hey ville bare lægge det her ud så alle kan se at manden med de vilde udtalelser er på gaden igen og skaber ravage her er det foran alle tv2 19:00 nyhedernes seere
det er godt nok skidt at ham cutter han fucker så meget op retorisk og på hans argumentations måde det holder bare ikke
Jeg synes nu ikke hans argumenter fejler det store - formidlingen kan imidlertid diskuteres naturligvis.
Jeg må sige at jeg kun kan være imponeret over Cutters ildsjæl, og det må man respektere ham for. Om det gavner det politiske synspunkt i den brede befolkning, at han stiller op i dagens interview tvivler jeg på, men man var ihvertfald godt underholdt. Lidt klipning kunne have klædt indslaget, for Cutter formår rent faktisk at komme med nogen gode pointer.
synes han holder det pænt i forhold til hvad der ku være sket, men han udviser jo fuldstændigt den steriotype ryger som alle tror vi er, den måde hvorpå han siger at unge mennesker vælger at sælge hash fordi de ikke kan finde jobs osv er jo meget godt argument, men så begynder han med at kærlighed til allle der sælger hash, og fortsætter med at sige at han er ligeglad med om han støtter bander og det ene og andet og det er jo der den går helt galt.
Han kommer med et par brugbare punkter, men hans måde at formulere sig på er ikke ligefrem særlig diplomatisk - helt enig
Brug og misbrug er to meget vidt forskellige ting, og gør man hash lovligt vil det sådan set sige at man legaliserer misbrug af hash samtidig. Misbrug af hash fører ikke til noget særlig godt, det kan vi sikkert hurtigt blive enige om, - men hvorfor kan vi så drikke os i hegnet med bajere og sprut? jamen, kort sagt .. fordi det er lovligt! men hvorfor så ikke også bare legalisere hash?! og *mit* svar på det: Fordi det ville have for store samfundsmæssige konsekvenser! Bajere og sprut er NOK som udgifter for samfundet, vi behøver ikke flere udgifter... Desuden, ikke nok med at der er flere som vil stifte bekendtskab med at være skæv, vil flere ved en legalisering ende med et misbrug og derfor vil antallet af deciderede psykoser også stige - og i sidste ende ligge samfundet til last i den periode af vedkommenes liv - og hvem siger de eftervirkninger som bliver påført af at ryge hash ikke ender med at invalidere personen resten af livet (et "evigheds trip").
Der er en grund til at det er et ulovligt rusmiddel. Og efter min mening burde det forblive ulovligt. Bare fordi mange gør brug af det, betyder det jo ikke at det ligefrem at man bør legalisere det (læs ovenfor for begrundelse).
Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13 Indlæg: 2690 Geografisk sted: over stok og sten
Fuuuuuck en knallert man....
Citat:
og vi har også ret mange unge der ikke kan finde et job, og hvis de kan finde en tilværelse som hashimportøre så bliver jeg lykkelig, så er de mine helte
Citat:
hej cutter ? har du en klump... jamen det har jeg, hvor meget koster den- øøøøh... den kan være gratis ?
Citat:
om de ryger hash eller sniffer kokain eller kun drikker bajere- det skal være op til dem det er deres valg, de skal guide dem, være diplomatiske, skabe en husfred, og i skal ikke give mig skylden for at det ikke kan lade sig gøre i jeres hjem, det kunne det heller ikke i mit hjem men det kan det i Amalies hjem
........... jeg tror ikke engang han selv er klar over hvad han egentlig siger... han har vist brug for hjælp.
_________________ Because Im a faggot alright Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?
Brug og misbrug er to meget vidt forskellige ting, og gør man hash lovligt vil det sådan set sige at man legaliserer misbrug af hash samtidig. Misbrug af hash fører ikke til noget særlig godt, det kan vi sikkert hurtigt blive enige om, - men hvorfor kan vi så drikke os i hegnet med bajere og sprut? jamen, kort sagt .. fordi det er lovligt! men hvorfor så ikke også bare legalisere hash?! og *mit* svar på det: Fordi det ville have for store samfundsmæssige konsekvenser! Bajere og sprut er NOK som udgifter for samfundet, vi behøver ikke flere udgifter... Desuden, ikke nok med at der er flere som vil stifte bekendtskab med at være skæv, vil flere ved en legalisering ende med et misbrug og derfor vil antallet af deciderede psykoser også stige - og i sidste ende ligge samfundet til last i den periode af vedkommenes liv - og hvem siger de eftervirkninger som bliver påført af at ryge hash ikke ender med at invalidere personen resten af livet (et "evigheds trip").
