Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jun 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Næste skridt
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Tjaeh well, sagen er enkel: Efter at have røget hash i ca. 2 år, har jeg bestemt mig for at prøve noget nyt. Jeg havde tænkt på et hallucinogen af en art, men spørgsmålet er hvilket? Som sagt er jeg kun bekendt med alkohol og hash/skunk/pot. Nogen idéer/forslag til næste skridt? :P Tak for hjælpen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvad med et ekstrakt af LSA? Det er rimelig lækkert og okay "syret", men ikke vildt voldsomt og "skræmmende hallucinationer"-agtigt. Det er et rigtig godt sted at starte, hvis du spørger mig. Ellers evt. nogle mexicanske svampe...

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ville nok mene svampe skulle være næste skridt. LSA lyder for mig som forholdsvis ubehageligt og måske en anelse forvirrende trip. Måske ikke lige det bedste bevidsthedsudvidende begynder-drug.

Mexicanske svampe, som PsyGoA siger, er at foretrække.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er pga. giftstofferne i HBWR-frøene, at man får det dårligt både fysisk og psykisk. Når LSA er ekstraheret, er alle giftstofferne væk, og så er rusen faktisk blød, euforisk og interessant. Man bliver blæst på en behagelig måde, men man er ikke så langt væk, som man nemt kan komme af svampe.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil også anbefale svampe - det var det jeg begyndte med efter at jeg har prøvet hash i 3 år.

Men før du begynder, så skal du bruge masser af tid til at forberede dig. Jeg brugte 3 måneder på at læse ALLE trip-rapporter på psy, nogle på http://www.erowid.org og andre steder som på http://www.mushroom.dk.

Desuden læste jeg meget om hvordan psilocybin fungerer i kroppen, og hvad man egentlig indtager, hvordan det fungerer, hvor lang tid trippet varer og meget mere - altså alt hvad der har med svampe at gøre.

Dette brugte jeg to måneder på. Den sidste måned brugte jeg på at forberede mig mentalt, ved at slappe af og gå rundt og FORESTILLE mig hvordan trippet vil være, og evt. repetere de læste ting. Desuden snakkede jeg med en masse folk, som har prøvet svampe.

Det er en rigtig god måde at gøre det på, og man finder ud af (når man tager svampene), at man intet havde at frygte (hvis man altså har det godt psykisk) - men man har ikke spildt sin tid! For så ved man netop en hel del om svampe + den erfaring du har fået dig fra første trip.

Her er nogle nyttige links:

Rapporter:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... ybinsvampe

Bedste svampe-rapport jeg har læst til dato:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=458

Krise-FAQ:
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq

Forberedelse:
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?art ... nd_setting

Om svampe:
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/psilocybin/info

Næsten alt om svampe:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Ting du risikerer + tripform:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... ects.shtml

Kig lidt omkring her:
http://www.mushroom.dk/svampe/

Og endeligt:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=2

Pas på dig selv! Ingen stoffer er ufarlige.

Senest rettet af syreperlen 15 dec 2003 21:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Men nu sælger de jo ikke svampe på Staden mere... Det var måske muligt at købe nogle hjem fra udlandet, men er det ikke både risikabelt og ulovligt?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
hehe, hvordan han anskaffer det, er hans egen hovedpine. Desuden bør man IKKE indtage svampe!

Men alt er muligt nu om dage.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, ja. :) Men det nytter jo ikke noget at anbefale ham én ting, hvis han ikke kan få fingre i den ene ting.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Vil sige at LSA kan være meget forvirrende, det var det ihvertfald for mig.. hmmm svampe kan jeg ligesom andre også forestille mig som et godt begynder psykedelika, svampe var det første jeg prøvede af hallucinerende stoffer, og det er jeg sku glad for, tror at LSA'en ville have været en tand for meget. Bare HUSK set ' setting, YO! Held og lykke :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du tog så heller ikke ekstraktet, vel? Jeg vil sige, at svampe påvirker psyken kraftigere. LSA er mere bare et sjovt trip, hvor man stille og roligt oplever verden forandre sig, og man kan hygge sig over det, mens man har en fantastisk følelse i kroppen, hvor svampe er så bevidsthedsudvidende, at det kan være uhyggeligt, og heller ingen sådan eufori at hente dér.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nej det var ikke i ekstrat.. Fremgangsmetoden: Knuste 7 frø, lagde dem i vand i ½-1 time, drak vandet og spiste frøene..

havde et rimelig voldsomt trip, uden ubehag med maven.. men meget forvirrende da jeg havde 100 tanker i hovedet samtidig, konstant i 8 timer..
En mild dosis svampe ville jeg foreslå!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg vil også sige svampe, det er rigtigt at et godt ekstrakt af HBWR ikke giver mavekneb, men jeg syns nu at LSA gør vildere ting ved en, end svampene gør. Jeg har selv taget begge dele en hel del gange, og foretrækker til enhver tid svampe.

