Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 00:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen, jeg er ikke helt sikker på om dette er den rigtige tråd jeg skriver i da denne tråd handler om Cannabis, men mest af alt om hvor kan man finde Nafta? eller andre solventer som i synes kunne være brugbare.

Det jeg er igang med er at jeg ville lave det Hamp olie fra Rick Simpsons video'er som skulle kunne hjælpe folk med Kræft. jeg er en af dem der ikke helt tror på at det virker, men min Far har fået kræft, så det er da HELT klart et forsøg værd.

Jeg fandt videoerne med Rick Simpson så jeg startede med at lære at gro, og står nu med 230gr, det er ikke helt nok, det er faktisk kun halvdelen af hvad man skal bruge, men har mere på vej vis Hamp Olien virker. og med "virker" er jeg ikke så naiv at tro det skal helbrede uhelbredelig kræft, men bare kunne gøre min fars sidste par måneder lidt mindre smertefulde og give ham lidt bedre abetit nå det bliver værst.

men jeg står lidt stille nu, jeg har været rundt for at finde noget Nafta/rå benzin men kan ikke finde et sted hvor det sælges. så jeg tænkte om i ved hvor man kan få det eller om i ved hvad man ellers kan bruge som måske er lidt lettere tilgængeligt?

Dedikeret medlem

Jeg er ikke rigtig bekendt med Rick Simpson, så hvorledes han specifikt ekstrahere olie kan jeg ikke udtale mig om. Det virker dog besynderligt at bruge benzin eller nafta (rensebenzin / heptan) når man kan bruge langt mindre sundhedsskadelige opløsningsmidler.

Hvis du kunne uddybe din plan ville det være lettere at hjælpe dig, umiddelbart kan man ekstrahere cannabis olie med smør/plante olie, alkoholer og kulbrinter (lighter gas, rensebenzin osv.) så mulighederne er mange. Hvis man er helt øko kan det sikkert også kold- eller varmepresses.

En anden væsentlig ting er at mange der indtager cannabis olie, som en slags kosttilskud, indtager olie der ikke har været opvarmet. I rå cannabis / olie der ikke har været opvarmet findes det primære aktive cannabinoid, THC, på en syreform der ikke giver en rus. Omdannelsen fra syreformen til "almindeligt" THC katalyseres af varme og det er derfor nødvendigt, i et-eller-andet trin i sin process, at opvarme olien hvis man ønsker en rus.
Hvis det er for 'medicinske egenskaber' så er den generelle konsensus at undlade at opvarme olien. Dette er dels fordi det menes at syreformen af THC er gavnlig for kroppen, dels fordi det er muligt at indtage mere THC-syre (og dermed andre cannabinoider) uden at få en rus/kraftig rus og sidst men ikke mindst menes det at varmepåvirkningen kan katalysere ændringer i andre cannabinoider så de potentielt mister deres gavnlige effekt.

Det skal iøvrigt understreges at der ikke er klarlagt ret meget konkret omkring hvorledes cannabinoider er gavnlige for kroppen/virker mod kræft, så en del af hvad jeg omtaler er mere spekulativt end konkret!

Junior medlem

Mange tak for svaret, er rensebenzin godt til det? for det er lidt nemmere at købe.

Min plan er følge de instruktioner her http://phoenixtears.ca/make-the-medicine/
det er nok lidt meget tekst men ellers er der den her video, den er ikke særligt god videoen men viser lidt hvad jeg havde tænkt at gøre: http://www.youtube.com/watch?v=DKsq90jWFuA

Jeg regnede med at hans valg med at bruge ren Nafta er fordi det har et lavt kogepunkt så at det forbliver den syreform (THCa ikke?) som er mere brugbar medicinsk. som du også skriver.

Jeg har fået nogle tomme Gelatine kapsler som jeg havde tænkt mig at fylde i forskællige mængder. så han kan starte med en meget lille dosis og så forhøje den stille og roligt, så hans tolerance stiger, så han kan tage mere for at få den medicinske effekt uden at få en rus, i hvert fald prøve at undgå en rus så meget som muligt.

Dedikeret medlem

De tager da godt nok munden fuld på den side, specielt dette synes jeg lyder rimeligt hevet ud af røven:
Citat:
The finished oil or in reality (grease) is about as anti poisonous as you can get. Even if there was a trace amount of solvent residue remaining, the oil itself would act upon it to neutralize any harmful poisonous effect.