Der er en grund til at det er et ulovligt rusmiddel. Og efter min mening burde det forblive ulovligt. Bare fordi mange gør brug af det, betyder det jo ikke at det ligefrem at man bør legalisere det (læs ovenfor for begrundelse).
For det første, undersøgelser fra lande med en mere lempelig narkotika politik, såsom Holland og Portugal, viser at antallet af misbrugere er dalet siden afkriminaliseringen, gider ikke finde en kilde til dig, det burde snart være common knowledge.
For det andet,, der findes cannabis-inducerede psykoser som både kan være midlertidige og permanente, men lad være med at kalde det et "evighedstrip", det er en elendig skræmmeretorik fra fordums tid og det har intet hold i virkeligheden.
For det tredje, cannabis har været brugt som rusmiddel i flere tusind år, det blev gjort ulovligt på et falsk grundlag - jeg foreslår at du ser et par dokumentarer om sagen f.eks. The buisness behind getting high og den danske Kampen om hampen. Klippet her er fra førstnævnte:
_________________ "Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna
Om vi nogensinde bliver enige, er i det store hele skide ligemeget. En spade er en spade, og hash er en samfundsmæssig lort. En klods om benet som ikke burde være der på ligefod med andre rusmidler der skaber kaos.
For det andet,, der findes cannabis-inducerede psykoser som både kan være midlertidige og permanente, men lad være med at kalde det et "evighedstrip", det er en elendig skræmmeretorik fra fordums tid og det har intet hold i virkeligheden.
Du er velkommen til at kalde det for "cannabis-inducerede psykoser", men i min hverdag kalder jeg min diagnose: paranoid skizofreni, for et evigheds trip - som udelukkende er fremkaldt af et misbrug af hash/cannabis/ryger/tjald/grøn .. Skræmmeretorik og intet hold i virkeligheden? stop nu bare.. det er formentlig ikke dig som føler det som en belastning at høre stemmer, se syner eller generelt bare har det rent ud sagt af helvede til når det er du undlader at tage din medicin?! (være afhængig af daglig medicinering)
Om vi nogensinde bliver enige, er i det store hele skide ligemeget. En spade er en spade, og hash er en samfundsmæssig lort. En klods om benet som ikke burde være der på ligefod med andre rusmidler der skaber kaos.
Det er jo ikke stoffets skyld at mennesker ikke kan kontrollere deres forbrug og lyster, vi har jo lov til at tænke selv - og vi ved godt at hvis vi vælger at bruge mere end hvad godt er kan det ende grueligt galt, stadig er der nogen der vælger at gamble med deres mentale og fysiske helbred.
Næsten alt der misbruges kan skade dig på den ene eller anden måde, det hedder grådighed, og det går ikke at hade på diverse kemikaler og andre ting fordi vi ikke kan finde ud af at kontroller det... had mennesket.. ? tydeligvis er jeg for påvirket lige nu til at formulere mig korrekt men min pointe gik vel igennem..............
_________________ Because Im a faggot alright Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?
Det er jo ikke stoffets skyld at mennesker ikke kan kontrollere deres forbrug og lyster, vi har jo lov til at tænke selv - og vi ved godt at hvis vi vælger at bruge mere end hvad godt er kan det ende grueligt galt, stadig er der nogen der vælger at gamble med deres mentale og fysiske helbred.
Næsten alt der misbruges kan skade dig på den ene eller anden måde, det hedder grådighed, og det går ikke at hade på diverse kemikaler og andre ting fordi vi ikke kan finde ud af at kontroller det... had mennesket.. ? tydeligvis er jeg for påvirket lige nu til at formulere mig korrekt men min pointe gik vel igennem..............
Ja, din pointe er kommet igennem , i hvert fald hertil .. men det hele ville nu være lidt nemmere hvis man ikke skulle tage stilling til om man skulle tage det eller at undlade det. Jeg er godt klar over at verden ikke hænger sådan sammen og andre folk sikkert har mere held i at diskutere for eller imod legalisering af cannabis. Gør ikke mig selv til ordstyrer eller lukker tråden hehe, er ikke administrator (heldigvis) - men holder her, da jeg mener det jeg havde på hjertet er kommet igennem.
