Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 feb 2008 23:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Hej psy. Jeg ved ikke om det er det rette sted jeg poster, men jeg har haft et problem siden min kæreste slog op med mig. Og ja hun var sgu min ekstase. Men lige siden hun slog op, har jeg ikke følt mig sulten og selvfølgelig har jeg også følt mig langt nede.
Igår havde jeg det dårligt (kvalme og sløv) så lagde mig hurtig i seng. Dagen efter tog jeg op og trænede med min stadig lidt skadet skulder fra skiferien som jeg faldt på men jeg ville op og træne fordi det plejer at hjælpe på humøret. Men jo mere jeg trænede jo dårligere fik jeg det. Til sidst måtte jeg holde en pause og så skete det, jeg kunne spyttet der kom ude i kinderne som der plejer at komme når jeg kaster op. Jeg løber ud på toilettet og brækker mig.
Jeg har stadig ikke følt nogen trang til sult overhovedet jeg spiser minimalt fordi jeg har kvalme og har det så psykisk dårligt pga. min eks kæreste :cry: slog op med mig.

Så ville egentlig spørge om hvorfor at jeg ikke føler nogen trang til at spise? Og hvorfor har jeg kvalme? Er der andre der har haft det på den måde?

Jeg har aldrig haft det så dårligt med mig selv som jeg har lige nu. Jeg har prøvet at sige til mig selv: Shit happens life goes on, men det ser kun ud til at virke i 30 min før jeg ligger og tuder igen. Jeg har heller ikke lyst til sex eller noget i den stil.

Hvis en admin vil flytte tråden eller slette den fordi han ikke synes den er relevant har han selvfølgelig ret til det.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2008 23:56 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Du er deprimeret ad helvede til... sådan kan det desværre gå engang imellem. Jeg tror at din manglende appetit er med til at sætte en ond spiral igang, da du ikke får ny næring og energi til dig selv. Det siger sig selv at det er en dum idé at træne fysisk hvis ikke du har indtaget den fornødne energi dertil.

Har du nogen du kan/har lyst til at snakke med omkring hvordan du har det?

Og ellers er mit bedste råd nok at lade det gøre så ondt som det skal. Sørg for at du har tid til at mærke efter hvordan og hvorfor du føler som du gør. Jeg ville desuden holde igen med rusmidler indtil jeg var lidt mere ovenpå, men folk har forskelligt temperament og hvis du har brug for at drikke dig i hegnet sammen med nogle gode venner eller lignende er det sikkert også helt fint.

Det kan være hårdt når et forhold afsluttes så pludseligt, men din reaktion tyder på at du har gjort dig afhængig af hende og det er en følelse du bliver nødt at gøre dig fri af. Min erfaring siger mig at det i de fleste tilfælde er en langtfra optimal måde at interagere med andre mennesker på. Husk at du var single engang og (forhåbentlig) ikke sad og tudede hver aften af den grund.

Op på hesten :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008 00:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jan 2008 00:43
Indlæg: 263
Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Grunden til at du ikke spiser er simpelthen bare en dårlig psykisk tilværelse, ved ikke hvad der ellers er at svare. Du bliver nødt til at fortælle dig selv at du bare SKAL spise, om du så kaster det op igen eller ej, spis spis spis.

Men vi kender udemærket godt dit tilfælde, det gør ondt, virkelig ondt, men det bedste der er at gøre at at stortude til du bliver helt dehydreret, det er bedst at få det ud istedet for at gå rundt og undertrykke det.

Ring til en ven du stoler rigtig meget på, og bed ham om at komme over og snakke, drik nogle øl og flæb derudad!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008 10:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Har fået snakket med en af mine gode venner nu. Og det hjalp og jeg har også glædet mig til på lørdag da vi skal ud og spille paintball i sverige på lørdag sammen med en masse andre jeg ikke kender. Tror det bliver kanon!

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Senest rettet af Puny_pete 26 feb 2008 12:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008 11:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Din kvalme kan selvfølgelig også skyldes, at du har fået noget mave-halløj samtidig med at du er nede. Spis noget skåne-kost. Frugt, havregrød og den slags, og så gå hellere nogen ture, frem for at tage i motionscenter. Det frisker også tankerne op.