Men egentligt er det meste på siden lidt noget vås, halve sandheder eller i bedste tilfælde udokumenteret (af andre end forfatteren).

Klar det letteste for dig, hvis man skal følge samme princip som Rick Simpson, ville være at lave ekstraktionen ud fra de vilkår han beskriver - men med isopropylalkohol istedet for nafta / rensebenzin (kemisk kaldet heptan).
Isopropylalkohol (IPA) er knapt så godt et opløsningsmiddel som heptan, til gengæld er det langt mindre skadeligt at arbejde med. IPA virker dog affedtende på huden såvel som hjernen så det skal helst foregå uden døre eller under kraftig udsugning samt med gummihandsker på når ekstraktet koges ind.

RedGoat skrev:
Jeg regnede med at hans valg med at bruge ren Nafta er fordi det har et lavt kogepunkt så at det forbliver den syreform (THCa ikke?) som er mere brugbar medicinsk. som du også skriver.

Han fravælger dog butan (lightergas), som har et markant lavere kogepunkt end heptan, netop fordi det har et så lavt kogepunkt, da det ikke er nødvendigt at tilføre varme for at fordampe det. Han gør dette fordi han ønsker at omdanne THC-syre til aktivt THC og han må derfor ønske at gøre mængden af aktivt THC i olien så stor som muligt.

Gelatinekapslerne er en udmærket idé, man kan med fordel blande olien med palmin da det giver et højere smeltepunkt og mere viskositet til olien i kapslen.

Junior medlem

hevet ud af røven. det har du nok lidt ret i, der er mange af de ting han skriver der virker lidt som om at han er lige lovligt positiv, og har en meget "det sgu nok okay at det ikke er helt sikkert" attitude. det er også en af grundende til at jeg spørge her inde, for at få noget forskællig info.

så ser det ud som om at jeg skal til at få mig noget isopropylalkohol, skal bare finde et sted at gøre det udendørs.
kender du andre metoder det kan gøres på, nogle metoder du selv har prøvet?

Jeg kan se jeg tog fejl af hvad han skriver, må sige jeg er lidt forvirret af at læse så mange forskællige kilder, de fleste kilder siger at det er bedst ikke at omdanne det til THC men at lade det forblive THC-syre. men Rick Simpson gør ikke.

Palmin - det sgu en meget god idé.

Dedikeret medlem

Det gør mig ondt med din far ;( min egen døde af kræft i lever og galdegange her sidste efterår.
Overvejede selv at at give ham thc ud fra tanken og hygge stener og det med appetitten.

Du kan læse lidt mere om det her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=42899

Har du brug for at skrive lidt mere privat er du velkommen til at skrive en pb.

Mvh

Dedikeret medlem

Jeg synes bestemt at det er en god idé at gøre det udendøre, med en el-kogeplade eller lign. - ingen åbne flammer!

Den metode som Rick Simpson beskriver har jeg skam udført. Det er dog vigtigt at understrege at der ikke findes en rigtig og forkert måde at ekstrahere på, men derimod mange forskellige metoder og opløsningsmidler, som alle har fordele og ulemper (nogen dog flere end andre). :)

Metoden med at ekstrahere i et par minutter, mens man fysisk bearbejder plantemassen, og derefter indkoger det så kun olien og meget lidt opløsningsmiddel er tilbage er klart den letteste måde at sætte sig ind i og udføre rent praktisk, jeg synes derfor også det er den bedste metode for dig (ihvertfald at starte med).

Hvis du ønsker det vil jeg gerne skrive det op som en lidt mere step-by-step guide, så det er "fool proof".

RedGoat skrev:
kender du andre metoder det kan gøres på, nogle metoder du selv har prøvet?

Der er virkeligt mange forskellige måder at gøre det på; at ryste det rundt med en alkohol - som jeg synes er klart lettest at starte med - må siges at være i low-tech enden af skalaen. I den anden ende af skalaen er det er vist sikkert at sige at superkritisk CO2 ekstraktion ligger i toppen som mest high-tech (og meget urealistisk for lægmand).

