*bindegal
ja du har ret i at det vil være en god ide, hvis man får en til at holde det, en der ikke selv tager det- men kun hvis man ved med sig selv at man kan styre sig, og at man ikke efter en dag eller to dage stiller sig hysterisk op og bare vil ha det igen, foran vedkommende der holder det.for så er man jo lige vidt.
npr det er sådan et stof der er så farligt så er det bedre at smide det ud, hvis man ikke kan styre sig, det kan man evt gøre på et tidspunkt på dagen, hvor man er allermest motiveret til at stoppe.. så kan det godt være at man fortryder det bagefter , men der er det for sent, så kan man stampe ligeså meget man vil i gulvet, det hjælper ikke..
jeg synes heller ikke man skal begynde at bruge andre stærke eller receptpligtige lægemidler, uden at der er en misbrugslæge/læge indenover.
der er ingen let vej ud af det, man må bare bide i det sure æble, og så evt. læse nogen skræmmende historier f. eks herinde fra. det kan godt hjælpe en til at fastholde sig selv.
Problemet er lidt, at antallet af læger, misbrugskonsulenter osv., der har kendskab til gbl/ghb, er nærmest lig nul. Jeg regner med snart at lave et emne, der omhandler dette. For de såkaldte eksperter er heeelt lost på det område her. Både jeg og en ven har søgt hjælp via systemet, men vi bliver kastet rundt, og det lader til, at vi selv er de eneste "eksperter" på området. Det sutter, og jeg er bange for, at der er mange der kommer galt afsted på den bekostning.
Jeg fatter ikke hvordan de kan blive betalt for at være "rusmiddeleksperter", når man selv bare har det som hobby, og ved mere end dem!? Hvorfor fanden løfter de ikke deres fedtede fingre og slår tingene op på google i det mindste???
Bare et lille heads-up til folk der vil søge professionel hjælp.. Det er pænt nedslående, endelig at have taget sig sammen til at søge hjælp, og så møde sådan et cirkus.