Treasure skrev:
Hvem er det der ligefrem lider under et stofforbud? Og opgør med ensidig fokusering på stoffernes negative effekter? Så de negative effekter der er, er altså forkerte? De eksisterer ikke?
Det synes jeg er lidt udenfor sammenhængen, altså, så kunne vi også sige, vi forbyder folk at smøre sig ind i purré af asparges, for hvem ville lide under det forbud?
Altså noget behøves ikke at ændres fordi at folk ligefrem lider under det.
Og der er overhovedet ingen der har nævnt at de negative effekter er forkerte og ikke eksisterer, der er en der har nævnt, at der er mere fokus på de negative sider.
I mine øjne tager du ting ud af sammenhængen og snakker sort.
Ja, skrev ca. det samme som aciddreamer men fordobling fremmer forståelsen.
Og ja, aciddreamer som du skriver med at der kun fokuseres på de negative virkninger ved at tage stimulaner, det er helt korrekt, det giver et billede af at man ikke får nok ud af fx at ryge(cigaretter). Det giver mig en masse, jeg bruger cigaretter når jeg får stoftrang, til at slappe af på, til at hygge mig med, til at have noget sammen med nogle andre, at jeg så måske får forkortet min levealder med 5-10 år er for mig ligemeget, bare jeg ikke ved det.
Den største bivirkning ved lovliggørrelse er nok at stoffer vil blive meget billigere, hvilket vil gøre et misbrug nemmere, derfor skal der en masse reformer og love til hvis stoffer skal lovliggørres, evt et "klippekort."
Og som du skriver med om en lovliggørrelse af stoffer vil føre til en eksplosion i antallet af stofrelaterede skader, så ville det nok heller ikke det. Det ville blive nemmere at oplyse samfundet, evt stofundervisning i skolen så folk bliver parate til det. Dette ligger nok langt ude i fremtiden, men det kunne være en fin integration af stoffer som et normalt stimulans i Danmark. Man vil få mere styr på hvad man har med at gørre.