Brug og misbrug .. det er stadig vidt forskelligt .. og det afhænger af personen som vælger at indtage "stoffet" .. eller gør det?
Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13 Indlæg: 2690 Geografisk sted: over stok og sten
Der er så meget der ville være nemmere hvis man ikke skulle tage stilling til det, but guess what ? livet er hårdt og barskt og ikke mindst PISSE FARLIGT, du skal tage stilling til en masse og tage en masse valg, de forkerte kan skade dig og andre, og sådan er det bare ? fordi du ikke kan lide et stof som mange af os holder utroligt meget af - og som vi kan finde ud af at bruge bør vi undværre det og fjerne det fra denne verden så folk som dig ikke skal tage stilling til om i skal tage det eller ej ?? hah... get over your self mister... self skal cannabis være lovligt, det skaber ikke flere misbrugere da cannabis stortset er til at fremskaffe overalt i dk, det vil skabe et større overblik og kontrol over det kriminelle markede, nogle mennesker idag bliver nød til at tage kontakt til bande miljøer og andet fordi de skal ryge sig en joint, og det ikke kan være rigtigt at man skal omgås sådan råddenskab bare fordi man vil ryge lidt hø, det må da være en af de farligste ting ved at ryge cannabis.
nogle mennesker idag bliver nød til at tage kontakt til bande miljøer og andet fordi de skal ryge sig en joint, og det ikke kan være rigtigt at man skal omgås sådan råddenskab bare fordi man vil ryge lidt hø, det må da være en af de farligste ting ved at ryge cannabis.
Kan jeg svare med dine egne ord:
Citat:
livet er hårdt og barskt og ikke mindst PISSE FARLIGT, du skal tage stilling til en masse og tage en masse valg, de forkerte kan skade dig og andre
Nogle folk bruger rent faktisk love og regler som en måde at forstå hvad det er man må og hvad man ikke må (gør noget eller undlader at gøre noget) - så hvorfor er det nu lige du ryger hash når det er forbudt? .. Det er folk med en holdning som dig og dine venner (og som har været min egen) der hvis det går galt bliver nødt til at lade regningen ryge over på andre (inkl. dig selv) at betale fordi i ikke selv kan finansiere en senge plads på bare 1 indlagt person som ligger flad i flere måneder eller måske årevis efter en kort eller længervarene psykose eller andre opståede komplikationer.
Og nej, det er ikke det kriminelle miljø der er den største fare ved cannabis .. det er cannabis itself .. Jeg kan livligt forestille mig at de mange tilhængere af cannabis sidder og fniser - lige indtil de selv sidder med lorten og er fanget i en psykose.. Eller .. nåh nej, for det sker jo aldrig for jer .. det er kun for naboen det sker.. en holdning som er skide dyr for samfundet og for jer selv.
Det er en kamp som skal kæmpes, om man vinder eller ej, men lovligt det bør det aldrig blive.
Jeg syntes han gik over stregen i går. Folk kan ikke tage ham seriøst, når han ikke tager interwievet seriøst.
Det jeg syntes, vi har brug for til at få budskabet frem med en anden mand. Han skal være en veltalende mand, en der har en uddannelse og ikke har været pusher siden har var 15. Fordi hvis han ikke khodur ikke kan tage interwievet seriøst, vil folk der hjemme sige '' han er et bonghoved'' eller '' sådan bliver man, hvis han ryger hash''
Jeg syntes han gik over stregen i går. Folk kan ikke tage ham seriøst, når han ikke tager interwievet seriøst.
Det jeg syntes, vi har brug for til at få budskabet frem med en anden mand. Han skal være en veltalende mand, en der har en uddannelse og ikke har været pusher siden har var 15. Fordi hvis han ikke khodur ikke kan tage interwievet seriøst, vil folk der hjemme sige '' han er et bonghoved'' eller '' sådan bliver man, hvis han ryger hash''
Cutter er et bonghoved og sådan risikerer man at blive hvis man ryger hash .. Han er vel næppe blevet så veltalende og uddannet af at tygge tyggegummi, spille fodbold og ryge filterløs Cecil? Budskabet som han og i andre kommer med, ligemeget hvor meget man vender og drejer det, er det på så mange måder forkert.
