anden side er det nok sundere at de helt unge går ud og sniffer poppers frem for lightergas, diverse hårprodukter og deo-sprays og hva man nu ellers kan finde på når man har den der alder...
Unge skal danne sig sine egne erfaringer! Brænder de nallerne, så holder de sig væk per automatik. Der skal ikke komme en eller anden lorte regering og fortælle dem hvad de må og hvad de ikke må - de kan ikke bruge andres erfaringer til en skid, og så bliver de netop pisse rebelle som protest imod forbuddet.
Jeg synes ALDRIG Danmark har haft problemer, hvad poppers angår... vi har aldrig hørt om nogen der har misbrugt dem, kommet til skade, etc. Men den seneste medieomtale af stoffet har reklameret kraftigt for dette produkt, og et forbud vil kun gøre det værre: NU er poppers et MEGET interessant stof for de unge, fordi det er ulovligt og grænseoverskridende. Vent og se.
Desuden, så er der blevet advaret imod stoffet op til flere gange. Om folk vil tage konsekvenserne eller ej, er op til dem selv og ingen andre! Det er fuldstændig det samme med smøger - der bliver advaret, og der er endda mærker på pakkerne, som skal skræmme forbrugere... men alligevel er der nogle der fortsætter, selvom de kender konsekvenserne. Hvorfor forbyde det ene og lade det andet være? Det er pisse dobbeltmoralsk - ingen af delene skal være ulovlige.
At det ene skader kroppen hurtigere end det andet, er ingen undskyldning. Og det er stadig op til personen selv, om vedkommende vil sniffe poppers eller ryge en smøg.