En fornuftig metode, som dog kræver lidt mere opsætning og udstyr, er at bruge butan gas som opløsningmiddel. Det grundlæggende princip er at føre gassen fra beholderen (fx. dåsen hvis det er lighter-refill) og over i et lukket kammer med plantemateriale hvor selve ekstraktionen finder sted, herefter kan gassen separeres fra olien ved at indkoge det eller, ganske enkelt, blot tappe det i et fad og lade butanen fordampe af sig selv.
Man kan konstruerer opsætningen på mange måder, lige fra plasticflaske og akvarieslange til deciderede gasflasker og faste konstruktioner i stål.
Jeg forestiller mig også at CO2 gas sikkert også ville fungerer ligeså godt som butan, men da jeg ikke har forsøgt mig med det i praksis, er det ikke rigtigt muligt for mig at sige noget konkret om det..

Personligt vil jeg dog til enhver tid hellere bruge IPA og en skål/krukke fremfor butan og plastflasker. Det er simpelthen håbløst frustrerende at arbejde med og selv udendøre er butan så flygtigt at man, efter min mening, får indåndet en anseelig mængde.
Fordelen ved butan er, udover opløsningsmidlets egenskaber, at det er rigtig let at arbejde med når først man har et ordentligt set-up.

Junior medlem

Fso - jeg er ked at at høre om din far. og du skal have mange tak for at dele din historie, jeg synes du skal være stolt af hvad du gjorde for ham.

Min far er heldig at han ikke er løbet så tør for energi i nu, men hvis han var ville jeg gøre det samme som du gjorde. (hvis jeg altså viste noget om amfetamin)

mange tak for tilbudet.

Junior medlem

RandomName - Jeg tror jeg har meget godt fat i det nu. jeg har også lige været hjemme hos forædrene for at tale med min far om det, og han var helt med på at prøve det og syntes det lød meget spændende (det havde jeg ikke helt forventet).

har fået mig en kogeplade til at bruge, og plads udendørs, så skal til at lave det her en af dagende næste uge. jeg føler mig meget sikker på hele processen, men hvis du gider ville jeg da meget gerne have en "Fool Proof" guide. få må indrømme at selv om jeg føler mig meget sikker, er det altid godt at være 110% sikker.

Mange tak for informationen, har set metoden med Butan gas gennem en beholder før, men du har nok ret i at den anden metode nok er bedst for en begynder som mig.

Dedikeret medlem

Det er heller ikke fordi jeg tror du ikke ville kunne finde ud af at udføre ekstraktionen, men når man står i tvivlens øjeblik er det rart at have noget at støtte sig til.

Ting du skal bruge:

To store sier
Kaffefiltre
Stort glas med låg - evt. med skruelåg fra fødevare eller et sylteglas
Pyrex glasfad
El-kogeplade
Barberblade

Fremgangsmåde:

1. Si og kaffefilter klargøres. Den ene si dækkes med kaffefilteret. Under filtrationen holdes sien med kaffefilteret under den tomme si. Se evt. denne guide for billed illustration.

2. Tør plante materiale findeles, dog ikke finere end at den første si si stadig tjener sit formål.

3. Det findelte plantemateriale hældes i glasset og isopropylalkohol tilsættes. Tilsæt nok til at dække plantematerialet og undlad at fylde glasset mere end halvt op. Blandingen rystes moderat i ca. 20-30 sekunder og hældes i fadet.

4. Her er der to muligheder, det afhænger af hvorvidt du ønsker at tilstræbe THC eller THC-A i dit ekstrakt. Under varme omdannes THC-A hurtigere til THC, derfor vil der være meget lidt til ingen THC-A i dit ekstrakt hvis du vælger at indkoge det. Hvis du ønsker højt THC-A indhold kan du lade det afdampe under en blæser som vist i den guide jeg tidligere i indlægget linkede til. Husk dog stadig at dampene skal ud af huset selvom du ikke afkoger det.
Jeg ved desværre ikke, i højere grad end tidligere pointeret, om THC eller THC-A er bedst at stræbe efter.

5. Hvad end måde du vælger at inddampe dit ekstrakt på, kan olien skrabes af fadet med et barberblad og opsamles i en passende beholder af glas.

Jeg synes helt klart du skal prøve med butan, hvis du vil ekstrahere igen, fordelen ved IPA er bare at du kan gå igang med det samme. Du kan jo se på at lave en opstilling til butan, mens du venter på at der kommer noget nyt at ekstrahere på op af jorden. ;)

Iøvrigt fedt at din far var helt frisk på idéen, håber du melder tilbage hvorvidt det har en positiv psykologisk eller fysiologisk virkning for ham.

