Jeg vidste jo godt hvordan jeg ville have det dagen efter, og hvis man er bevidst om at det ikke er permanent, og at det kun er på grund af en amf-hangover, så er nedturen overhovedet ikke så slem (i hvert fald ikke for mig vedkommende)

Enig. Det hjælper også for mig at huske på, at den elendighed jeg føler er midlertidig, og kun pga. det jeg har udsat min hjerne for.
Generelt synes jeg ikke jeg lider specielt meget af nedtur efter stimulanser (men det er selvfølgelig svært at sige, jeg kan jo kun tale for mig selv). Nedturen er stort set identisk om det er amfetaminer eller MDMA, kokain synes jeg praktisk talt ikke giver nogen. Anyway, jeg oplever kun rigtig nedtur, i timerne umiddelbart efter rusen er stoppet, dvs. typisk tidligt om morgenen når jeg er kommet hjem. Det forværres
kraftigt af søvnmangel, alkohol og sult, men hvis jeg er i stand til at få syv-otte+ timers søvn, så kan jeg næsten altid sove mig fra nedturen.
I øvrigt er mine nedture ofte forbundet med dumheder jeg har begået i rusen, ting jeg fortryder at have delt med venner/bekendte etc...
Stimulansnedtur er for mig karakteriseret ved modløshed, selvhad, skam, social angst, generel nedtrykthed selvfølgelig, tanker a la "hvorfor gør jeg det her ved mig selv, hvad er det jeg spilder mit liv på, jeg vil aldrig mere tage stoffer (

)".
Og ja, nedturen er for mig 100 % afhængig af hvor meget jeg har taget, det siger jo sig selv. Jeg får aldrig nedtur på af lave doser, det er direkte forbundet med højere kombineret med at være udmattet og i søvnunderskud.
Jeg tror i øvrigt at en stor del af nedturene (i hvert fald for mit eget vedkommende) er nært forbundet med mangel på søvn og hvile. For jeg har det også ad helvede til, er deprimeret etc., hvis jeg kun sover to timer en nat, uden at tage stoffer!/tilfældig rant slut