LSA kan nemt blive ret vildt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

De gange jeg har taget LSA, har det ellers bare været stille og roligt og totalt afslappende som en god pibe hash.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det kræver også at han får lavet et ordentligt ekstrakt, det er ikke altid nemt første gang... Jeg har selv lavet en fejl, hvor det ikke trak længe nok og jeg fik skodstoffer med, badtrippede med tyndskid/bræk/halluer i hele natten, det var IKKE sjovt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tænkte på, at han kunne købe færdigekstraheret LSA. Naturensdroger har lige nu LSA-ekstrakt til halv pris, fordi de vist bare skal have solgt, hvad de har på lager, da de har fået et meget stærkere ekstrakt i stedet for.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I stedet for et specifikt stof vil jeg foreslå en anden fremgangsmåde til at finde ud af hvad det næste skridt kunne være:

1. Læs om diverse forskellige stoffer, om hvad de kan gøre, og find ud af om det er noget du har lyst til.
  2. Når du har fundet noget der virker interessant, så find ud af om det er en god idé for mindre erfarne folk at prøve det. Hvis ikke, så lad det ligge lidt endnu, og find noget andet. Du kan altid vende tilbage til andre interessante stoffer senere.
  3. Sæt dig ind i hvordan psykedeliske stoffer virker, sådan helt overordnet. Jeg vil foreslå "PIHKAL" af Alexander og Ann Shulgin til at begynde med, og så kan du jo supplere op med mere Shulgin, og meget gerne "LSD-psykoterapi i teori og praksis" af Stanislav Grof. Sidstnævnte kan godt være lidt tung hvis man ikke i forvejen har erfaring, men "PIHKAL" er ret let tilgængelig, og er både lærerig og fornøjelig læsning på same tid, IMO
  4. Tålmodighed er en dyd! Lad være med at forhaste dig fordi der "bare skal ske noget", eller lignende.
  5. Hvis du står med et stof en dag, og det bare føles helt rigtigt, og du har god tid og god setting, så slå til, uanset hvor langt du er kommet med ovenstående! Hvis du spontant har en usædvanlig positiv og nysgerrig tilgang til at trippe, og du ellers er i gode hænder(dvs. du stoler på dem du er sammen med), så vil det højst sandsynligt bære dig gennem trippet på en fantastisk lækker måde, og så er det bare at hoppe ud i det! Du skal dog være sikker i din sag, det skal ikke bare være fordi nu keder du dig lige, som nævnt ovenfor.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det lyder meget godt child :)

Hvis 2C-B var lettilgængeligt så ville jeg anbefale det ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
Jeg vil foreslå en lille dosis mexikanske svampe, jeg syntes det er et godt sted at starte, og også det jeg selv startede med.
svampene er som tidligere nævnt ikke på staden længere, men de er til at få fat på hvis du ofrer 10min af din tid på at søge lidt rundt på nogle online butikker.

hint: kig i linkssektionen

Titel: LSA
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
PsyGoa:

Jeg har købt mig et gram af LSA ekstrakt (EXTR10) fra Naturensdroger, (det som du snakkede om de havde på tilbud). Tænkte på om du kunne fortælle mig hvor meget jeg skulle indtage af det for at få et middelmådigt trip?? Sys ikke rigtigt jeg kan finde noget på siden...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sick-Boy - 1 gram af det skulle svare til 10 HBWR-frø, så 100 mg = 1 frø. Hvis jeg skulle tage frø, ville jeg tage sådan 6 frø for et godt trip, så jeg ville tage omkring 5-600 mg ekstrakt. Og du kan jo altid tage mere, hvis det viser sig at være for lidt. Du får nok ikke to trips ud af det gram, så... Hvordan har du i øvrigt betalt det? Ved at betale mange penge for at indsætte penge på deres udenlandske konto, eller hvordan?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]