Legalisering er et forkert budskab efter min mening da der er så mange forskellige reaktioner på stoffet som der er mennesker til på jorden, man kan være heldig at suge så mange hiv man har lyst til uden særlige bivirkninger. Men man kan på den anden side miste sit liv som man kender det og i værste fald ende som en grøntsag resten af "livet".
Var der ingen købere ville der heller ikke være noget marked - derfor heller ikke nogen grund til at legalisere eller kriminalisere ..
@Krematorie!! Hvad laver du herinde? Hvorfor skal jeg gøres til kriminel bare fordi jeg VÆLGER at løbe en forholdsvis lille risiko ved at ryge cannabis? Der er jo ingen der siger man SKAL ryge cannabis, bare fordi det bliver legalt. Man VÆLGER heldigvis selv om man 'tør'/synes det er risikoen værd.!!
Tja, Cutter er måske ikkke den mest veltalene person, mens hans argumenter fejler da imo intet. At de så ville kommer bedre igennem hvis personen korrigerede retorikken det er bare sådan det er.
Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40 Indlæg: 886 Geografisk sted: hasselager
du er fandme konservativ og kedelig krematorie, skal vi forbyde dine bajere så du ikke dør under din bytur? eller forbyde din kæreste så du ikke dør af kærestesorger?? dine argumenter er tyndere og mere vandede end cola fra mcDonald.
Nej, der mistede jeg ligesom også lige alt for den mand. Han skrev endda inden han skulle på, at havde tænkt det igennem og nok skulle tale ordenligt og diplomatisk. I see..
1. På grund af mit eget tidligere misbrug og min diagnose som paranoid skizofren pådraget af et misbrug har det min interesse. 2. Information omkring rusmidler. 3. Deling af egne meninger og læse andres, samt at følge reaktioner på hvad der bliver skrevet.
Sidst men ikke mindst kræver det vel ikke en særlig tilladelse for at registrere sig og deltage på Psychedelia.dk?
Men jep jep, så siger vi sgu bare jeg er konservativ, kedelig og har ufattelig vandede argumenter Cutter var sgu heller ikke en skid bedre eller til jeres fordel
Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40 Indlæg: 886 Geografisk sted: hasselager
ikke for at være et røvhul men har du overvejet om din diagnose ikke er pådraget af andet? det er sku for let at give stofferne skylden. en svag psyke eller traumatiske oplevelser lyder mere legit.
forresten synes jeg det er sygeligt at ville bestemme over andres ret til selv at vælge.
ikke for at være et røvhul men har du overvejet om din diagnose ikke er pådraget af andet? det er sku for let at give stofferne skylden. en svag psyke eller traumatiske oplevelser lyder mere legit.
forresten synes jeg det er sygeligt at ville bestemme over andres ret til selv at vælge.
Jeg overvejer eller tænker ikke i de retninger mere. Jeg var indlagt på åben psykiatrisk afdeling, frivilligt - blev så anholdt og anbragt i surrogat - tiltalt for køb, besiddelse og ikke mindst salg af større mængder stoffer .. jeg blev i tiden jeg var anholdt undersøgt i bogstaveliste forstand både hoved og røv og der blev foretaget en mentalundersøgelse, for at bestemme hvilken dom jeg skulle modtage, om det var almindelig afsoning eller en behandlingsdom. Det endte med en behandlingsdom på 5år. Har skam mine papirer og dokumentation i orden for hvordan min lidelse er fremprovokeret/opstået og jeg er ikke selv et sekund i tvivl om det der står er korrekt eller forkert.
Jeg er generelt set ikke imod at folk selv må bestemme hvad de må og ikke må, men i det store hele har deres valg nogle konsekvenser for samfundet og ikke mindst dem selv, hvilket det kunne være foruden hvis markedet ikke eksisterede - det er sådan set og i bund og grund det budskab jeg prøver at viderebringe. Giver du folk frie tøjler til at gøre som det passer dem, ender det som regel med kaos og anarki.
Senest rettet af Krematorie 27 apr 2012 10:12, rettet i alt 2 gange.