Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 feb 2008 22:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2007 19:00
Indlæg: 11
Goddag Psychedelia :)
Mig og min ven sad den anden aften og lavede en længere brainstorm og diskution, omkring groning af svampe, nærmere bestem cubensis, som vi vil starte på snarest muligt. Vi kom frem til at vi ikke ville afprøve PF-tek metoden først selvom den muligvis er nemmere for nybegyndere som os, da vi bare vil igang med noget som ikke kun er midlertidigt.
Så vi besluttede os for at bruge rugkerner i casings (al erfaring velkommen, både positiv og negativ)
Da jeg ikke lige har vores "ingrediens" liste ved hånden kan jeg ikke huske hvad vi ville bruge i substrate ud over rugkerner og lidt vermiculite. Og til casing ville vi købe færdig casing jord fra en butik.
Så her er en tegning af den grokasse vi ville konstruere til formålet.
Billede
1.
Ikke-gennemsigtig plastik kasse med låg (rullekasser).
2.
Vand til varmefordeling.
3.
25W Akvarievarmer til at holde temperaturen da huset vi vil gro i, ikke har en konstant temperatur.
4.
Hønsehegn til at holde akvarievarmeren og plastik kasserne adskilt.
5.
Stikdåse.
6.
Perlite til at holde luftfugtigheden på 100%
7.
Mørkekammer til groning af myceliet.
8.
Mycelium-glas.
9.
Lyskæde.
10.
Casings med svampe.
11.
Svampe gro kammer.

Så vil den erfarene groer nok sige "nej, nej NEJ! i kan da ikke sætte myceliums glasset ved samme temperatur som svampene!!!" Men jo, for vi sætter bare temperaturen til svampe gro's optimale temperatur, og bider i det sure æble at myceliet vil gro en smule langsommere.

Hvad syntes i?
Hul i hovedet eller genialt?
På forhånd tak for los svaros :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008 23:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Hah, så gik der Jørgen Leth i den :lol:

Jeg er ikke så kyndig med den slags grow så ka' desværre ikke gi' noget decideret kritik, men vil alligevel gi' jer props for kreativitet :wink: Hvis det kan lykkes er det jo et rimelig handy setup!! :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008 00:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
Jeg er helt vild med din tegning =)

:D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008 17:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ville det ikke være muligt at konstruere en normal incubator? Det er forholdsvis billigt at lave selv, og kræver bare tyve min i byen for de nødvendige materialer.

Du kunne enten købe en varmemåtte og så sætte en skotøjsæske på, eller også kunne du lave en incubator som jeg har, to kasse stillet oven i hinanden. Den nederste er fyldt med vand og et varmelegeme, mens svampene er i den øverste. Det er i mine øjne optimalt, hvis det skal være stealth.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008 19:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2007 19:00
Indlæg: 11
Jaspar skrev:
Ville det ikke være muligt at konstruere en normal incubator? Det er forholdsvis billigt at lave selv, og kræver bare tyve min i byen for de nødvendige materialer.

Du kunne enten købe en varmemåtte og så sætte en skotøjsæske på, eller også kunne du lave en incubator som jeg har, to kasse stillet oven i hinanden. Den nederste er fyldt med vand og et varmelegeme, mens svampene er i den øverste. Det er i mine øjne optimalt, hvis det skal være stealth.

Øhm undskyld det kan være jeg er lidt dum i dag, men er det ikke sådan cirkus hvad jeg har skitseret op? :) bortset fra jeg har udvidet den til også at have mørkekammer...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2008 18:55 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2007 19:00
Indlæg: 11
ønsker stadig meget gerne input fra jer gutter :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2008 23:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Sikkert. Men ville det ikke være bedre at have de to ting adskilt? Den store mængde fugt er nem nok at kontrollere i en boks for sig, men at kombinere de to er i mine øjne bare at give dig selv ekstra besvær.

Du vil komme til at slås lidt med de forskellige varmegrader - en incubator skal helst være omkring de 28 grader (30 er efter mine erfaringer optimalt, men da varme genereres når mycelie gror, er 28 nok bedst), mens rummet hvori dine svampe vokser sig store og flotte, helst skal være omkring de 22-24 grader.

Min optimale løsning, og måden hvorpå jeg klaskede to fluer med et smæk er at bruge min incubator som fodvarmer. Jeg har min incubator stående under mit computerbord - meget handy, og så holder det jo som sagt mine fusser varme. Tip top!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2008 05:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2005 19:02
Indlæg: 163
Flot tegnig ;).

Men jeg er enig med Jaspar. FC og inkubator skal være adskilt. De må hellere være uafhængige af hinanden. Varmemåtter og vandtætte varmekabler (m. termostat) er den optimale løsning. Du kan også spare lidt penge på el og holde temperaturerne på det perfekte niveau :idea: . Men det kan blive lidt dyrt at starte med.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team