God bedring!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008 00:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2007 16:27
Indlæg: 415
Tal med din læge er 100% sikker på han/hun vil hjælpe dig på rette vej, jeg har virkelig fået så meget hjælp af at få hjælp af mine længe nu snakker jeg så jævnligt med min psykolog og min social rådgiver og får SSRI og kan virkelig mærke det har hjulpet :-) !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008 01:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg synes det er en meget almindelig forekommende ting at uforløst kærlighed fucker med appetit og sexlyst samt i nogle tilfælde søvn. At blive fysisk syg og have kvalme/opkast er hellere ikke ukendt for mig. Jeg priser mig personligt lykkeligt for at jeg pt oplever nogle af disse symptomer i en mild grad pga en pige jeg netop har mødt på min arbejdsplads.
Jeg finder at det er tegn på en stærk kærlighed, at det så i dit tilfælde opstår fordi at et forhold er slut, gør det selvklart til en ikke videre behagelig oplevelse, men som Andreas skriver så gælder det om at leve smerten igennem, og ellers få noget kost indenbords på trods af at kroppen ikke selv beder om det.
Og ja hold igen med rusmidlerne, det har en tendens ( i hvert fald for mig) til at forstærke disse symptomer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008 12:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Tak for støtten alle sammen, jeg tager ikke stoffer. Ryger kun hash en sjælden gang og så drikker jeg ellers fordi jeg føler ikke jeg helt klar til alt det andet endnu. Jeg har kun prøvet dxm,hash og alkohol. Men synes jeg har det noget bedre end jeg havde for de dage siden det nu skete. Og appetiten og sexlysten er så småt begyndt at vænne lidt tilbage. Men dog ikke som det var før i tiden hvor min appetit var enorm og spiste næsten hele tiden. Men tiden heler jo alle sår! Så jeg er sikker på at jeg nok skal komme ovenpå igen :)

Dog synes jeg en smøg er dejlig at ryge en gang imellem i disse dage. Men ellers bruger jeg ingen form for midler til at komme ovenpå igen.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Senest rettet af Puny_pete 27 feb 2008 16:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008 15:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Puny_pete skrev:
Tak for støtten alle sammen, jeg tager ikke stoffer. Ryger kun hash en sjælden gang og så drikker jeg ellers fordi jeg føler ikke jeg helt klar til alt det andet endnu. Jeg har kun prøvet dxm,hash og alkohol. Men synes jeg har det noget bedre end jeg havde for de dage siden det nu skete. Og appetiten og sexlysten er så småt begyndt at vænne lidt tilbage. Men dog ikke som det var før i tiden hvor min appetit var enorm og spiste næsten hele tiden. Men tiden healer jo alle sår! Så jeg er sikker på at jeg nok skal komme ovenpå igen :)

Dog synes jeg en smøg er dejlig at ryge en gang imellem i disse dage. Men ellers bruger jeg ingen form for midler til at komme ovenpå igen.

Det er nu ikke sandt. Erkendelse er ydest vigtigt. Ikke kun i psykiske problemer såsom kærestesorger, men også ved reel sygdom.
Derudover hedder det heler, og ikke healer. Det er to vidt forskellige ting, men jeg tør ikke fluekneppe det yderligere, ellers kommer Cubensis efter mig igen! :D :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008 16:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Undskyld and, men jeg kan ikke lade være med at grine over det der indlæg. Er du sindsyg en omgang flueknepperi :lol:

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008 18:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Puny_pete skrev:
Undskyld and, men jeg kan ikke lade være med at grine over det der indlæg. Er du sindsyg en omgang flueknepperi :lol:


Homer Simpson skrev:
You laughed, I'm off the hook!


Flueknep eller ej; det er rigtigt. Det har selv taget mig over et år at komme helt over en kæreste, simpelthen fordi jeg hele tiden skubbede det til side. Havde en kæreste imens, så alt var jo fjong! :roll:
Denne førstomtalte kæreste var faktisk lidt af en "illusion" de sidste måneder, også grundet nærmest psykisk neglekt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008 12:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 nov 2007 15:50
Indlæg: 49
Jeg har prøvet præcis det samme.. For et halvt år siden, slog min kæreste også op med mig.. Jeg kunne heller ikke spise eller noget som helst, ligesom du har beskrevet.. Men bare rolig.. Det går over efter noget tid. Jeg er helt oven på igen, og har fundset ny livsglæde... Men bare sørg for ikke at være alene, hyg dig med vennerne..

Skal lige siges at jeg brugte tjald til at blive glad, for ligesom at dulme smerterne.. Kan ikke anbefales, men nu er jeg stoppet med Hashen og jeg er stadig glad...

held og lykke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008 20:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Har ikke tager nogen form for rusmiddel i 4 uger. Men skal nok drikke samme med vennerne i weekenden, det eneste "nydelsesmiddel" jeg har brugt til at komme lidt ovenpå igen er smøger. Men jeg føler mig temmelig frisk igen nu efter 1 månedes tid.

Tak for støtten alle, tak til "den daglige hjertevarmer tråd" og tak til den tur i skoven jeg gik for 1 uge siden hvor jeg så den flotteste solnedgang jeg hidtil har set. Og 5 min. senere kom der nogen dådyr løbende forbi mig.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008 20:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 mar 2004 23:24
Indlæg: 189
Ville egentlig bare sige, efter at ha fulgt med i tråden, at det er dejligt at se du er nogenlunde ovenpå igen :D Det Varmer :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team