Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 01:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2002 15:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Føler mig lidt halv-tåbelig at spørge om hjælp til at dyrke svampe med et idiotsikkert growkit, men ville sgu være surt hvis der ikke kom noget udbytte...nå, here goes:

Jeg har købt et Cubensis growkit gennem www.dinmor.dk (glimrende firma forøvrigt, fik pakken efter tre dage), og har som foreskrevet placeret det i en spand med lidt vand i bunden og plastik foroven med et lille lufthul. Efter ni dage er der vokset en enkelt svamp ud fra siden af boksen (altså mellem plasten og gro-massen), men der er ikke tegn på at der er flere på vej. Spanden er placeret relativt varmt over nogle varmerør, og det virker også som om der er en pæn luftfugtighed derinde. Indtil nu har den kun fået lys fra vinduet (hvilket med det nuværende vejr er en begrænset mængde), men i forgårs satte jeg en lampe op, der både giver mere lys og varme.

Nogen der har forslag til hvad der kan være galt. For lidt eller for meget lys eller varme eller for høj eller lav luftfugtighed eller hvad? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Ikke nævne kilder - Læs reglsættet

[ 16 Oktober 2002: Besked ændret af: Piercer ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2002 16:20 
Først skulde du måske læse lidt om hvordan man dyrker svampe, så skal du nok droppe varme lampen. Men det finder du ud af når du har læst noget.

De skal ikke have mere end 18-23 grader.

lys der skal du bare køre 12 timer lys 12 timer mørke.

Så giv dem lidt mere tid så kommer der nok nogle flere.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
  
 
Indlæg: 16 okt 2002 16:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Det er nu ikke en decideret varmelampe, så varmen fra den er nok ikke problemet. Jeg mener der stod i brugsanvisningen fra min mor at de skulle have 23 grader, så derfor har jeg placeret dem varmt, men du mener altså cubensis har det helt fint også ved 18 grader? Kunne være de har det lidt for varmt så...?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2002 18:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
det grow-kit jeg købte, gav faktisk et nogenlunge resultat..

jeg satte det ned i en lille murespand (måske for lille - der kunne ikke stå mere end 2 kit i bunden af spanden, og så var kanten 4 gange så høj som kittet)
jeg hade kittet stående inde på mit væresle, ved temp. mellem 18 og 26 grader. de 26 hørte til sjældenhederne, men det er altså ikke "dødeligt" for de kære små!!!
jeg satte spanden op i vindues-karmen om morgenen, inden jeg tog i skole, og tog den ned igen ved sengetid. vinduet vendte mod vest - så der kom lys direkte ind på kittet mellem kl. 13 og solnedgang ca. kl. 19

jeg hstede ca 100g friske mexier og det er blevet til ca 11g tørrede..

jeg ved ikke hvad man kan gøre, for at opnå de 300g som de lover [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

men de 11g er vel også ok i forhold til prisen for svampe, på staden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2002 00:03 
Nu spør jeg måske lidt underligt men hvad koster sådan et kit?

Men da jeg dyrkede, fik jeg i snit 40 g tørret pr. kasse.

Og sådan en kasse koster max. 10,- at sætte igang. (hvis man har udstyret)

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
  
 
Indlæg: 18 okt 2002 22:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Så begynder der at ske noget! Der kommer mange svampe, og de gror sateme hurtigt! Men de gror stadig kun ud fra siderne af kassen(?)

Piercer, en growbox koster 40 euro! Totalt bondefangeri, men når man nu er for doven til selv at begynde at rode med dyrkning... (og så alligevel, det er nok ik noget jeg har råd til at blive ved med at bruge)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2002 17:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Nu er growkittet igang med anden flush, vi har sat det væk fra den varmekilde og har bare en alm lampe hen over spandedn i dagtimerne... De nye svampe ser anderledes ud (meget tykkere stilk), har lige høstet en på lidt over fem gram og der er en del flere på vej!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2002 02:05 
Det lyder jo fint, det med at de ser anderledes ud er meget normalt. De udvikler sig forskeligt al efter hvad du giver dem af lys, Hvis man giver dem lys 24/7 bliver nogle store og andre små og hvis du ikke giver dem lys så er det omvendt så bliver dem der normalt ville blive store, små og de små bliver store. ved at give dem lys 12 timer og mørke 12 timer fremmer du begge typer paddehatte.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
  
 
Indlæg: 05 mar 2009 16:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2009 21:15
Indlæg: 66
ORV hvor nice piercer det anede jeg faktisk ikke tak. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team