Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 jan 2012 09:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Hey ville bare lige høre om der er en grænse for hvor væk man kan blive på hash? Der er jo ikke noget der stopper en for at ryge 10 gram ud i et (måske en del ubehag), men kan man bare blive skævere og skævere? Så hvis man røg en joint hver 10. minut, kunne man jo være helt væk inden 2 timer!!!

Hvor meget fylder et gram hash ca. - ved godt det afhænger af kvali osv. men har søgt og søgt på nettet og
jeg tror jeg har en ide om det. Nogen der evt. kan tage et billed af et gram ved siden af en linial? Eller nogen der kan forklare hvor meget sådan et gram fylder i forhold til en centicube?
Fylder et gram ikke sådan ca. en tommelfinger negl, hvis den er okay flad?
Please lad være med at hate!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 10:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Køb en vægt, køb noget ryger, vej dig frem til et gram og så ved du det. Med henhold til hvor meget hvor du kan ryge tror jeg det er ret individuelt, i modsætning de fleste andre rusmildler kan du ikke få en dødelig overdosis hash. Så tror kun det er dine lunger der sætter grænser, og til dels tolerance. Tror du på et tidspunkt du vil være for skæv til at ryge mere, få det ekstremt dårligt, hoste lungerne op eller falde i søvn.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 10:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2012 00:16
Indlæg: 218
Geografisk sted: Udendørs
Hey. Jeg har også røget en del, men jeg har aldrig gået op i hvor meget jeg putter i min pind. Det tager jeg lidt på gefühl.
Hvis du går så meget op i hvad det vejer osv, så vil jeg nok anbefale at købe dig en vægt. :whogives:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 10:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Det med at blive skævere og skævere er lidt svært at forklare. Har oplevet mange gange, hvor jeg vidst har ramt mit limit for skæv jeg kan være uden at falde i søvn.
Men imodsætning til alkohol har jeg ikke oplevet at jeg kunne ryge mig til noget, der ligner den måde man er på, når man fx er tæt på udpumpning. (hvis det altså gav mening).
Tror det er svært at få sig selv til at ryge en pind hvert 10. minut.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 13:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Tak for svarene :)
Det første spørgsmål angående hvor skæv man kan blive, er bare af nysgerrighed - spændene svar man får!
Det med hvor meget et gram fylder, er stillet da jeg ikke stoler på min pusher, og jeg gerne vil have en god ide om hvor meget 1 gram er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 13:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Så skaf en vægt, alt andet ender jo bare med rent gætteri.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 14:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Tror altså også en vægt er løsningen.
Tror din pusher griner lidt af dig, hvis du kommer ned og siger at du har målt dit hash på en lineal, og at han har snydt dig.
Du kan få digital vægte på ebay til et godt stykke under 100,- Så hvad med at springe tjalden en weekend over, så har du råd til sådan en?

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 14:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Tror ikke min mor bliver glad for at jeg køber en digital vægt, især ikke efter at min klasselære + min dansk lære har skrevet hjem pga. mistanke om at jeg ryger..... Men det behøver min pusher jo ikke vide;
"Jeg vejer det når jeg kommer hjem, og hvis der er under 1 gram, finder jeg en ny pusher!!" :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 14:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Måske du så skulle stoppe rygning indtil du er lidt ældre?

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 14:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
Øjemål på hash er noget man lærer med tiden, har siddet med et par kammerater et par gange, og forsøgt at gætte på vægten på en klump, for så at veje efter, og se hvem der var tættest :P

I stedet for at fortælle dig, at du skal købe en vægt, så vil jeg svare på det, du rent faktisk spørger om. Hvis man endelig skal sammenligne en almindelig ryger med fx. en centicube, så vil jeg nok sige, at den fylder lidt over, måske omkring 1,2 centicubes. Det er dog svært at sige... Kig efter en vægt i skolens fysiklokale næste gang, men se dig over skulderen.

Og nu hvor du i øvrigt er her, regyr, prøvede du så jenkem?

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 15:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Der er en grænse for hvor meget dine lunger kan optage.

Ryger du første gang får dine lunger et lag på indersiden. Næste gang et nyt lag osv osv. Og jo flere lag der kommer på jo mindre vil blive optaget. så nyd den første joint, den vil rent effektmæssigt være den bedste sådan rent teknisk.

Som nogen har sagt er det nok en god ide om at vente til du bliver ældre med at ryge fast. Går du i folkeskole stadigvæk og bor hjemme er det en rigtig dårlig kombo. Du skriver selv din lærer har mistanke, har de først det vil dine forældre også have det. og chancerne for at du bliver opdaget er massive.

Overvej det engang. Er det, det værd ?

OG jeg vil samtidig på det kraftigste opfordre dig eller nogen andre tilat lade være med at stjæle. Det kommer der aldrig noget godt ud af i længden. Og så på din skole hvor du i forvejen har problemer. Nej nej. Deres vægte er som regel enten gamle og viser forkert eller ikke særligt mobile. Du kan købe en på ebay for 100 kr med fragt. Ikke rigtigt værd at blive tyv for det.

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 16:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2011 16:50
Indlæg: 48
Geografisk sted: Syd for København
regyr skrev:
Tror ikke min mor bliver glad for at jeg køber en digital vægt, især ikke efter at min klasselære + min dansk lære har skrevet hjem pga. mistanke om at jeg ryger..... Men det behøver min pusher jo ikke vide;
"Jeg vejer det når jeg kommer hjem, og hvis der er under 1 gram, finder jeg en ny pusher!!" :D

Tror du dine lærere samt forældre tager det op som et problem for at straffe dig eller for at hjælpe dig?. Få lige kickstartet din nødeskal og prøv at reflektér over det du har gang i..

