noname skriver:
Hmm, jeg synes det er interessant, at der på
http://www.addikta.net er et link til Bennekes hjemmeside. Er det en person, du kender Benneke? Det er længe siden jeg har set noget skrevet af dig herinde, og det er da lige i en situation som denne, at vi kunne bruge en udtalelse fra en politiker...
Som svar på: Jeg har igen været syg med min ryg, og kan derfor ikke være alt for længe i en stol.
Der er også link til Klaus på benneke.dk
Vi har forskellige holdningerKlavs Nicholson kender jeg. Han har i begyndelsen læst alt det jeg har skrevet om stoffer, og om min ide til siden. Vi har provokeret hinandens holdninger, og vi har haft mange dejlig diskussioner og debatter. Vi har på trods af vores forskellighed - fundet et fælles mål - at hjælpe misbrugeren.
Vi har hjulpet og reddet en hel del mennesker.
For Klavs Nicholson var sidens ide en kæmpe kamel at sluge.
Hovedpunkter i skadesreduktionstanken er accept af brugerens afgørelse om at bruge stoffer, respekt for brugeren som en person, der er ansvarlig for sin adfærd og neutralitet i forhold til stoffrihed, hvilket dog ikke betyder, at det langsigtede mål ikke kan være stoffrihed, men det indebærer en prioritering af kortsigtede og realisable mål, der ikke indebærer stoffrihed.
Skadesreduktionstanken kan ses som en understregning af, at stoffrihed ikke er det eneste acceptable behandlingsmål.
Forebyggelsen i Danmark bør handle om reel, relevant oplysning, og om at give de unge livs- og rusmiddel kompetence, så de har grundlag for at træffe de valg de hele tiden vil blive konfronteret med. Det er udfordringerne til os som voksne i Danmark.
livs - og rusmiddel kompetence Det er først og fremmest vores pligt at forhindre mennesker/unge i at komme galt afsted (dø).
En vejledning (rusmiddel kompetence) kort sagt - Hvordan gør man det uden at komme til skade, når man gør det.
Medie tæsk og politisk røre om benneke - i den helt store stil.
Mit mål og højeste ønske var indførelse af stof test " Indhold, styrke o.s.v" og en offentliggørelse af resultatet "live".
Hvis du ved hvad du køber "sæt selv ord på" har/du/kan/vi/I/du o.s.v .............. "rusmiddel kompetencen” ........
Problemet er producenten
Problemet er producenten (gangsterorganisationer) som producer stoffet, og som bestemmer indholdet i produktet. Producenten bestemmer således over vores børns liv eller død.
Producenten stryger fortjenesten, samfundet betaler for skaderne, forældrene betaler med deres børns liv og helbred. Den eneste løsning er, at staten producerer og sælger lovlig (MDMA) - ecstasy.
De danske myndigheder må i det mindste minimere risikoen for vores børn ved at teste de indkøbte piller anonymt ude i nattelivet og på laboratorier. Alt andet ville være uansvarligt over for de unge samt os som forældre
Det var en hård kamp mod myndighederne. I dag bliver der lagt sådant et materiale ud på nettet. Kampen er ikke færdig. Klaus har støttet dette fordi vi derved kunne redde mennesker.
Skriv til ham og om de holdninger I har til det han har sagt. Han er et virkeligt sødt menneske.
m.v.h.
Michael Benneke