Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 10:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Denne tråd er skilt ud fra tråden "Artikler om MDMA's neurotoxicitet". -Child

Benneke skrev:
I en disput bliver den klogeste i reglen først træt. Jeg er faldet i søvn :lol:

Indtil videre, har din faglige viden ikke imponeret mig... :roll:

Du har heller ikke bidraget med personlige erfaringer, eller anden speciel nyttig info, vi ikke har diskuteret før... hvad er det egentlige formål med dit ophold her på psychedelia?

Umiddelbart, bliver mine tanker ledt hen på "Politiker afprøver alternative metoder til at skaffe vælgere blandt unge naive weekendnarkomaner"

...men igen, måske er det bare mig der er paranoid? 8)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:
Benneke skrev:
I en disput bliver den klogeste i reglen først træt. Jeg er faldet i søvn :lol:

Indtil videre, har din faglige viden ikke imponeret mig... :roll:

Du har heller ikke bidraget med personlige erfaringer, eller anden speciel nyttig info, vi ikke har diskuteret før... hvad er det egentlige formål med dit ophold her på psychedelia?

Umiddelbart, bliver mine tanker ledt hen på "Politiker afprøver alternative metoder til at skaffe vælgere blandt unge naive weekendnarkomaner"

...men igen, måske er det bare mig der er paranoid? 8)

Jeg tror du er meget gal på den...

Jeg tror at han ønsker at bidrage med information og saglig debat så det eventuelt måske kan blive muligt at få legaliseret forskelige typer af stoffer.

Desvære er der ikke så mange seriøse politikere eller autoriteter som gider lytte til stof(mis)brugere så derfor kan det være nødvendigt med almindelige mennesker ved deres fulde fem...

(Det er ikke altid velidt at snakke om sit forbrug hvis man vil blive hørt inden for visse kredse)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Well...

Nu lå det sådan set bare lige i mit baghovede, at Birthe Skaarup fra samme parti lige har indstillet 5-MeO-DiPT (som jeg har citeret i dette post) på et meget indholdsløst grundlag.

Foxy Methoxy er forøvrigt ulovligt fra og med igår! (3. Marts 2004)

At han så til sidst i postet, citerer et forslag til et sundhedsudvalg, uden at han selv står på listen - og endda med Birthe Skaarup som formand - foruroliger mig lidt, og får mig til at tvivle på hans entutiasme.

Benneke..? Enlighten me!

Nok er jeg hverken politiker (eller paranoid :lol:), men jeg tror du poster her på boardet i mere end én interesse.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Well...

Nu lå det sådan set bare lige i mit baghovede, at Birthe Skaarup fra samme parti lige har indstillet 5-MeO-DiPT (som jeg har citeret i dette post) på et meget indholdsløst grundlag.

Dex, Benneke er svjv fra SF, mens Birthe Skaarup er fra DF. Der er altså hulens til forskel! ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tror Michael Benneke er go nok, men først troede jeg at han var medlem af Social Demokratiet

Medlem

Geografisk sted: Als
Kære Astral

Du skriver:

Nu synes jeg godt nok at du skulle tage dig sammen, så snart der er lidt optakt til lidt debat så sletter du mindst to Benneke´s imens du ikke sletter Dextrose´s misinformation angående Benneke...

Tror du ik det var DIG som skulle ta og blive (opgaven)voksen

Det er ikke Child Inside der har slettet noget indlæg - det er mig selv sagde hunden. Child Inside har helt ret og jeg undskylder

M.v.h
Benneke

In our memories
Brugeravatar

Benneke skrev:
Kære Astral

Du skriver:

Nu synes jeg godt nok at du skulle tage dig sammen, så snart der er lidt optakt til lidt debat så sletter du mindst to Benneke´s imens du ikke sletter Dextrose´s misinformation angående Benneke...

Tror du ik det var DIG som skulle ta og blive (opgaven)voksen

Det er ikke Child Inside der har slettet noget indlæg - det er mig selv sagde hunden. Child Inside har helt ret og jeg undskylder

M.v.h
Benneke

Ok misforstod situatuionen lidt der...

Ok, så var jeg alligevel for hurtig her til morges...

Aight...

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Child Inside skrev:
Dex, Benneke er svjv fra SF, mens Birthe Skaarup er fra DF. Der er altså hulens til forskel! ;)

Fair nok, så har jeg læst forkert... my bad.

Men det ændrer nu stadig ikke på min forundring i det tidligere post.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Child Inside skrev:

Fair nok, så har jeg læst forkert... my bad.

Men det ændrer nu stadig ikke på min forundring i det tidligere post.

Skulle vi ikke være glade for folk som Michael Benneke som uselvisk og omkostningsfuldt begiver sig ud på den enorme opgave at forsøge at gøre entheogener og psychedelika lovlige.

Det må man sq da give manden, at han gør et kæmpe stykke godt arbejde...

Keep up the good work Benneke :wink:

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral skrev:
Skulle vi ikke være glade for folk som Michael Benneke som uselvisk og omkostningsfuldt begiver sig ud på den enorme opgave at forsøge at gøre entheogener og psychedelika lovlige.

Hvad har jeg overset, eftersom at jeg ikke var klar over at det er hans formål på boardet?

