Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 121 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 okt 2012 20:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
fair nok. det var også min umiddelbare tanke at det er fucking ulogisk ikke at måtte skylle dem når de vokser på den vådeste tid af året? men du kunne jo være at man ikke måtte og blah blah. anyways ville bare være sikker. btw fandt mig og en kammerat idag 100 gram friske svampe på en dejlig lille mark hvor der går heste. de ligger nu til tørre :P og de blev skyllet forsigtigt men grundigt af under den kolde hane :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2012 20:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
isar: husk at få dem tjekket her viewtopic.php?f=2&t=12045 hvis du er ny til plukning.
Der er mange der ligner rigtig meget. Men god fangst!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2012 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
ikke for at spille expert. men jeg har siden i sommers hvor jeg begyndte at bevæge mig ind i svampe verdenen læst alt hvad jeg kunne finde om danske psilocybin svampe. på min første tur fandt jeg dem. og da jeg kom hjem blev de vendt og drejet i alle retninger med lup og pincet og sammenlignet med billeder på nettet og i bøger. jeg er 100 % klar over hvad jeg skal kigge efter og jeg ved hvornår jeg har en SN imellem fingrene. alle de svampe jeg finder der ikke opfylder de typiske tegn, kegleformet hat, brystvorten på toppen, mørke lammeller, den ''knækkede'' stok - ryger ikke med hjem :) det er meget for en nybegynder at sidde og losse ud på nettet til hærdede svampe-elskere. men folkens jeg ved præcis hvad jeg skal kigge efter. hvis ikke i tror på at jeg har styr på det er jeg mere end frisk på at bevise det for jer. inviter mig gerne med på tur :D

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2012 21:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det var nu heller ikke fordi jeg insinuerede, at du ikke havde styr på det, nævnte blot at hvis du ikke havde, ville det være smart at få andre til at verificere dem først.

Men det er godt du har styr på det i alt fald!

On topic: kreaturmarker slår alm. enge by far. Det var lige det jeg kunne komme med.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 18:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
ha ha :) der er dog nogle enkelte jeg er blevet i tvivl om. de opfylder alle kravene bortset fra mørke lammeller? de har den rigtige form, stokken er som den skal være, brystvorte etc. men lammellerne er gyldne som hatten med en antydning af noget blåligt. er det et must at lammellerne skal være mørke eller har de bare lyse lammeller i de tidlige stadier?

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 18:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
btw har fundet en kreatur eng hvor det vrimler med dem. fik 100 gram friske med hjem igår og ca 35-40 gram friske med hjem igen idag fra samme mark som ikke er meget større end en fodboldbane. dertil kommer der et spørgsmål som mig og min makker snakker meget om. hvor hurtige er de egentligt til at poppe op ad jorden? umiddelbart kan jeg tømme markerne den ene dag og komme tilbage dagen efter og finde halvdelen af hvad jeg fandt dagen før. så min teori er at de vokser rimeligt stærkt. men ville der være bedst at samle med 2-3 dages mellemrum? vil bare godt have byget et lager op inden sæsonen lukker :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2012 09:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
2-3 dages mellemrum lyder meget fornuftigt ;)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2012 14:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
det var også det jeg tænkte var det bedste. :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2012 20:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jul 2012 18:55
Indlæg: 19
Der er noget jeg har tænkt over: Hvad er koblingen mellem kreaturmarker, og golfbaner?! Idag var jeg ude på en golfbane. Jeg fandt ikke nogen SN. Måske fordi jeg hele tiden gik og kiggede op i luften, da jeg var noget utilpas, og lidt bange for at blive gokket i nøden af sådan en golfkugle. Så gik jeg ud på marken. Der fandt jeg den spidse nøgenhat! Den var meget fin. Hvornår er det iøvrigt ikke længere muligt, at støde på den spidse nøgenhat i denne sæson? Nu bliver det jo efter sigende natte-frost-vejr, er det så slut?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2012 16:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 nov 2012 19:42
Indlæg: 10
Geografisk sted: København Nv
Hej derude

Jeg var ude på Amager natur reservat hele dagen i går, IKKE Amager fælled tror jeg, jeg var på det der natur reservat der ligger ved siden af, du ved, der hvor der har græsset køer tidligere i år, og der hvor der stadig går får. Jeg var så frustreret over ikke at finde en eneste så jeg havde givet op..
Det var så lige indtil jeg hørte om en herinde der havde fundet 30stks, altså en udmærket høst, samme dag, i samme omegn! Jeg mistænker lidt SN'ens fravær at skyldes, at det er saltvand der pibler op af jorden der hvor jeg var ?! Hva siger i derude???