Dedikeret medlem

Fso - jeg er ked at at høre om din far. og du skal have mange tak for at dele din historie, jeg synes du skal være stolt af hvad du gjorde for ham.

Min far er heldig at han ikke er løbet så tør for energi i nu, men hvis han var ville jeg gøre det samme som du gjorde. (hvis jeg altså viste noget om amfetamin)

mange tak for tilbudet.

Tak for dine ord de varmede.
Hvis det går sådan at han bliver træt - vil I kunne få ritalin gennem lægen. Det kan bruges som amfetamin altså opkvikkende, hvilket er en stor fordel i og med han/I vil kunne være rimeligt frisk efter behov. Bare ikke for tit for kræften tære på kroppen, som kræver hvile.

Junior medlem

Jeg står i præcis samme situation med min mor, der for lige over en måned siden blev konstateret uhelbredelig syg af kræft. Ligesom med dig, har jeg også hørt positivt om cannabis olie, og på trods af min skepsis, er jeg begyndt at dyrke planterne. Det er et spinkelt håb om mere tid med min mor, og tilsyneladende rimlig harmløst.

Selvom jeg har lang vej endnu før mine planterne bliver til noget - hvis de overhovedet bliver til noget - så følger jeg lige med i denne tråd. Synes det virker ret uoverskueligt, så al vejledning og hjælp er virkelig værdsat.

Jeg håber du lykkedes med dit, og giv endelig en melding når det er afprøvet.

Vh.

Junior medlem

Kan se det nu er 15 dage siden jeg har skrevet her inde, undskyld maglen på svar, men har haft meget travlt de sidste par dage.
jeg er ikke nået meget længere, men nu skal i høre hvad der er sket siden sidst.

jeg har lavet første batch, og har dem klar til at min far kan prøve dem snart. jeg vil selvfølgelig skrive her inde hvordan det virke på ham, og om mig og min familie kan mærke forskæld på ham. - eller om der slet ikke sker noget.

mange tak for Guiden -RandomName-, det var virkeligt flinkt af dig at bruge lidt tid til hjælpe mig så meget.
Jeg er helt sikker på at jeg ekstrahere med butan næste gang, har fået læst en del om hele processen de sidste par dage.

whitewiddow - det er jeg ked af at høre, jeg skal nok skrive her inde med det samme, hvis jeg finder ud af at det måske bare har lidt positive effekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smider lige denne: http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI
Der er i hvert fald en del, der træder frem og siger at det virker. Og nogle myndigheder der ønsker at lukke røven på dem.

Btw. min storebrors ekskæreste er lige død af kræft her inden jul, men hun tog olie i et par dage (og stoppede pga hendes idiotiske veninder mente det var farligt). Han fortæller, at hun på trods af sine magre 36kilo, virkede helt frisk og ovenpå under olie behandlingen - indtil hun stoppede med at tage det, og døde 2 uger efter. Der er selvfølgelig 1000-vis af variable, så det er svært at konkludere en skid. Men har kun mødt positive indtryk, fra de folk jeg har hørt bruge det =)

Junior medlem

Jeg kan kun sige tak for tråden her, det er fedt at se hvordan folk støtter op om hinanden og på samme tid vejleder ærlligt.
Min far fik konstateret en lort på lungen lige inden jul, som de sagde de ikke kunne fjerne, men de ville skynde sig at påbegynde en pillekur. Jeg gav ham et par bøger, og vidste ham et par videoer, og sagde at hvis han skulle hoppe på kemoen, skulle han også have tiltro til mig, min erfaring, og den info jeg havde fundet, så skulle jeg gladeligt passe på ham derhjemme til han ikke kunne mere.

Havde aldrig troet han ville sige ja, men det gjorde han gud ske tak og lov

Jeg fik først et par små flasker af nogle venner, som siden hen har mistet den forbindelse, hvilket var en skam for det var virkelig lækker olie, så jeg har måtte kaste mig ud i noget selv..

Jeg har desværre kun affald at arbejde med, da jeg er en meget fattig mand, og det er min far også, men har ud af et ½ kilo fået lavet ca 10 g olie, med en masse spild, som han har spist i snart 2 måneder.

Han har været på kemo piller, og olie i 3 måneder nu, og ryger stadig som en skorsten, og svulsten er næsten ½ størrelse, og man kan intet mærke på ham, fra hverken kemoen eller sygdommen, ud over nogle problemer med maven der er startet lige så stille, men det er ikke noget han ikke kan skide ud i en kop, som han siger..

