Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 00:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

De ser fine ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Sådan, alle tiders :D Godt at se de er kommet - så kan jeg vist godt få lappet cyklen!

Medlem

WUHUUUU mange tak!! Så er sæsonen vel skudt igang!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nice! :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Geografisk sted: Odense
oooohhhhhh yeeees..... orgasme.... HVOR fandt du dem??? jeg ved hvor jeg skal ud og kigge meget grundigt i morgen... og jeg tager arbejdsbukser på så jeg kan kravle hen af jorden for at finde dem..... jeg har virkeligt set frem til at sæsonnen var begyndt...

Medlem

Midtjylland, imellem gudenåen og nogen marker. Det er en lille sti, hvor der går en masse heste. Anyway, jeg plejer at finde mange flere på det spot, så regner med der kommer flere med tiden lidt længere fremme i september. Held og lykke til alle der skal ud og plukke!! <3

Junior medlem

Er en af disse to svampearter SN??? Ny bruger :-)

http://imageshack.com/scaled/medium/41/ez46.jpg
http://imageshack.com/scaled/medium/585/orp7.jpg
http://imageshack.com/scaled/medium/571/vnie.jpg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej desværre

Junior medlem

Nej desværre

Øv. Tak for svar:-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Google "spids nøgenhat" og læg mærke til den utrolig tydelige spids der er på hatten.

Til denne sæsons begyndere: Læs de sidste 15 sider af denne tråd og læg mærke til alle de svampe som IKKE er blevet godkendt som spids nøgenhat. Dem skal i IKKE plukke.
Læg derefter mærke til de billeder der ER blevet bekræftet som spids nøgenhat.

Det er ikke nok at i bare tænker "den ligner da rimelig godt" - den skal se ud præcist som på de billeder i ser.
Ligesom hvis i skulle finde en kanin, så ville i nok kigge billeder for at se hvordan den præcist ser ud og hvad der er helt normale kendetegn. I ville vel ikke finde en hest, tage et billede og spørge "er det ikke en kanin? Den har jo 4 ben, en hale og strittende ører".

Ud igen, Udvikling - det skal nok lykkes :)

Mvh

Medlem

hehe: " det en kanin" det lige sådan nogen ting, som jeg forestiller mig at folk de siger når de er på svampe haha :)
jeg har desværre endnu ikke prøvet at være på svampe... har kun røget DMT, jeg ved ikke hvad forskellen er endnu..
Jeg var ude i dag og lede HELE dagen.... jeg endte med at blive driv våd,
fordi jeg absolut skulle tage chancen at vandre ud i en mose hahahha.... og lede efter psilocybin svampe... det var faktisk en mose der var forbundet med en komark, så jeg tænkte at jeg kunne være heldig at der var lidt sn der. men nope....
desuden så fik jeg et enormt chok... jeg rendte og kiggede på svampe der var en masse andre arter end sn....
også lyden af mig der rendte og tog kiks ud af en larmende pose, det havde fået en flok på 8 køer til at bogstaveligt talt at galopere imod mig.. jeg kunne hører deres buldren i jorden, også vendte jeg mig om også var der bare alle de her der løb imod mig....
jeg frøs bare til is af frygt... men køerne stoppede brat cirka 3 meter fra mig... også kunne jeg trække vejret igen...
tror bare de var nysgerrige... men fuck jeg var bange et øjeblik der.... det er pinligt nok at jeg ikke tog mig sammen til at i det mindste at forsøge at rede mig selv i frygtens øjeblik.. hahahaahahahahahaha....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis køerne kommer, så er de som regel nysgerrige, men husk at se efter om der skulle være en tyr, INDEN i går ud på marken :)
Bliver det for meget, eller føler i de kommer for tæt på, så bare gå stille og rolig væk - baglæns, så i har fronten vendt mod dem. Så er de som regel opmærksomme inkl. jer selv. Ikke noget med at begynde at løbe, for er de i legehumør, løber de med.
I tilfælde af kolision, ved vi vist godt hvem der bliver stående og hvem der vælter :)

Op på hesten igen - det er ikke helt nemt lige nu, men de er der :)

Medlem

ja, jeg nyder faktisk den gå tur der.. jeg har længe villet komme i form igen, og nu har jeg en specifik grund til at rende rundt ude på lars tyndskids mark, ikke nok med det, så har jeg glædet mig enormt meget,
det er første gang, at jeg skal prøve svampe, det bliver spændene....
jeg har altid været en anelse fascineret af svampe generelt, men jeg har overhovedet ikke haft taget mig sammen til at lærer noget om dem før i år og nu er det bare en super fed hobby..... alle de svampe jeg har gået og kigget på i dag, det var skide fedt...
hvad er man uden hobbier? og svampe hobbien i sig selv er ikke bare at plukke dem, det også at dyrke dem, så nu har jeg planlagt at dyrke indendørs cubensis.... osv... og tage den her hobby til det næste niveau... hvilket også bliver spændene...
haha desuden så var det en flok tyre.... hunnerne gik på en anden mark hahahah..... også den måde de tyre de galoperede på, de var bare klar og de brugte hinanden og lavede bare en mur ved at stå tæt op af hinanden... jeg var så forskrækket, jeg havde gået og hygget mig med mine kiks hahaha, og havde på ingen måde forberedt mig på nogen voldsomheder, stivfrossen var jeg da jeg kiggede op.... det er et hak i bæltet synes jeg næsten... det er en af goderne ved denne hobby, sådan nogen spøjse ting sker muligvis hahah... :cheers: . prøv og tænk hvis jeg faktisk havde fundet nogen svampe og de der køer havde givet sig til at galopere imod mig mens jeg trippede HAHAHAHHA.....