Fred og kærlighed - Psylomon


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2012 16:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 nov 2012 19:42
Indlæg: 10
Geografisk sted: København Nv
Der er noget jeg har tænkt over: Hvad er koblingen mellem kreaturmarker, og golfbaner?! Idag var jeg ude på en golfbane. Jeg fandt ikke nogen SN. Måske fordi jeg hele tiden gik og kiggede op i luften, da jeg var noget utilpas, og lidt bange for at blive gokket i nøden af sådan en golfkugle. Så gik jeg ud på marken. Der fandt jeg den spidse nøgenhat! Den var meget fin. Hvornår er det iøvrigt ikke længere muligt, at støde på den spidse nøgenhat i denne sæson? Nu bliver det jo efter sigende natte-frost-vejr, er det så slut?


Det er fordi golfbaner typisk bliver kunstgøede ofte.. Jeg må sige at foretrække de økologiske :-) hehe altså dem der er vokset op under naturlige forhold.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2012 22:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 nov 2012 00:42
Indlæg: 122
hey alle gutterne :) - ville lige hører om det er for sent og plukke lidt cyller nu, hvor der er kommet frost, eller det stadig kan lade sig gøre, ved godt november måneden er den bedste måned, men det er jo heller ikk langt derfra :).
på forhånd tak :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2012 23:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Der ligger sne og der er frost så ja det er for sent - der er en tråd stil spørgsmål om svampefund

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2013 15:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2012 15:32
Indlæg: 658
Nu hvor sæsonen nærmer sig!!!

Her er en lille hjælp til nye svampesamlere, der endnu ikke har fundet et overdrev/mark at lede efter SN.

http://www.svampe.dk/soeg/

Siden 1985 har forskellige samlere delt deres Spids Nøgenhat lokationer på svampeatlasset. Det er blevet til i alt 106 lokationer rundt omkring i landet. Tryk på linket - resten giver sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2013 15:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Tak for linket! Jeg kan se at der er fundet nøgenhatte i Boller.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2013 16:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 sep 2013 15:53
Indlæg: 1
Hi everyone!
Where exactly could I find liberty caps in the Aalborg/Norresundby area?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2013 21:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Hi everyone!
Where exactly could I find liberty caps in the Aalborg/Norresundby area?


you should check this lokation out called:

Visse, aalborg.
here is a map:
https://maps.google.dk/maps?q=visse+aal ... CHgQtgMwCg
I don´t know the specific location, but there should be an open field, go check it out now, so that you are prepared for it when the shrooms are appearing in a week... happy gathering..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2013 16:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Nu hvor sæsonen nærmer sig!!!

Her er en lille hjælp til nye svampesamlere, der endnu ikke har fundet et overdrev/mark at lede efter SN.

http://www.svampe.dk/soeg/

Siden 1985 har forskellige samlere delt deres Spids Nøgenhat lokationer på svampeatlasset. Det er blevet til i alt 106 lokationer rundt omkring i landet. Tryk på linket - resten giver sig selv.


MEGA fedt link, tak!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2013 15:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 sep 2011 10:52
Indlæg: 16
Hej folkens!
Jeg har lige et par spørgsmål angående SN da det jo er ved at være sæson..
Jeg har været ude for at kigge lidt på de lokale pladser, hvor de plejer at være og ganske rigtig, så er de allerede begyndt så småt at komme! Jeg plukkede ikke nogen da jeg ikke havde noget med at opbevare dem i og de fleste af dem stadig var små..
Mine spørgsmål lyder så på - Hvor længe tager de om at vokse sig store? - Kan de godt tåle meget regn? da udsigten siger regn en uge frem! eller skal jeg bare skynde mig ud og plukke alle dem jeg kan finde og håbe på at der kommer flere efter denne grå periode? og hvor længe går der efter regnen før de kommer frem igen? da jeg har hørt at regn er en god ting for deres vækst?

håber at der er en med lidt mere forstand på svampens forhold, som vil hjælpe mig med at blive en smule klogere på det her punkt :) God jagt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2013 17:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:42
Indlæg: 79
Geografisk sted: Hovedlandet
og hvor længe går der efter regnen før de kommer frem igen? da jeg har hørt at regn er en god ting for deres vækst? !

Længere oppe i tråder er folk blevet enige om 2-3 for at gro ud. det virker meget realistisk. mine forsøg med psilocybe cubensis i growkits har vist, at når de engang er begyndt at sætte frugt, at det så tager mellem 3-5 dage. og de er jo en del større.
Regn og fugt er essentielt, men der kan sidde meget fugt og regn i jorden også. Så når du engang har fundet dem, er mit råd at tjekke op når du kan. Når de så er "tørret ud", kan du vente til efter et godt regnskyl og så gå ud igen.

MEN jeg er selv ret ny i gamet. jeg kan tage fejl


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 121 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team