Det jeg prøver at sige er, at jeg kun kan sige at det i mine øjne virker skide godt, for det er ikke ligefrem fordi kemo's rednings %'er skriger. Ikke at jeg tror det kun er olien.. men olien og han er begyndt at spise. Og han er begyndt at spise ordentlig for at prøve genoprette en normal syrerbalance i kroppen efter mange års druk og rygning.. de to ting tror jeg at jeg havde sat mine penge på som kuren hvis jeg selv stod i samme uheldige situation en dag.

Jeg står stadig og syntes det er ret så skide svært at få det til at blive til en olie supstans istedet for sådan hårdt hash agtig?.. det kan lade sig gøre, men som der også bliver skrevet her i tråden vil jeg helst heller ikke give det for meget varme, så det plejer forgår over lang tid, til det er så kogt ned at det får lov at sol tørre over nogle dage.

Erhm.. Men alle fifs modtages gerne =) er det bare at lave 3, vask agtig som de skriver sidst i billede serien der er lagt op her?.. eller skal jeg have rene topskud at lege med før det bliver helt godt? /=

R.I.P. Til alle dem der har måtte lade kampen til nutidens sorte død =/

God påske til alle <3

Junior medlem

Hej redgoat og casgiga.
Jeg er selv i samme situation, bare måske lidt mere alvorlig. Min far har uheldbredelig kræft og er meget påvirket af kemoen hvorfor han er stoppet med det lige nu.
Ville høre om hvordan jeres forældrer tåler olien og hvor meget de får om dagen?
Og også om I er interesseret i at snakke privat?
Bedste hilsner

Junior medlem

Hej alle

Jeg sender en medfølende tanke til alle jer, der kæmper mod kræften på vegne af jeres forældre - mistede selv min mor til lungecancer for nogle år siden....

Jeg er 35 år og har døjet med kroniske stærke rygsmerter i 12-15 år. Jeg har læst flere steder på nettet, at hamp olie skulle være særdeles effektivt, ikke bare mod kræft, men også mod kroniske smerter.

Er der nogen herinde der har brugt det til det formål?

Mine færdigheder rækker ikke til at producere olien selv: Ved nogen om det er muligt at købe olien (i en god kvalitet) nogle steder på nettet?

Alle jer, der gør jer erfaringer med hampolien: Jeg håber, I finder tid til at dele jeres erfaringer herinde! På forhånd mange tak.

Junior medlem

Hej alle

Jeg sender en medfølende tanke til alle jer, der kæmper mod kræften på vegne af jeres forældre - mistede selv min mor til lungecancer for nogle år siden....

Jeg er 35 år og har døjet med kroniske stærke rygsmerter i 12-15 år. Jeg har læst flere steder på nettet, at hamp olie skulle være særdeles effektivt, ikke bare mod kræft, men også mod kroniske smerter.

Er der nogen herinde der har brugt det til det formål?

Mine færdigheder rækker ikke til at producere olien selv: Ved nogen om det er muligt at købe olien (i en god kvalitet) nogle steder på nettet?

Alle jer, der gør jer erfaringer med hampolien: Jeg håber, I finder tid til at dele jeres erfaringer herinde! På forhånd mange tak.

det er rigtigt, du kan bruge det istedet for oxicontin og lignende en der er jo så lidt bivirkninger i frm af påvirkning aternativt til trætheden ved brug af oxi.

Junior medlem

hvordan undgår man at blive snydt? lyder dumt måske men jeg har kræft og vil lave olie. jeg skal have fat på en pose potent indica (var det, ikke sativa) og så vil jeg bruge finsprit til 'afkogning' for at undgå at få opløsnings stoffer ind i kroppen fra feks nafta, iso osv. men jeg er ikke standard kunden og ikke længere ryger som da jeg var yngre og tænker at det måske bliver lidt svært at handle ordentligt ude på staden fordi der er mange og de måske bare vil sælge og er ligeglade med hvad de sælger mig? nogen gode råd?
mvh,

Senest rettet af cancer 06 jun 2013 22:49, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

for det første er det så ikke indica man skal gå efter for at kurere kræft? white widow er da ihvert fald den strain rick simpsons anbefaler og den er 70% indica. Men studer det lidt og evt slå sorterne op og se om det ligner hvis ikke har de sikkert bare fundet på navnet men altså uden erfaring er det svært.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]