Medlem

Kan jeg ikke lige få bekræftet at jeg har fundet årets første SN. Er 99.9 % sikker på at det er dem dog vil jeg gerne have en second opinion ;) Fra en mark i stor Kbh hvor jeg fik den vildeste fangst sidste år. 140 gram friske på 2 timer :)

http://www.flickr.com/photos/67418391@N03/

Ved godt at det kan tyde på at der ikke er nogen brystvorte på toppen. Men det er der. De er er bare virkeligt små. Har ikke noget macro objektiv til mit kamera så jeg kan ikke engang få et ordentligt skud af vorterne desværre.

Bill Hicks

Dedikeret medlem

Kan jeg ikke lige få bekræftet at jeg har fundet årets første SN. Er 99.9 % sikker på at det er dem dog vil jeg gerne have en second opinion ;) Fra en mark i stor Kbh hvor jeg fik den vildeste fangst sidste år. 140 gram friske på 2 timer :)

http://www.flickr.com/photos/67418391@N03/

Ved godt at det kan tyde på at der ikke er nogen brystvorte på toppen. Men det er der. De er er bare virkeligt små. Har ikke noget macro objektiv til mit kamera så jeg kan ikke engang få et ordentligt skud af vorterne desværre.

Ja det er SN.
Det med knoppen er mest en regel for nye findere, de kan variere rigtig meget, skide mutant svamp! :D

Medlem

.TT.> hvis det der er psilocybin svampen.... så er jeg vidst gået forbi nogen 40 stykker igår, heheh.... den der dut på toppen det var ALT jeg kiggede efter... no catch.... men okay... fail.... men jeg er så også nybegynder... jeg er virkelig påpasselig hvad det angår... men super... nu ved jeg da hvor jeg finder dem....

Dedikeret medlem

Det er også en rigtig god regel, lige indtil man har lært den helt at kende, der er mange andre ting man lære at kende den på. Feks skifter de meget farve alt efter vejret, og lamellerne kan også godt være sorte, grå, eller brune.

Gå ud og pluk dem, og upload herinde, så er jeg sikker på nogen nok skal fortælle dig om det er eller ej.

Medlem

Skimenneske: Det bedste kendetegn er den kegleformede hat, dutten på toppen og den knækkede stilk. Hvis svampen så ikke ligner billeder af spids nøgenhat eller på anden måde bringer dig i tvivl kan du begynde at tjekke lameller og kigge efter den blå farve forskellelige steder. Bare hav nogle billeder med dig af SN og sammenlign de svampe du finder med billederne. Du vil hurtigt kunne se forskel uden billeder. Min erfaring med lamellerne er at de kan være lige fra grå/brune til helt sort/blå.

Bill Hicks

Medlem

Skimenneske: Det bedste kendetegn er den kegleformede hat, dutten på toppen og den knækkede stilk. Hvis svampen så ikke ligner billeder af spids nøgenhat eller på anden måde bringer dig i tvivl kan du begynde at tjekke lameller og kigge efter den blå farve forskellelige steder. Bare hav nogle billeder med dig af SN og sammenlign de svampe du finder med billederne. Du vil hurtigt kunne se forskel uden billeder. Min erfaring med lamellerne er at de kan være lige fra grå/brune til helt sort/blå.

blå farve? de her spids nøgenhatte er godt nok blevet noget besværlige... hvis bare de var lige så nemme at genkende som rød fluesvamp hehe.... ej jeg skal sgu nok lærer det... lige pludselig så er det bare en åbenlys ting.... jeg samler en hulens masse forskellige specifikt dem jeg er i tvivl om... også har jeg et spørgsmål andgående opbevaring... fordi svampende er højst sandsynligt våde pga al den regn er det ikke bedre jeg tørrer dem med noget papir før jeg begynder at putte dem i krukker???

Medlem

Jeg plejer at ligge dem imellem to stykker køkkenrulle på en tallerken eller i en papkasse og stiller jeg dem et mørkt men tørt sted. Mht. den blå farve er det ikke altid du kan se den. Det er forskelligt fra svamp til svamp. Men et godt kende tegn er at hvis du hiver den op med ''roden'' er den tit tyrkisblå/blålig/mørk helt nederst ved den del der har været i eller lige over jorden. Det er sgu egentligt ikke så svært at kende dem fra andre svampe. Synes også tit at diverse forumer hvor folk skriver alt muligt forskelligt om den samme svamp er pisse irreterende. Det gøre mere skade end det gør gavn. Lån en god bog på biblioteket hvor SN er beskrevet med kendetegn osv og print nogle billeder af dem ud. Tag så ud og led om 2-3 uger sådan ca. Hvis du kender en mark hvor du ved de vokser kommer du helt sikkert hjem med en håndfuld af de rigtige. Jeg fandt dem for første gang sidste år på den måde.

Hvis du bor i kbh området kan vi tage en tur ud og lede sammen hvis du er frisk. ;)

Bill Hicks

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]