Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 dec 2011 00:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2010 17:05
Indlæg: 162
Geografisk sted: Kbh
Ja sagen er jeg er smertepatient, så jeg for oxycontin dagligt.
Men lige i dette øjeblik sidder jeg med grotesk mange smerter og har før haft god virkning af Buprenorphin (eks subertex /suboxone)/ Temgesic (fået lidt i tidernes morgen)

Men jeg menes at kunne huske at subertex og morfin var no-go, men gælder det også med oxycontin?
pt vil jeg bare gerne have smerterne lidt ned uden at skulle bruge hele natten med hovedet i wc'et hvis det skulle modvirke.

Er i fast behandling med oxycontin/oxynorm som sagt, men var jeg ikke i "tidens morgen" så jeg aner faktisk ikke om jeg kan tage de to ting samtidig?

Nogen af de kloge hoveder der ved om det er forsvarligt nok?

- FrkFin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2011 01:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
subutexen modvirker effekten af oxycontinen og kan ende med at give dig abstinens symptomer samme som med morfin...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2011 01:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2010 17:05
Indlæg: 162
Geografisk sted: Kbh
Ok, det jeg var nervøs for, tænkte bare at måske pga det var dagligt jeg fik det andet og det netop ikke var "ægte" morfin men morfin-ligende der kunne være forskel.
Men tak, så skal jeg ikke prøve - abstinenser nej tak. Tankebanerne går i hvad pokker jeg så skal gøre...
Findes der noget muskel afslappende middel der ikke er gigt-medicin, alkohol, klorzoxazon og ikke stesolid... mere lægerne er ikke glade for at udskrive sidste nævnte og de andre ting kan jeg ikke tåle:/

Ved det var total emneskift men hænger sammen med mine smerter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2011 18:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hej
Carisoprodol er muskelafslappende og kan vist også potentiere opiater. Jeg ved ikke om det forhandles i Danmark, men det kan du jo nok finde ud af på medicin.dk
se http://en.wikipedia.org/wiki/Carisoprodol

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2011 23:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2010 17:05
Indlæg: 162
Geografisk sted: Kbh
Ja somadril (ikke?)... men så vidt jeg ved kan det ikke fåes i dk mere? Har fået det mange år tilbage, kan se det kan købes online osv men jeg stoler ikke på alle de sider og vil nu helst have min egen læge tager sig sammen. Kan jo ikke gøre for jeg ikke kan tåle klorzoxazon:/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2011 17:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Phenibut er også muskelafslappende samt angstdæmpende og det kan købes som kosttilskud over nettet. Dosen skal nok bare tilpasses efter mængden af opioid ellers kan der opstå kvalme og svimmelhed.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2011 19:17 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Promethazin skulle også potentiere oxycodon. Jeg har en tvillingebror der har prøvet det og han synes det virker. Det modvirker også evt. kvalme. Det kan købes i håndkøb.

Paracetamol skal heller ikke undervurderes sammen med oxycodon. Min tvillingebror har også prøvet det og synes det virker.

Subutex har lav smertestillende effekt sammenlignet med oxycontin.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2011 20:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2010 17:05
Indlæg: 162
Geografisk sted: Kbh
Hey igen

Tak for svar, promethazin er i skuffen, men gør mig noget omtåget og har ingen kvalme da det er "normal" dosis, pinex bliver taget ved siden af, Phenibut har jeg overvejet men hvad er reglerne for det hvis det bestilles over nettet?
Spørger måske dumt men kan jeg ikke få lægen til at ordinere det i dk eller ligende? Jeg kender ikke så meget til phenibut bare hørt man kunne blive "afhængig" af det :roll:
Tænker bare hvis det er et kosttilskud, så kan det måske fåes på recept ligesom L-Tryptofan i 500mg ( a la 5-htp) er det ens med phenibut?

Grunden til jeg spurgte med subertex var pga meningsløse høje smerter, men skyldes til dels mine opstået muskel spændinger. Så søger noget muskel afslappende, hvilket vist er lidt svært da alle læger siger klorzoxazon til mig (reagere meget ubehageligt på) og eneste andet jeg kender til er diazepam :?

Mine sovepiller imozop har den "bivirkning" at afslappe lidt, men intet sammenlignet med diazepam. Og ja ja ved det er fordi det er benzo'er og alt det med GABA-receptorer. Vil dog sige jeg oplever kæmpe forskel på benzodiazepiner, Tafil og Rivotril hjælper slet ikke på muskel-spændinger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2011 20:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2010 17:05
Indlæg: 162
Geografisk sted: Kbh
Forresten nogen der ved om Carisoprodol (Soma) kan købes på et normalt apotek i USA uden recept? Evt hvad er reglerne hvis det ligger i kufferten (på hjem vejen)/ evt man sender det med posten derover fra? Kan ses det godt kan købes på hjemmesider men tænker det ville være en del lettere hvis man bare kunne hente det? Men kan ikke finde svar på det nogen steder....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2012 22:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2012 13:06
Indlæg: 9
Får oxycontin 40mg fra lægen, men det er ikke tilstrækkelig.. Hva gør man?? Forslag


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2012 23:29 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Frk Fin: Metadon har en bred effekt på smerter og virker afslappende (men det ved du sikkert).

Det lyder måske ekstremt, men du er ude i nogle heftige overvejelser og din nuværende medicinering er tydeligevis ikke optimal. I stedet for at kombinere en masse kan det være, at metadon i rigelig dosis kan gøre det bedre og mindre skadeligt.

Det samme råd til dig fazionary.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2012 18:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2010 17:05
Indlæg: 162
Geografisk sted: Kbh
Selvom noget er en gammel tråd, kan det sagtens have relevans endnu ;)
- Jeg ved det var nogen heftige overvejelser og pt synes jeg kun min egen læge og jeg kan finde lappe løsninger, ventetiderne på smerteklinikerne er lange.
Skal dog siges jeg ikke hopper rundt og "prøver" at være min egen doktor, jeg havde det enormt skidt da jeg oprettede tråden, er senere blevet sat op i dosis - men håber snart jeg kan få mere stabil vejledning. Det andet er uholdbart :/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team