De spørsmål du stiller samt den måde du formulerer dem på får mig til at tro du er alt for ung til at ryge, og ALT for ung til også selv at skaffe sådanne sager.. Det er endda sikkert også dine forældre penge du står og fyre af, not smart.. Jeg foreslår du skære ned på jointsne, eller endnu bedre, fuldstændig stopper til du er blevet lidt ældre.. Du har massere af ungdom tilbage og du skal sku nok finde lejligheder senere i livet til at nyde en pind.. Men lyt nu til det dine medmennesker siger og følg deres råd - de prøver at hjælpe dig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 16:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Jeg har hverken tænkt mig at købe eller stjæle en sådan vægt.
Tak for jeres reminder om min alder.
Nej jeg fik ikke prøvet jenkem. Jeg havde lavet flasken klar, og den havde stået i fem dage, men da jeg så skulle prøve lortet, var det sgu for ulækkert...
Jeg tror helt klart at mine lærere skriver hjem til mig, fordi de skal. De er vist ret ligeglade med om jeg ryger eller ej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 16:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
hvis det indtages oralt, når du til et punkt hvor du bare går kold, ligemeget hvad cirka.
har selv nået mit limit, på hvor skæv jeg kan blive ved rygning.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 16:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
OG jeg vil samtidig på det kraftigste opfordre dig eller nogen andre tilat lade være med at stjæle. Det kommer der aldrig noget godt ud af i længden. Og så på din skole hvor du i forvejen har problemer. Nej nej. Deres vægte er som regel enten gamle og viser forkert eller ikke særligt mobile. Du kan købe en på ebay for 100 kr med fragt. Ikke rigtigt værd at blive tyv for det.


Oh shit, jeg mente ikke at han skulle nakke en, men at han kunne låne den, hvis chancen bød sig. ;)

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 17:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
OG jeg vil samtidig på det kraftigste opfordre dig eller nogen andre tilat lade være med at stjæle. Det kommer der aldrig noget godt ud af i længden. Og så på din skole hvor du i forvejen har problemer. Nej nej. Deres vægte er som regel enten gamle og viser forkert eller ikke særligt mobile. Du kan købe en på ebay for 100 kr med fragt. Ikke rigtigt værd at blive tyv for det.


Oh shit, jeg mente ikke at han skulle nakke en, men at han kunne låne den, hvis chancen bød sig. ;)


Låne og hvis chancen byder sig hænger ikke helt sammen. Tror godt du ved at skoler ikke tillader eleverne at låne dyrt udstyr med hjem. Men ikke flere opfordringer til tyveri vel..

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 17:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
OG jeg vil samtidig på det kraftigste opfordre dig eller nogen andre tilat lade være med at stjæle. Det kommer der aldrig noget godt ud af i længden. Og så på din skole hvor du i forvejen har problemer. Nej nej. Deres vægte er som regel enten gamle og viser forkert eller ikke særligt mobile. Du kan købe en på ebay for 100 kr med fragt. Ikke rigtigt værd at blive tyv for det.


Oh shit, jeg mente ikke at han skulle nakke en, men at han kunne låne den, hvis chancen bød sig. ;)


Låne og hvis chancen byder sig hænger ikke helt sammen. Tror godt du ved at skoler ikke tillader eleverne at låne dyrt udstyr med hjem. Men ikke flere opfordringer til tyveri vel..

Han mente, at regyr skulle veje sit hash i skolen på deres vægt. Ikke at han skal have den med hjem. Det var derfor han skulle se sig over skulderen ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 18:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 apr 2011 17:40
Indlæg: 138
Citat:
Låne og hvis chancen byder sig hænger ikke helt sammen. Tror godt du ved at skoler ikke tillader eleverne at låne dyrt udstyr med hjem. Men ikke flere opfordringer til tyveri vel.


Jeg tror egentligt bare at han mente at drengen kunne smide klumpen på vægten mens læreren ikke kigger, men det synes jeg nu heller ikke er ret smart. Efter min mening skal man helt lade være med at have den slags på sig mens man er i skole af flere forskellige årsager. Specielt på tekniske skoler er det dumt, da de fleste efterhånden er begyndt at få regelmæssige besøg af narkohunde. Alene i den her uge er der 10 mennesker på mekanikker uddannelsen i Århus der er blevet udpeget af hunden, og som derfor har modtaget en advarsel!

Edit: Jeg var lige lidt langsom om at svare, og blev derfor overhalet indenom. :lol:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 19:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2006 14:24
Indlæg: 229
Geografisk sted: midtjylland
Det at du seriøst har overvejet jenkem, viser at du er for langt ude. Tag dig dog sammen dreng!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 19:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jan 2012 16:20
Indlæg: 2
Jeg foreslår du får dig en pålidelig dealer, og hvis det skal være nu du skal nyde den grønne magi vil jeg foreslå du starter ud med rent pot og ikke hash klumper som enten kan være blandet op med skidt og lort og sammetidig blandet op med tobak.

Angående indtagelse af det oralt ville også være en god idé hvis du er ny indenfor emnet, bare husk at din krop har et limit og det er ikke sikkert du kan mærke rusen med det samme.

Men jeg er enig med de andre inde på denne tråd, lyt til dine medmennesker, de er her for at hjælpe dig.

- B-Rabbit :peace:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team