Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
Tak for alle råd der er kommet.
Men tilbage til jeg eftersøger noget jeg lovligt kan få fat på for at trappe lidt ned i hash forbruget :wink:
Har skam prøvet mange metoder og kender bare mig selv godt nok til at vide det kun er sådan her det skal gøres for mit vedkommende. Ellers mister jeg modet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg fået mit Kratom.

Glæder mig til at prøve det og se om det kan måle sig med hashen :D

Nice at vågne en lørdag morgen/ middag ;) til en pakke kratom gennem brevsprækken istedet for det kun er alle de skide lørdags reklamer.

Titel:
Junior medlem

Synes ikke at det er særligt klogt at "erstatte" hashen med andre ting, det føre bare til en glide bane, det er nok bedre at holde en lang pause og sørge for at få bekræftet at du også kan fungere uden at skulle påvirket af hash(det er en kendt bivirkning at efter længere tids brug føler man at man ikke kan fungere normalt uden at være påvirket), og på den måde få et sundere forhold til hashen som ikke er et misbrug.

til abstinenserne skal du nok spørge din læge om hun kan udskrive en recept på truxal(http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/truxal.htm) som vil tage dem ok effektivt.
Truxal har dog selv nogle bivirkninger, som blandt andet sløvhed og en utroligt tørhed i mund og hals hvilket gør det vigtigt at drikke en masse vand, du skal dog heller ikke tage truxal i flere måneder, 1 måned burde være nok derefter burde abstinenserne fra hashen være aftaget og du kan trappe ud af truxal, men det kan din læge sikkert fortælle dig mere om.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

assassin skrev:
Synes ikke at det er særligt klogt at "erstatte" hashen med andre ting, det føre bare til en glide bane, det er nok bedre at holde en lang pause og sørge for at få bekræftet at du også kan fungere uden at skulle påvirket af hash(det er en kendt bivirkning at efter længere tids brug føler man at man ikke kan fungere normalt uden at være påvirket), og på den måde få et sundere forhold til hashen som ikke er et misbrug.

til abstinenserne skal du nok spørge din læge om hun kan udskrive en recept på truxal(http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/truxal.htm) som vil tage dem ok effektivt.
Truxal har dog selv nogle bivirkninger, som blandt andet sløvhed og en utroligt tørhed i mund og hals hvilket gør det vigtigt at drikke en masse vand, du skal dog heller ikke tage truxal i flere måneder, 1 måned burde være nok derefter burde abstinenserne fra hashen være aftaget og du kan trappe ud af truxal, men det kan din læge sikkert fortælle dig mere om.

Som tidligere nævnt er min læge ik interresseret i at hjælpe mig. Truxal har jeg skam selv skaffet. Er blevet behandlet med det før af en læge. Jeg fik 100mg til at sove på hvilket jeg ikke engang kunne falde i søvn til. (skal lige siges jeg var en tynd pige på 15 dengang) Af den årsåg og at jeg bliver fuldstændig stoppet i hovedet er det ik ligefrem det middel jeg ville ønske at bruge som hjælp til stop af hash misbrug. Bruger istedet truxal til at falde til ro, da jeg er begyndt at få angsanfald med hjertebanken og siddestik om aftenen.

Men tak for rådet alligevel :D

Titel:
Junior medlem

Hmm jeg så et program om afhængighed og nye forsøgs behandlinger her for ikke så lang tid siden, og der var faktisk en temmelig lovende behandling som bestod i at man fik et drop med en aminosyrer blanding i nogle uger, disse aminosyrer medvirkede til at genoprette skadedet dele af hjernen og genoprette den til normal som før ens stofmisbrug(alle stoffer) og på den måde vil man stort set fra dag 1 komme af med både den fysiske og psykiske afhængighed samt ubehaget ved afvænningen.

Da det er et forsøg foregik det kun på en klinik i brasilien, og man fulgte en narkoman fra england og så hvor godt det egentligt ændrede hans liv og forhold til sit misbrug.

Men kan godt være du skal prøve at søge nogle informationer om det evt spørge til det igennem nogle misbrugs eksperter osv, og så kan man da håbe at noget ligende kommer til at foregå i danmark nu da vi får et desideret forskningscenter til forskning i aminosyrer og proteiner.

Ellers kan jeg ikke se andet end at du nok skal have noget hjælp igennem en psykiatrer og få nogle værktøjer til at takle dine problemer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder da utrolig spændende. Tror lige jeg vil prøve at se om jeg kan finde flere oplysninger om denne behandling :D

assassin skrev:
Ellers kan jeg ikke se andet end at du nok skal have noget hjælp igennem en psykiatrer og få nogle værktøjer til at takle dine problemer.

Mht. Psychriater så er det hende jeg omtaler som min læge og det er hende der ik mener hun kan hjælpe mig med noget mod abstinenser og til at sove på før jeg er helt stoffri :?
Det giver ingen mening for mig, men det er de hun siger.

Titel:
Junior medlem

JA men det kan jeg fortælle dig at det også var:)

mener at det blev kaldt noget med aminoacid replacement terapy.

Ang. din læge og dine apstinenser, kan det godt være at personen har fat i noget rigtigt, fordi der er to aspekter i behandling af afhængighed, der er den medicinske og så er der det man kalder samtale terapi, og den første kan sjældent stå alene, når det gælder en person som er afhængig af et stof, eller med andre ord er der en meget stor cance for at personen bare vil erstatte afhængigheden af stoffet med et andet, og det er specielt når vi snakker hash, fordi selve dit problem skyldes mange gange noget psykisk ubalance, altså ikke en fysisk skade som er skyld i ubalancen i signalstofferne i hjernen, og selvom at et medikament vil afhjælpe dit problem vil de kun være midlertidigt, så derfor skal en psykolog eller en anden person som kan gribe dine problemer an og give dig nogle psykiske redskaber til til at takle dem på, og så kan det godt være at du må ligge søvnløs i lang tid(har skam selv prøvet det) og være irretabel, men gradvist vil din hjerne komme i balance og du vil gradvist få det bedre igen, samtidigt med at THC som har en delvist lang halveringstid, bliver nedbrudt i din krop, men igen lige så snart du tager en joint og du ikke er rask jamen så må du faktisk starte helt forfra, først når du har kunnet sove og alle dine psykiske og fysiske abstinener(ikke selve lysten den vil altid være der og kan ikke sammenlignes med en desideret abstinens) er væk og har været væk i 6-12måneder kan du begynde og ryge igen, men husk i et fornuftigt forhold ellers er du tilbage ved det gamle igen. Grunden til at du skal vente et godt stykke tid med at ryge noget igen er fordi selvom du ikke har abstinenser, er dine receptore ikke reguleret tilbage til normalen igen, og derfor vil du hurtigt kunne falde tilbage.

håber det kan hjælpe, hvis du ahr brug for at snakke med nogen sådan mere privet end et forum om problemerne, så skal du være velkommen til at skrive en PM med din msn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]