Reference? Link til udtalelse?

Du plejer sguda ellers at være så glad for konspirationsteorier - hvorfor så positiv denne gang? :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Astral skrev:

Hvad har jeg overset, eftersom at jeg ikke var klar over at det er hans formål på boardet?

Reference? Link til udtalelse?

Du plejer sguda ellers at være så glad for konspirationsteorier - hvorfor så positiv denne gang? :P

http://www.brugerforeningen.dk/bfny.nsf ... gelse&S=DK

Citat:
Det fortsatte forbud mod stofferne vanskeliggør den demokratiske sundhedsundervisning, og selve forbudet er måske i virkeligheden det største problem.

Citat:
Vi er alle afhængige af at blive høje.

Citat:
Det er fedt at blive høj, for derigennem kommer vi tættere på Gud, på nirvana.

Mon ikke den gode Benneke selv har prøvet stoffer 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå, I kunne ikke styre jer... Så nu har jeg skilt denne tråd fra, her er I mere end velkomne til at diskutere Benneke's formål med at være her.

Dex: Lav endelig om på emnets overskrift, hvis du har en bedre/mere passende titel.

Benneke: Inden jeg besluttede at skille tråden fra, nåede jeg at slette en af de poster du har ændret til "slettet". Jeg lader de 2 andre stå, i hvert fald indtil du lige giver en melding om hvorvidt du vil bruge dem til noget eller ej... Min post i den anden tråd var ikke ment som en opfordring til at slette noget, men mere som "ok, så vender vi tilbage til emnet". Men nok om det... I denne tråd er du naturligvis velkommen til at svare for dig.

Astral: Jeg er bestemt lydhør overfor kommentarer og kritik mht. min moderering, men jeg vil sætte pris på hvis du vil gøre det i PM en anden gang.

Hvad angår emnet, så kan det da godt ske at Benneke et eller andet sted håber på at skaffe nogle vælgere gennem siden her. Jeg tror dog ikke at det er hans hovedformål. Han har gennem sin hjemmeside og sin aktivitet her på siden vist en interesse i en for samfundet fornuftig måde at forholde sig til stoffer på, og det er vel meget naturligt at en politiker med Benneke's holdninger til stoffer deltager i snakken på Psychedelia, derved kan han jo holde sin viden opdateret, og få en bedre fornemmelse af hvad der rør sig i den psykedeliske undergrund. Og skulle det ske at han kan hverve nogle enkelte vælgere her, er det for mig at se ikke nogen større katastrofe.

Titel:
Dedikeret medlem

tror meget vel det kunne have indvirkning på de ny-tilkomne som får stemmeret- fx. er jeg en selv.

Jeg har ingen somhelst anelse om hvem jeg skal stemme på, ved ikke hvad de forskellige gør. Så alt ialt vil jeg tro jeg kunne blive impuls inspireret til f.eks at stemme på en person, jeg måske kunne huske fra boardet her, når jeg stiller mig ind i boksen.¨

Så lidt virkning har det vel :roll:

Medlem

Geografisk sted: Als
[size=18]Kære.....

Stemmer til hvilket valg?

Da jeg hverken stiller op til kommunal eller folketingsvalg mere...er det helt umuligt at stemme på mig. Jeg er i bestyrelsen o.s.v det er en helt anden ting. Således kan jeg ikke være på stemmefang her inde vel...
[/size]
I vrøvler

Med venlig hilsen

Benneke

Senest rettet af Benneke 24 sep 2004 08:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
det er da vist gåde skævet i den her post :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HAHAHA, så kan vi lære det! Benneke, fedt gjort at du først skriver det nu! :lol: :lol: :lol:

Titel:
Tidligere holdmedlem

vil blot byde benneke velkommen........rart nok med en ny type medlem!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg prøver ikke at angribe Hr. Benneke, jeg stiller ham nogle ganske simple spørgsmål - det kaldes nysgerrighed... (tilsat til sund paranoia)

Min tanke var bl.a., at gennemsnits-alderen på boardet ikke er satans høj, og Sorn's post var et ganske godt eksempel på ærlig "ungdommelig naivitet".

At Benneke derefter svarer med den største skrifttype, og en lidt nedladende attitude (ligesom jeg mener hans artikel på brugerforeningen bærer præg af) IMO, i stedet for at tage en enkelt dialog med mig, minder om et politisk mønster jeg før har passivt har set eksempler på...

Artiklen er ikke dårlig, men ... hvor er resultaterne?
Hvor er den direkte dialog? Er dette det første skridt til det?

Måske skulle denne tråd nærmere flyttes til politisk forum (har Benneke overhovedet postet der endnu ??? Ville være ret relevant for en politiker!)

- Det ville i så fald ville det være mit første post i det forum, for jeg syntes tit at kommunikationen knækker i politik! :P

In our memories
Brugeravatar

BiteMe skrev:
Jeg har kendt Michael Benneke i ca. 10 år IRL og tro mig han er ikke manden med en skjult dagsorden - han siger tingene lige ud.

Så kan han vel svare mig ligeud, på spørgsmålene i de sidste par posts..?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har sgu også meget at se til - men hvis han registrerer sig på boardet, formidler information på boardet, så burde han da også svare her på boardet :!: :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]