Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 mar 2009 10:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey!

Så der var nogle kloge hoveder inde, omkring computere. Så vil da lige prøve lykken her :)

Har en Fujitsu-Siemens bærbar som pludselig skriver "Lydoutputenhed ikke installeret", nede i ikon linjen. Mit spørgsmål er så, kan nogen hjælpe med at finde en driver, opdatering eller hvad der skal til?

Det er en Fujitsu Siemens Amilo, med Vista! :cry: :?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 11:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Google dog fejl-meddelelsen! :sucks:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det har jeg prøvet, desværre uden held :cry:

Jeg har fundet nogle links, med drivere og opdateringer som skulle løse problemet, men det hjalp ikke.
Så ville lige høre om der var nogle som ku' hjælpe eller havde haft samme problem .. :)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 11:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Har en ven som havde samme problem, men kan sku ikke lige huske hvordan det var at vi løste det hehe :D

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 12:28 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Gå ind i enhedshåndtering og finde din lyd enhed og se egenskaber på enheden. Der burde stå hvad fejler er og hvorfor den ikke kan installeres. Prøv evt. og slet hele enheden i enhedshåndtering og tilføj den igen, hvis den virker burde Windows selv finde drivere på din computer og installere det. Eller så må du igang med en komplet reinstallation. Og hvis det så stadig ikke har løst det så skal du have sendt den til reparation da det så nok er lydkortet der er brændt af.

Arbejder selv med og reparerer bærbære computere :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 12:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det var godt nok mærkeligt, først skrev den jo "lydoutputenhed ikke installeret". Så tænkte jeg bare lort, kigger på det senere, og smækket den sammen så den gik i standby.

Da jeg så åbnede den her igen, skrev den det ikke, og vupti lyden var på igen. Underligt!?!
Vista er og blir' noget fucked pis!

Ketasmølf, ved du noget om hvorfor den har gjort det?

Tak for svarene ellers .... ! :)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 12:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Eller det vil sige, at lyden ikke helt er kommet igen. Der er lyd, men det lyder som om at man holder hånden for højtalerne, som om lyden ikke kan komme rigtigt ud ??!

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 15:11 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Nej det kan være flere ting som er skyld i det. Men som regel er det et driver problem. Vil andbefale at reinstallere hele maskinen og så opdatere dine lyd drivere til slut. Det burde løse problemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 16:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Қeta-Smølfen skrev:
Nej det kan være flere ting som er skyld i det. Men som regel er det et driver problem. Vil andbefale at reinstallere hele maskinen og så opdatere dine lyd drivere til slut. Det burde løse problemet.


Jeg kan simpelthen ikke fatte du arbejder med computere og kan give sådan et råd!!!!!

Find det præcise navn på dit lydkort, derfra kan du finde en driver. Det har hver evig eneste gang kunne gøre det for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 17:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Okay tak portuz. Vil sige at reinstallere hele maskinen, lyder i mine øre som et for stort indgreb for et så "lille" problem.
Men finder ud af hvad lydkortet hedder, og så henter en driver :) Må vel kunne gøres på Siemens egen side..

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 17:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har nu prøvet at søge efter opdateringer på nettet+computeren, men jeg har allerede den nyeste.

Jeg opdaterede den ved at højreklikke på Denne computer - Enhedshåndtering - højre klik på lydkort, og søge efter opdatering.

Men lyden er jo stadig ikke god, og jeg har den nyeste, så hvad gør jeg så? :/

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 17:52 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Portuz skrev:
Қeta-Smølfen skrev:
Nej det kan være flere ting som er skyld i det. Men som regel er det et driver problem. Vil andbefale at reinstallere hele maskinen og så opdatere dine lyd drivere til slut. Det burde løse problemet.


Jeg kan simpelthen ikke fatte du arbejder med computere og kan give sådan et råd!!!!!

Find det præcise navn på dit lydkort, derfra kan du finde en driver. Det har hver evig eneste gang kunne gøre det for mig.


Netop fordi jeg arbejder med at reparere computere kan jeg give sådan et råd. For det er sådan set vores løsning på halvdelen af de maskinen vi laver. En reinstallation løser altid de fleste fejl og det er en go' måde at udelukke fejl på. Og vi reinstallere kundernes computere uden at blinke da det er den nemmeste og hurtigste måde at udelukke fejl på.

Men ja det er måske lidt voldsom for de fleste brugere at reinstallere hele sin maskine, men så er det heller ikke slemmere. På langt de fleste bærbare kan man blot køre en recovery som tager en halv time at køre og så er maskinen ellers tilbage til fabriks standart og alle drivere er installeret og virker som de skal. Og virker det så stadig ikke efter en reinstallation kan man så konstatere at det er en hardware fejl der er skyld i problemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 17:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Bl0dpump skrev:
Okay tak portuz. Vil sige at reinstallere hele maskinen, lyder i mine øre som et for stort indgreb for et så "lille" problem.
Men finder ud af hvad lydkortet hedder, og så henter en driver :) Må vel kunne gøres på Siemens egen side..


Find din egen spand på deres hjemmeside og fortæl hvilket lydkort du har i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 18:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2008 18:23
Indlæg: 18
Geografisk sted: Sjælland
prøv at lave en system gendannelse til dagen før det skete virkede på min.. det skete på min da jeg intallerede den nyeste driver. samme med dig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 21:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Jeg har netop reinstalleret en fujitsu siemens computer. På deres hjemmeside har de et support afsnit, der kan man skrive sin computers serienummer ind. Derefter ryger man ind til en oversigt over alle drivere i netop din computer. Derfra er det så bare at hente dem fra siden og installere dem..

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2009 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kan godt være det lyder total n00b, men hvordan finder jeg ud af hvilken Amilo min præcis er?
Kan se på Siemens hjemmeside at der findes mange forskellige. Flere Serier osv.

Har ikke kassen til præcis denne bærbar, da det er en jeg har fået. Så kan ikke se det der.

Kan jeg tjekke det på computeren et sted? Har været inde i Kontrolpanel - System. Og Enhedshåndtering. Der kan jeg ikke finde noget.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2009 18:37 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Kig i bunden af computeren. Der burde stå hvilken model det er. Og så skriver Pivo_Cerveza du bare kan indtaste dit serienummer på deres hjemmeside. Dit serie nummer finder du også i bunde af maskinen ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2009 21:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nårh ja, selvfølgelig ... ! Tror ikke jeg er helt frisk idag da! :P
Men tak for det, jeg skriver lige ID Og navn ind og finder en driver, hvis det ikke virker, smider jeg nok lige en post mere :)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team